Ga naar inhoud


is het mogelijk om te springen over lege zenders?


spongebob

Aanbevolen berichten

ik stel voor mezelf regelmatig een zenderlijst samen waarbij ik werk met verschillende rubrieken die beginnen met een hondertal: 101 seriezenders, 201 filmzenders, 301 lifestyle, enzoverder. Uiteraard is het niet gemakkelijk om telkens 100 zenders te vinden die in elk rubriekje passen.

 

Een oplossing voor dit probleem heb ik gezien bij de digiboxen van Telenet. Daar springt je (zonder dat je er erg in hebt) van rubriek naar rubriek) terwijl je zapt en je dus tientallen zendernummers overspringt. Op een of andere manier staat op deze digibox "lege zenders" ingesteld.

 

Daarom mijn vraag: is er ergens een mogelijkheid om bij de dreambox (of ergens in dreamboxEDit) "lege zenders" in te stellen zodat als je zapt, de dreambox na het laatste kanaal van de vorige rubriek 'overspringt" naar het eerstvolgende kanaal in de volgende rubriek.

 

bijvoorbeeld: de laatste filmzender is op kanaal 224 en als je daar voorbij zapt, dat je niet naar 225 gaat, maar onmiddellijk naar 301 en dus de eerste zender in de lifestylerubriek.

 

Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk en hopelijk valt dit in te stellen, want dat zou het gebruik van de dreambox bij ons thuis een pak kunnen vergemakkelijken.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


@littlesat: Dat zou super zijn!

 

En hoe stel je dit dan in op de dreambox en/of dreamboxEdit?

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dat standaard, is een optie om aan het einde van 1 boeket verder te gaan met het volgende, of er nu 1, 10, 58 of 145 in een boeket staan.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boaz: het gaat 'm niet enkel over het doorzappen naar een volgend boeket, want dat gaat inderdaad standaard, het gaat erom dat ik wil dat het volgende boeket start op een zendernummer dat ik ingeef en dus als ik zap al de tussenliggende kanalen oversla.

 

bv: boeket gaat van 1 tot 47, het volgend boeket gaat van 101 tot 135, het volgend boeket gaat van 201 tot 224, enzoverder. Ik wil in deze situatie gewoon kunnen doorzappen zodat ik na kanaal 47 onmiddellijk kan doorzappen naar kanaal 101 en na kanaal 135 kan doorzappen naar 201 enzoverder.

 

Als er dan een filmzender bijkomt die ik dan op kanaal 225 zou zetten, dan blijven tenminste alle volgende boeketten dezelfde kanaalnummer hebben.

 

Misschien is bovenstaande situatieschets wat duidelijker.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...