Ga naar inhoud


Signaal zakt naar beneden na paar minuten!


Gast mazdak

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb paar dagen geleden mijn schotel uitgericht en receiver geinstalleerd. Nu, iedere keer dat ik de receiver aanzet heb ik voor paar minuten (soms 3 á 5 minuten) beeld en kwaliteit is ook vrij hoog (rond 95) maar na paar minuten, zakt de kwaliteit naar beneden tot rond 40 en dan heb ik geen beeld meer (No Signal)

Ik heb mijn schotel, LMB en kabel gechekt maar kon ik niet achter komen waar het aan kon liggen. Verder heb de receiver bij de verkoper gebracht maar bij hem doet het wel goed en zonder problemen. Enige idee waar het aan kan liggen?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit klinkt in mijn oren als een warmte probleem. Als je apparatuur opwarmt, gaat er ergens iets mis...

 

Buurman wou al zijn kabel decoder de deur uit smijten. Hij zat verticaal naast zijn TV, kon zijn warmte niet kwijt. Na paar minuten kijken kreeg hij blokjes in beeld. Ik zei, haal dat ding uit de kast, en leg hem vrij, horizontaal neer. Nooit meer een probleem.

 

 

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: mazdak
Hallo,

Verder heb de receiver bij de verkoper gebracht maar bij hem doet het wel goed en zonder problemen. Enige idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt.


De receiver is dus in orde.
Ik zou als volgend component de LNB vervangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de schotel zie ik geen merknaam of zo maar het is iets van 90cm. Op LNB zie ik deze gegevens:

 

TSL

Titanium Edition

Unverisal Single LNB

Noise 0,1dB

Input: 10,7 - 12,75 GHz

L O: 9,75/10,60 GHz

 

en receiver is een NEOTION Box 1000S. Volgens mij is geen bekende merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de antennekabel in orde is, zijn er eigenlijk maar 2 componenten, die tijd/temperatuur/storingsgevoelig zijn, je ontvanger en je LNB.

De ontvanger is getest bij je handelaar, blijft je LNB over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de ontvanger heeft wel keuren, maar bij de verkoper stond hij zo opgesteld, dat hij wel kon koelen. Kans is klein, maar houd dit in gedachten.

 

 

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat je de kabel vervangt,zorg eerst dat je F conektors goed aan de kabel zitten, doe dit zeer nauwkeurig,want één klein foutje is al genoeg om al je kijkplezier teniet te doen.Kontroleer ook eventuele koppel stukken in de kabel,en de kabel mag niet geoxideerd zijn,en zorg voor een waterdichte verbinding met de LNB's en de switch. En de kabel 75 ohm moet van goede kwalitijd zijn,dus specaal voor sat recievers.Kijk ook naar je switch,daar gaat vaak wat mis mee,oa door corosie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...