Ga naar inhoud


Problemen met afstellen Astra 23,5


mjuitg

Aanbevolen berichten

Hoi SAT vrienden,

 

Na wat wikken en wegen heb ik besloten om mijn twin LNB te vervangen voor een Twin LNB DUO zodat ik zowel de Astra 19,2 als de 23,5 kan ontvangen.

 

En ik begin er al een beetje spijt van te krijgen dat ik er een gekocht heb.

 

Wat is nu het probleem....

 

LNB eraf .... nieuwe erop ... vastzetten op de 19,2 en de LNB een beetje schuinzetten zoals op de afbeelding was aangegeven...

 

Nu heb ik perfect beeld op de ASTRA 19,2 SNR 84 en agc 89 BER schommelt tussen 0-20, en helemaal geen beeld op de 23,5 als voorbeeld Omroep Brabant.

 

Ik heb een DM500 met een Pli Jade2 Image. Ingesteld op 2 satellieten via DISEqC A/B. De 1ste Astra 19,2 E en de 2de Astra 23,5 E

 

Satellieten heb ik apart ingesteld, ipv multiscan. De 23,5 E kan geen transponders vinden voor een lock. Signaalmeting geeft aan SNR 59, AGC 75, BER > 20.000 ... logisch dat hij geen lock krijgt ... :-(

 

Nu staat er ook een hoge boom voor de schotel, maar ik dacht als de astra 19,2E het hiermee doet dan zal de 23,5E het ook moeten kunnen. Veranderen van de schuinte van de LNB geeft geen verandering.

 

Schotel is een triax 85cm x 95cm

 

Wie o wie kan mij wat tips geven of is het overduidelijk dat het aan de boom ligt?

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De (standaard) LNB DUO van CD is eigenlijk voor een 60CM bedoelt! Op mijn schotel (90CM) kreeg ik ook helemaal geen beeld. Heb nog wat lopen testen/proberen met die LNB DUO om beeld te krijgen (tegelijk op 19.2 en 23.5) aangezien ik hem toch gehad had wink

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ook ik heb problemen met afstellen.

Rare is dat de regionale met voldoende signaal erop zitten echter de HD fluctueren, vooral s'avonds naar een slecht signaal. Klopt het dat er verschil zit tussen sterkte signaal op 23 voor regionale en HD? Is het signaal voor HD inderdaad zwakker in de avond?

Ik zit in Spanje regio Valencia en gebruik hiervoor een AZbox die van zichzelf een gevoelige tuner heeft en een setoff schotel 1 mtr met 3 lnb (13, 19 en 23).

 

Is het beter een aparte schotel te nemen voor 23 en zo ja, welk formaat zou ik dan nodig hebben voor Spanje.

Maakt de lnb nog wat uit (goedkope c.q. dure lnb)?

 

Graag info of dit klopt en adviezen hierover.

 

vriendelijke groeten,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit probleem ook gehad bij een vriend van mij. Heb toen geprobeerd om de duo lnb vast te maken met de 23,5 kant ipv de 19,2 lnb. Daarna de schotel iets gedraaid en de elevatie iets veranderd waardoor we een lock kregen op beide satellieten.

 

Of ik geluk heb gehad met deze actie of dat het voor jou ook geld durf ik niet te zeggen maar het is het proberen waard.

DM 800hd, Visiosat Bisat G4 13, 19.2, 23.5 en 28,5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze boom staat recht achter het huis naar links of rechts verplaatsen van de schotel heeft geen nut, het enige wat ik kan doen is de schotel hoger hangen, maar dan moet hij aan een paal want de schotel hangt nu al op het hoogste punt.

Maar ik ben niet zo'n voorstander van een paal aangezien deze kan draaien bij een flinke wind heb ik zo het idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

nou ik ben de hele dag bezig geweest om mijn duolnb werkend te krijgen

ik heb de regio zenders ook goed maar de hd kanalen niet frown

 

ik heb werkelijk alles geprobeerd

 

heeft iemand nog een oplossing ik word er een beetje moedeloos van

 

 

Origineel bericht van: johndegr
Hoi,

 

Ook ik heb problemen met afstellen.

Rare is dat de regionale met voldoende signaal erop zitten echter de HD fluctueren, vooral s'avonds naar een slecht signaal. Klopt het dat er verschil zit tussen sterkte signaal op 23 voor regionale en HD? Is het signaal voor HD inderdaad zwakker in de avond?

Ik zit in Spanje regio Valencia en gebruik hiervoor een AZbox die van zichzelf een gevoelige tuner heeft en een setoff schotel 1 mtr met 3 lnb (13, 19 en 23).

 

Is het beter een aparte schotel te nemen voor 23 en zo ja, welk formaat zou ik dan nodig hebben voor Spanje.

Maakt de lnb nog wat uit (goedkope c.q. dure lnb)?

 

Graag info of dit klopt en adviezen hierover.

 

vriendelijke groeten,

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: johndegr
Hoi,

Ook ik heb problemen met afstellen.
Rare is dat de regionale met voldoende signaal erop zitten echter de HD fluctueren, vooral s'avonds naar een slecht signaal. Klopt het dat er verschil zit tussen sterkte signaal op 23 voor regionale en HD? Is het signaal voor HD inderdaad zwakker in de avond?
Ik zit in Spanje regio Valencia en gebruik hiervoor een AZbox die van zichzelf een gevoelige tuner heeft en een setoff schotel 1 mtr met 3 lnb (13, 19 en 23).



vriendelijke groeten,

John


Naarmate je steeds zuidelijker komt, wordt de hoek tussen de satellieten steeds groter.
Je gaat waarschijnlijk beter ontvangst krijgen, wanneer je i.p.v. de duo lnb voor 19 en 23 een duo lnb gebruikt voor 19-13 graden.(Astra-Hotbird). Het blijft echter een compromis.

Het is in ieder geval beter, 2 losse LNB's te gebruiken, en in geval van hdtv ontvangst 23,5 graden als centrale lnb. te gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...