Ga naar inhoud


[Buitenland] ARD / ZDF starten op 15 / 8 met HDTV


iRuud

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Apple740
Als nu blijkt dat 95% van de tv productie's in 1080i plaatsvinden, en daarnaast de full-hd tv met een niet meer te stuiten opmars bezig is (sterker nog, HD-ready exemplaren zijn zeer schaars aan het worden in de winkels), en als klap
op de vuurpijl de de-interlacers heden ten dage uitstekend te noemen zijn, dan vind ik een keuze voor 720p als uitzendnorm dwaas ja.


Waarom worden in Amerika dan alle series in 720p opgenomen dus de Amerikanen in Hollywood en andere steden hebben het licht dus ook niet gezien.
De volgende stap zal dan zijn 1080p verwacht ik over een aantal jaren.
Dus het kan nooit 95% zijn de commercielen die hebben nog al wat van die series als die dus overgaan naar HD moet alles weer geupscaled worden van 720p naar 1080i. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: aart44

Waarom worden in Amerika dan alle series in 720p opgenomen dus de Amerikanen in Hollywood en andere steden hebben het licht dus ook niet gezien.


Dat je op usenet veel in 720p tegenkomt of de betreffende Amerikaanse zender in 720p uitzendt wil natuurlijk niet
zeggen dat de oorspronkelijk productie in 720p plaatsvond. wink

En begrijp me overigens niet verkeerd: ik ben niet anti 720p, ik ben er voor om in het originele productie formaat uit te zenden. En voor wat betreft Europa is dat meestal 1080i. Dus gaarne ook uitzenden in 1080i. wink
(In het ideale geval zou een zender on the fly moeten kunnen schakelen tussen 720p en 1080i, naar gelang het bronmateriaal, maar dat schijnt nog te moeilijk te zijn.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Apple740
Als nu blijkt dat 95% van de tv productie's in 1080i plaatsvinden, en daarnaast de full-hd tv met een niet meer te stuiten opmars bezig is (sterker nog, HD-ready exemplaren zijn zeer schaars aan het worden in de winkels), en als klap
op de vuurpijl de de-interlacers heden ten dage uitstekend te noemen zijn, dan vind ik een keuze voor 720p als uitzendnorm dwaas ja.


Waarom worden in Amerika dan alle series in 720p opgenomen dus de Amerikanen in Hollywood en andere steden hebben het licht dus ook niet gezien.
De volgende stap zal dan zijn 1080p verwacht ik over een aantal jaren.
Dus het kan nooit 95% zijn de commercielen die hebben nog al wat van die series als die dus overgaan naar HD moet alles weer geupscaled worden van 720p naar 1080i. laugh


De series worden volgens mij niet geproduceerd in 720p hoor, ook veruit de meeste Amerikaanse HD tv stations zenden uit in 1080i. De enige reden dat de meeste series die op het Internet in HD beschikbaar zijn als illegale download vooral in 720p zijn is volgens mij het al eerder genoemde voordeel dat de files simpelweg een stuk kleiner en dus geschikter voor online distributie zijn.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Dat je op usenet veel in 720p tegenkomt of de betreffende Amerikaanse zender in 720p uitzendt wil natuurlijk niet
zeggen dat de oorspronkelijk productie in 720p plaatsvond. wink



Absoluut niet op usenet zoek het maar eens uit dan alle series worden in 720p opgenomen. shocked
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: Apple740
Dat je op usenet veel in 720p tegenkomt of de betreffende Amerikaanse zender in 720p uitzendt wil natuurlijk niet
zeggen dat de oorspronkelijk productie in 720p plaatsvond. wink



Absoluut niet op usenet zoek het maar eens uit dan alle series worden in 720p opgenomen. shocked


Ik heb al zitten zoeken, maar kan het niet vinden. Wat ik een tijdje geleden al wel heb ontdekt is dat ook in de VS 1080i veruit de heersende norm is.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier even een overzicht van welke norm de Amerikaanse en Canadese networks gebruiken:

 

NBC: 1080i

ABC: 720p

CBS: 1080i

FOX: 720p

PBS: 1080i

The CW: 1080i

MyNetworkTV: 720p

iON: 720p

Telemundo: 720p en 1080i (afhankelijk van waar je woont)

 

CBC: 1080i

CTV: 1080i

Global: 1080i

CityTV: 1080i

E! Canada: 1080i

Radio Canada: 1080i

TQS: 1080i

Geen idee welk formaat Télé-Québec of TVA gebruiken.

 

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Allure

e BBC bestaat ook niet uit slechts 2 zenders.


De Duitse publieke zenders bestaan totaal uit 20 zenders en de BBC maar uit 8.
Ik reken hierbij geen regionale versies bij, zoals WDR Duisburg of BBC 1 Midlands enz.
De Duitse publieken zijn dus wel in groter aantal aanwezig.

Trouwens het ZDF is na de hereniging van de twee Duitslanden in 1990 de grootste televisiezender ter wereld geworden. Niet die van de Amerikanen, zoals NBC ABC en CBS. Dit zijn slechts maar "netwerken".
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Als er geweest bent, dan krijg je pas een indruk hoe groot dat het ZDF is. Het "nieuwe" gebouw staat er alweer een tijd maar zelfs vandaag de dag nog ultra modern. Geheel met lood bekleed om storende HF straling van buiten naar binnen tegen te gaan.

 

En vooral, het is een zender gericht naar het publiek..je loopt er in feite zo naar binnen. Geen veiligheidscontroles, gewoon even zeggen waar je heen wilt en je bent vrij om overal te komen.

 

En vooral geen parkeergeld zoals bij het MediaPark in Hilversum. Daar moest ik even €uro 16,00 betalen voor een middag parkeren. Belachelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kort samengevat... Zowel 720p als 1080i ieder met hun eigen voor- en nadelen zijn beide een compromie tov het echte 1080p.... simpelweg om ca 50% bandbreedte te besparen... Net zoals bij analoge TV al jarenlang 480i of 576i ook een compromie is om verticale resolutie "pseudo" te verhogen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje van een leek:

 

de klachten / bezwaren / opmerkingen over het p (progressive) gedeelte in 720p tellen niet meer in 1080p? (sport ed)

 

thanks

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

1080p is wat enkele users graag willen zien omdat het natuurlijk alle voordelen heeft van 720p met een veel hogere resolutie.

Helaas is hier ook veel meer bandbreedte voor nodig en uit economisch oogpunt een op dit tijdstip onhaalbaar ideaal.

Met bijvoorbeeld een BueRay disk is het wel mogelijk en wordt ook toegepast.

 

1080p heeft zeker het potentiaal om een broadcaststandaard van de toekomst te worden als er een oplossing is om bandbreedte verder te kunnen besparen en codecs tegen lage prijzen verkrijgbaar zijn.

 

Mijn mening is dat zou 1080p werkelijk een standaard worden, er dan hier weer geschreeuwd wordt dat het nog beter moet en minstens 2k of liever nog 4k resolutie zou moeten zijn. :D :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...