Ga naar inhoud


[Buitenland] Volgend jaar commerciële tv via de ether in Belgie!


chukky2

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik kan alleen maar de hoop uitspreken dat de Belgen niet dezelfde absurde weg inslaan als de comercielen in NL, waar je voor de ontvangst van commerciele TV moet betalen.

Betalen voor het "mogen" zien van reklame doorspekte programma´s druist tegen mijn principes in.
Dit zou door de overheid verboden moeten worden.
Zo denk ik ook over !!
Echter , 1 uitzondering , Free-To-View , daar kannog mee leven !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
KPN gebruikt voor hun digitenne systeem (DVB-T) geen irdeto maar conax hoor.


ok sorry,foutje,was met een ander in m'n hoofd,het CD kaartje van vroeger en wat nog soms wordt gebruikt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Drs, had jij in het verleden geen kaartje om naar de Nederlandse commerciëlen te kijken ?


Ja ik heb een Setop armelui Irdeto kaart.
Dat accepteer ik omdat ik daarmee de NL zenders in het buitenland kan ontvangen.
Die moeten gecodeerd worden (naar hun zeggen) vanwege de auteursrechten die niet voor het buitenland betaald worden.

Voor het dvb-t gebeuren is dit geheel anders omdat dit signaal uitsluitend in het binnenland te ontvangen is (met nagenoeg geen overspil) en niet over geheel Europa blert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
de comercielle zenders willen een waarborg dat ze in nederland niet te zien zijn,
en via DVB-T is dat mogelijk,


Dat is een pure smoes want dat is niet zo.
Met een binnenhuisspriet is het een paar km over de grens afgelopen.
OK, de één of de andere freak met een vette Yagi op 30 mtr hoogte zal nog wat verder in NL ontvangst hebben maar dat is eerder een uitzondering.

De werkelijke reden is dat de commercielen de kosten van de overdracht via dvb-t wel kunnen maar niet willen dragen en dit op de kijker willen verhalen. Norkring heeft hier handig op ingespeelt, net als KPN/Digitenne en verdienen lekker mee.

Willen ze een waarborg dat ze in NL niet te zien zijn, dan kunnen ze dit makkelijk oplossen door te coderen en uitsluitend kaarten met een éénmalige onkostenbijdrage aan uitsluitend Belgen met een adres in Belgie te overhandigen.
Als voorbeeld noem ik hier de Zwitserse TV. (Idée Suisse) Die doen dat namelijk zo.

Maar zullen we wedden dat Norkring dit Zwitserse voorbeeld niet overneemt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie monster
Echter , 1 uitzondering , Free-To-View , daar kannog mee leven !!

Dat is onmogelijk.

FTV via de satelliet kan nog omdat het uitzendgebied zo groot is. Via DVB-T is daar geen sprake van, dat beetje overspill is geen reden om te coderen.

FTV zal dus onvermijdelijk tot betalen leiden op den duur via DVB-T. Dat hebben we in het verleden ook al gezien.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...