Ga naar inhoud


Alkaline Batterij Lader


boaz

Aanbevolen berichten

Zit net de nieuwe Veronica gids door te bladeren, hebben ze bij de gadgets een batterij lader die claimt tot wel 20 keer gewone alkaline batterijen te kunnen opladen.

Nu herinner ik me van de scheikunde en natuurkundelessen dat alkaline batterijen electriciteit leveren via een onomkeerbaar chemisch proces (tenminste, met normale hoeveelheden energie niet omkeerbaar).

Nu mag de techniek dan gepatenteerd zijn, ik geloof er niets van.

 

Een link mag niet, maar wees eens slim met gadgetspullen, waar zou je die zoeken in NL?.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is al oud in 2007 schrijft het AD er al over het is een Franse uitvinding, AD en hier een Belgisch artikel.

 

Maar is tegenwoordig niet meer echt intressant een paar jaar geleden waren de oplaadbare NI-MH en NI-CD duur maar kost nu ook weinig meer en kun je honderden keren opladen. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laad de alkaline batterijen uit mijn afstandsbediening ook gewoon op hoor.. niet te lang.. maximaal 30 minuten per keer, dan gaan ze zo weer een maand of 2 mee.

 

Ik doe het voor he milieu, niet voor de kosten.

 

Pas wel op dat ze niet gaan lekken!

 

Dat is mij overigens nog nooit gebeurd.

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: bash!

Ik doe het voor he milieu, niet voor de kosten.
BaZ


uhh,
nee, ik ga niets zeggen.. :P


maar inderdaad.
oplaadbare 3000mAh batterijen op de bekende wereldwijde veilingsite kosten bijna niets meer.
8 stuks voor nog geen tientje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die alkalinebatterijen zijn wel 1,5 Volt! Dat functioneert in

een aantal apparaten toch beter. (Houden het langer vol)

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel ooit bij een bekende elektronicaboer uit Boekelo een batterijlader gezien waarmee je alkaline batterijen kunt opladen. Maar daar moest je wel speciale alkaline batterijen voor kopen die aanzienlijk duurder waren dan de batterijen uit de supermarkt of hobbyshop.

 

Dan kun je beter NiHM batterijen gebruiken denk ik dan.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn alkaline RAM batterijen.

We hebben het over gewone, die kunnen ook een paar keer worden

geladen. Helaas moet je dat al snel doen. Dus als ze nog aardig

vol zitten.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat me raden, je hebt er nu een pallet vol van thuis staan.

En je bent er net achter gekomen dat het dus niet werkt met "normale" alkaline batterijen. Het zal Veronica een worst

zijn of de producten in de adverties werken of niet, sterker

het blad staat vol met x-ray brillen en niet werkende dieetpillen etc. Ik hoop voor je dat je je geld weer terug krijgt. succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

lol.

 

 

 

een handelsonderneming verkoopt alles.

ook spullen die kwalitatief niet 100 % zijn.

 

maar ach.

ik koop gewoon bij het zweedse woonwarenhuis een aantal pakkies en mik ze gewoon na gebruik de kliko in.

(nee, hoor. die gaan netjes in de batterij bak. :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...