Ga naar inhoud


panasonic TX-L32V10E met dvb-s vraag


Aanbevolen berichten

Wat betreft het geluid, dat schijnt een bekend probleem te zijn.

Hiervoor is een modificatie noodzakelijk.

Deze modificatie is het plaatsen van een extra isolatielaag bij de speaker.

Het hoe en wat kan ik morgen pas mededelen omdat ik de modificatieset morgen pas binnen krijg.

Ik zal dit dan hier weer melden.

Wat een gemis is, dat de Viera Tools geen mp3 etc ondersteunen.

Maar die Lan aansluiting en de sat ontvanger maken het wel een leuke tv.

Het beeld op sd en hd via een hd box via hdmi is geweldig.

En het beeld via de ingebouwde ontvanger dvb-s is na wat instellingen ook vergelijkbaar.

Alleen is het een weetje dat deze dvb-s pas werkt als je bv duitsland kiest als land, maar als je dat weet geen probleem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

eigenlijk is het zoals ik dit bericht lees een aardig stukkie tv

ofschoon je een en ander moet doen om het goed te kunnen gebruiken.

 

dat betreffende die ingebouwde blikken speakers, zal de meer geoutileerde gebruiker niet zo storen, die heeft hem aan een degelijke av-receiver hangen, TOCH?

 

 

het HDtv gedeelte zou wel eens nader besproken kunnen worden

doet ie aan upscaling / is er een beelformaat instelling nodig etc.

wat was de schade in je beurs?

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eens aan het testen geslagen met de mediaspeler van panasonic.

Het concept is echt super.

Maar helaas dat er bijna geen enkele codec wordt ondersteund.

Ook met de netwerkaansluiting of direct via de sd kaart werken alleen videobestanden.

Dit is wel een domper op deze speler.

Speeld wel netjes, maar de beperking is helaas groot.

Wie is hier ook al mee aan het testen geslagen.

Ik heb het werken met twonkymedia.

Foto,s en videobestanden gaat goed.

Maar mp3 etc en alle andere film bestanden helaas.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn de speakers die wat te slap zijn, en daardoor te veel bewegen en tegen de kast aankomen tijdens het resoneren.

Dit schijnt te worden opgelost door er een speciaal hiervoor gemaakte modificatie toe te passen.

Dan zou het normaal en acceptabel moeten zijn.

Ik krijg morgen deze set binnen, en zal het dus gelijk weten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de modificatieset ontvangen.

Het blijkt niet meer te zijn dan een blaadje met daarom een soort sticker in smalle reepjes van een soort schuim.

Het is 0,5 mm dik.

Deze strookjes moeten in de behuizing van de achterkant worden geplakt op de randen van de speakers.

Ik had eerst 1 laagje gedaan, maar het trillen was nog erg aanwezig.

Na twee laagjes is het een stuk beter, maar het lijkt of de kast op meer plaatsen resoneerd.

Het geluid zo direct uit de doos krijgt een cijfer 4

Na deze modificatie kan ik niet hoger uitkomen dan een kleine 7 als cijfer.

Mijn lcd ook panasonic geeft beter geluid, en geen resonerende bijgeluiden.

Dus als je dit toestel wilt kopen luister dan even goed naar het geluid, ook als hih wat harder staat.

En doe dit met muziek, en met spraak.

Verder zijn de Vieratools en het beeld in orde.

You tube en veel features zijn mogelijk.

Echter afspelen van diverse content is minder.

Hij speeld bijna niets af, je kunt via Twonkymedia je pc en je tv in het netwerk opnemen en de pc als server gebruiken om videobestanden af te spelen.

Het afspelen van films via SD kaart gaat echt super, alleen weer het gemis van het afspelen van de diverse formaten.

Zijn er vragen, hoor ik het, anders laat ik het hierbij.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, ik wel geen zeikerd zijn (maar ben het zo wel)

Maar het valt mij op dat heel veel jongeren de STAM plus Tee niet meer kennen.

 

Ik neem aan dat je mijn opmerking serieus neemt en dat je er wat van wilt leren .. net zoals wij van jouw LCD adviezen.

 

Jij schrijft "Hij speeld bijna niets af"

spelen is het werkwoord en in de tegenwoordige tijd komt daar een t achter en in de verleden tijd speelde.

Dus ik speel hij speel... ja ja met een t (denk maar aan de T van tegenwoordige tijd.

 

Nu schrijf je ook weer "En nu even duidelijk, wat je bedoeld." Je vraagt dat dus NU in de tegenwoordige tijd, dus bedoelen ..ik bedoel .. hij bedoelt ..

Dus dat moet zijn "En nu even duidelijk, wat je bedoelt."

 

Maar ik neem aan dat je dit als een geintje beschouwd

 

groeten van een zéééér oude Snurker in ruste sleep

 

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snurker

Punt 1.

Helaas is in jou reactie ook een fout ingeslopen, met het typen, maar ik zal niet lullig doen hahaha.

Punt 2.

Ik probeer informatie de delen aangaande mijn bevindingen, om anderen te helpen.

En doe dat zo even snel tussendoor, vandaar dat een typfoutje, of even snel nadenken of het met d of dt moet er bij in schiet.

Dit komt mede door andere zaken waar ik dan mee bezig ben, en die net even meer aandacht vragen.

Punt 3.

Je hebt helemaal gelijk, ook ik was vroeger al geen ster in taal, en het wordt ook steeds erger met de nieuwe schrijfwijze.

Als ik de taal van nu vergelijk met de taal van toen, zie je veel verschillen.

En dan de taal van de echte jongeren.

Maar je mag zeker reageren hierop, je hebt gelijk, maar ik vindt het prima.

 

laugh

 

PS. De Panasonic TV heb je daar nog een betere oplossing voor, dat is toch meer jou straatje.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nowtv
Snurker
PS. De Panasonic TV heb je daar nog een betere oplossing voor, dat is toch meer jou straatje.


Okay we zullen de taalfouten maar links laten liggen .. we zitten uiteindelijk niet meer op school en het gaat natuurlijk bij Sat4all op de eerste plaats over onze technische honger naar kennis.

Ik heb inderdaad voor Philips, JVC en Haagtechno (lees Panasonic) gewerkt, hoe kun je dat nu raden ??
Het is in een LCD en Plasma TV bijna niet te vermijden, dat het geluid achtergesteld blijft aan het beeld. Oorzaak de zeer geringe ruimte om een behoorlijke luidspreker in te bouwen.( We willen toch steeds platter :=) )
Kijk maar eens bij Loewe of B&O, die hangen lelijke geluidsbalken onder het scherm, maar die lossen het op die manier dus op.

Eigenlijk hadden de TV bouwers helemaal geen speakers meer in de TV moeten stoppen, want bijna iedereen sluit hem toch aan een Homecinemaset, het liefst met time-delay ivm lip-sync.

En wat dacht je van de allernieuwste uitvinding "Het OLED behang" je plakt dat tegen de muur, maar waar moet je nu de speakers stoppen ??
Als je het in de interfacebox stopt lijkt het teveel mono, Voor een statische box moet je weer ruimte op de muur vrijmaken en dus een stuk geen beeld !!
Wij lossen dat weer op met geluidsplinten en tja ook daar is de ruimte beperkt.
Helaas laat het OLED scherm geen geluid door, zoals een filmdoek, anders konden we de speakers erachter plaatsen.

Maar wat jouw probleem betreft
gewoon externe speakers gaan gebruiken en eventueel net zo'n balkje als B&O toepassen.

Groeten van uitgeslapen Snurker wink

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snurker,

 

Nu is jou oplossing wel heel resoluut.

Ik heb wel een versterker die ik aan kan zetten, maar voor het normale dagelijks gebruik zou het wel fijn zijn om de tv stand alone te gebruiken.

Nu heb ik in dit paneel al twee laagjes extra foam aangebracht.

Het is een stuk beter geworden, maar nog net niet wat ik wilde bereiken.

Kan ik nu gewoon nog meer foam lagen aanbrengen.

En weer de achterkant er op en luisteren etc.

Of is er een andere oplossing, dit aan te pakken.

Ik vraag me af, is het de buitenkant van de speaker die tegen de kast resoneerd, of is het de conus of het speakerdoek die dit probleem geeft.

Weet jij hier meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kast is normaliter een verlengstuk van de speaker

Bij een behoorlijke box mag de verplaatste luchtdruk aan de voorzijde van de speaker niet het vacuum bereiken van de achterzijde, want dan zou het transport wegvallen.

 

Nu doen de weergegeven lage frequenties van de speaker bij een LCD scherm .. ook nog eens het masker van het panel resoneren en omdat dit veroorzaakt wordt door het kontakt van de gemonteerde speaker is de eenvoudigste oplossing om dat kontakt te verminderen door middel van een extra isolatie.

Met software wordt ook wel eens het lage gedeelte van het audio frequentiespectrum zodanig bewerkt, dat er geen grote versterking ontstaat ... hoge tonen geven immers weinig resonantie, maar dit uit zich weer in een bij jou reeds bekend slecht geluid...alle voordelen hebben daarom ook hun nadelen.

Wij zien de inwendige geluidsweergave bij een LCD- / Plasmascherm dan ook als ongewenste noodzaak voor die consument, die geen extra versterking toepast.

 

Tja en waarom zijn er nu zoveel merken, omdat de ene fabriek dit nu eenmaal beter oplost dan de andere.

Soms met een lang ( soms 100cm) plastic buizenstelsel door het toestel om de lage tonen extra vertraging te geven

maar meet eens mee

Gemiddelde snelheid van geluid 344 meter per seconde

dus een lage toon van 100 Herz meet 344 cm

die is dus alweer te lang voor het buizenstelsel

een toon van 1000 herz (richting spraak) is 34,4 cm en wordt dus wel keurig gecompenseerd in het plastic buizenstelsel.

Je ziet dus, dat die tonen van 100 tot 500 Herz erg veel moeite moeten doen om hun negatieve tegendruk te omzeilen.

 

Snurker uw technoreporter

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast ronaldbob

ik heb een humax Icord aangesloten op de V10E en vindt de sd kanalen maar matig, lijkt of er iets van een lichte waas over het beeld is (alle hulpmiddelen op de Pan uitgeschakeld zoals beeldscan, P-nr etc), ook de hd kanalen vindt ik niet ultiem scherp vergeleken met mijn vorige hd ready Pan scherm uit de 500E serie.

 

Nu heb ik vanavond de ingebouwde dvb-S alle sat kanalen laten inscannen en daar lijken in ieder geval de sd kanalen veel scherper, de hd kanalen lijken hetzelfde als de Humax Icord. Heeft iemand hiervoor een verklaring.

Is het de electronica en afstelling van het Pan scherm??

 

Als ik een avchd film op dvd draai met de PS3 is het beeld spatscherp, met mijn vorig Pan scherm (500E serie) waren de hd kanalen eveneens spatscherp.

 

Ben benieuwd naar jullie ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het scherm ook voorzien van de laatste software.

Ik had een scherm met oudere software versie.

Heb deze geüpdatet, en die waas is mij niet bekent.

Ik heb hem via hdmi-d dvi op de dreambox 8000.

Vis de DVB-S tuners is het beeld hier gelijk met de 8000.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...