Ga naar inhoud


[Buitenland] ARD / ZDF starten op 15 / 8 met HDTV


iRuud

Aanbevolen berichten


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 1 maand later...

Vandaag Live op Das Erste HD, WM Berlin

 

HD 720P,

 

mijn mening op een 42" plasma met TF7700hsci, zeer mooi beeld!

en alles werkt ook, geluid, teletext en programmaguide.

 

Kunnen ze hier in nederland nog wat van leren,

In deutschland ist alles besser, soms toch handig :-)

VU+ UNO 4K DVB-C OpenPLi ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Citaat:
In deutschland ist alles besser, soms toch handig :-)

 

Dat is niet altijd zo, want hier kun je geen bitterballen krijgen.

 

Maar ARD en ZDF bereiden zich gewoon heel goed voor op het HD tijdperk.

Dat begint met het opkomende afschakelen van de analoge transponders.

Het communiceren met de fabrikanten van HD ontvangers over mogelijke problemen die opgelost moeten worden.

Vandaar al die tests op de nieuwe HD transponders.

Goede voorlichting van de consument. En rekening houden met het kerstseizoen zodat handelaren een optimale omzet kunnen aanstreven en verwachten.

 

Ze gaan hier gewoon niet over één nacht ijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede analyse. Ik zag toevallig gister een reportage van EenVandaag en zag de crew buiten met een HDV camera lopen. Dit is overigens geen FullHD cam maar max 1440x1080i (denk aan BBCHD). Dus de camera's zijn er in ieder geval.

 

Het ligt vaak denk ik nog aan de infrastructuur/eindregie van de omroepen en uiteraard de aangekochte content, wat SD ingekocht wordt kan er hoewel er gescaled wordt nooit HD uitzien.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is dit WK in SD wat beeld kwaliteit betreft een ramp.

Het maakt niet uit waar ik kijk ARD, BBC of NED3 overal zie schuine lijnen als kartel lijnen.

Iemand enig idee waar dat aan ligt.

Is het dat het geproduceerd word in 720p en dat de omzetting naar 576i het probleem geeft.

 

 

 

voorbeeld;

wka.jpg

post-17561-1318260392,0881_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kapoentje

Het maakt niet uit waar ik kijk ARD, BBC of NED3 overal zie schuine lijnen als kartel lijnen.
Iemand enig idee waar dat aan ligt.

Brakke scalers volgens mij.

Ik heb even een voorbeeldje daarvan gemaakt. Als uitgangspunt heb ik een mooie scherpe foto van 2048*1536 genomen gevonden op http://www.panoramio.com/photo/1445576.

Die heb ik netjes gerescaled en gecropped om er een mooi 1280*720 shot van te maken. Dat is plaatje 1. Ziet er prima uit ook.

Daarna heb ik hem supercrappy (ook wel bekend als pixel resize) naar 720*576 geschaald. Daarna heb ik hem weer met een goede scaler naar 1024*576 opgetrokken. Het resultaat is plaatje 2. Om te huilen, nietwaar?

Daarna heb ik plaatje 1 nog eens geschaald naar 720*576 maar dan nu wel netjes, en ook weer netjes naar 1024*576. Het resultaat is plaatje 3: uitstekend.

Voor de zekerheid heb ik ook nog even netjes van 1280*720 naar 720*576 geschaald en toen crappy naar 1024*576, en hoewel ook niet mooi is dat lang niet zo shit als plaatje 2. Alleen de renners worden dan wat blokkerig, de baan amper. De gemiddelde TV/settopbox/computer zal ook nooit crappy gaan schalen dus dat was sowieso al niet waarschijnlijk.

Dus de opties voor de oorzaak zijn:

A. Ze hebben troep gekocht.
B. Ze kunnen niet met hun dure spullen overweg.

post-27974-1318260392,145_thumb.jpg

post-27974-1318260392,2199_thumb.jpg

post-27974-1318260392,27_thumb.jpg

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch, ik heb het al eerder gezegd: ik zie absoluut geen voordelen aan het uitzenden in 720p. Volgens mij is dat echt al bij voorbaat achterhaald; het beeld is zeker niet mooier of beter dan een goede 1080i uitzending. Eigenlijk ook wel logisch natuurlijk, zelfs bijna alle HD Ready tv's moeten een 720p signaal al upscalen omdat er meer beeldlijnen in deze schermen beschikbaar zijn (vaak 768 lijnen) dan in het bronsignaal.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...