Ga naar inhoud


[Buitenland] ARD / ZDF starten op 15 / 8 met HDTV


iRuud

Aanbevolen berichten

Ja, je wordt geplukt. So what? Hoeveel providers denk je dat er nog SMS gaan aanbieden als ze geen winst erop mogen maken?

 

Hoeveel salaris gaat jouw werkgever jou nog uitbetalen als hij geen winst mag maken of als jij niet productief bent?

 

Het is juist dat winststreven dat zorgt voor innovatie, vernieuwing en verbetering. De PC die jij nu gebruikt werd gemaakt omdat de fabrikant er winst op maakte. Het alternatief? Geen winst = geen geproduceerde PC = is geen werkgelegenheid bij de PC-bouwer en geen PC bij de consument.

 

Winststreven is niet erg. Waar het werkelijk om moet gaan, is concurrentie. Keuzevrijheid. Alternatieven. Privatisering flopt als er geen sprake is van concurrentie. En dan wordt altijd meteen privatisering in het verdomhoekje geplaatst terwijl de echte oorzaak een hele andere is: gebrek aan concurrentie. Het is dan ook gebrek aan concurrentie dat ervoor zorgt dat je speciaal vrij moet nemen van je werk om naar het gemeentehuis te gaan omdat ze als staatsmonopolist lekker van 9 tot 5 (of nog minder) geopend kunnen zijn. In de vrije markt met concurrentie zijn winkels ook 's-avonds en in het weekend open. Wat is er nou klantvriendelijker?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Allure
Ja, je wordt geplukt. So what? Hoeveel providers denk je dat er nog SMS gaan aanbieden als ze geen winst erop mogen maken?

Hoeveel salaris gaat jouw werkgever jou nog uitbetalen als hij geen winst mag maken of als jij niet productief bent?

Het is juist dat winststreven dat zorgt voor innovatie, vernieuwing en verbetering. De PC die jij nu gebruikt werd gemaakt omdat de fabrikant er winst op maakte. Het alternatief? Geen winst = geen geproduceerde PC = is geen werkgelegenheid bij de PC-bouwer en geen PC bij de consument.

Winststreven is niet erg. Waar het werkelijk om moet gaan, is concurrentie. Keuzevrijheid. Alternatieven. Privatisering flopt als er geen sprake is van concurrentie. En dan wordt altijd meteen privatisering in het verdomhoekje geplaatst terwijl de echte oorzaak een hele andere is: gebrek aan concurrentie. Het is dan ook gebrek aan concurrentie dat ervoor zorgt dat je speciaal vrij moet nemen van je werk om naar het gemeentehuis te gaan omdat ze als staatsmonopolist lekker van 9 tot 5 (of nog minder) geopend kunnen zijn. In de vrije markt met concurrentie zijn winkels ook 's-avonds en in het weekend open. Wat is er nou klantvriendelijker?


privatisering gaat gewoon niet altijd op.
de spoorwegen is een goed voorbeeld, spoorwegen wil je op het net laten rijden?
was juist de fusie die leidde tot oprichting van de Nederlandse Spoorwegen (let op het gebruik in meervoud) niet het voorbeeld dat dit onder één pet geregeld moest worden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

ONTOPIC:

 

Ik vind dat de 3? Demokanalen van de duitsers erg karig zijn.

 

Op ZDF zie je niets anders dan een stilstaand beeld. whistle

Op ARD zie je een HD video die keer op keer word herhaald van 1 minuutje..

En op de ARD/ZDF DemoKanal zie ik.. niets. shocked

 

Als ze nou eens beginnen met echte HD-broadcasts...

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

De NS zijn opgericht doordat de overheid de boel nationaliseerde; de eerste spoorlijnen werden aangelegd door private ondernemingen - niet door de staat.

 

Overigens is de NS nog altijd een staatsbedrijf. Velen denken dat de NS een paar jaar geleden 'geprivatiseerd' zijn, maar dat is niet zo. De NS zijn verzelfstandigd - en dat is echt iets anders. De NS heeft maar één aandeelhouder en dat is de staat. Op de lijnen waarop ze rijden hebben ze het monopolie.

 

Dat concurrentie op een enkel spoor niet goed mogelijk is, moge waar zijn, maar het spoorsysteem is dan ook een zwaar verouderd concept. Met de trein reizen betekent dat je op een tijd dat het jou niet uitkomt aanwezig moet zijn op een plaats waar je niet wilt zijn (het perron) om vervolgens maar te hopen dat je vervoert wordt naar een plek waar je wederom niet wil zijn op een tijd dat het jou niet uitkomt.

 

Iedere reiziger heeft zijn eigen behoeften en daarom is personenvervoer bij uitstek iets dat individueel geregeld moet worden - niet collectief. Daarom is de auto een veel handiger vervoermiddel, als men maar eens de demagogie van milieufanaten opzij had gezet en meer wegen hand aangelegd. Treinvervoer is met name geschikt voor goederenvervoer.

 

Maar genoeg hierover nu, want het is off topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...