Ga naar inhoud


Hoe manueel een zender kiezen? (PLI Jade3)


Menneke

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jake Blues
Wat gij niet wilt dat u geschied doe dat ook een ander niet

Hemertje is er mee begonnen, hoor. Kijk maar eens bovenaan deze pagina.

Trouwens, alvorens hier spreekwoordelijke wijsheden te berde te brengen, kan je misschien beter eerst zonder fouten leren schrijven?

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Menneke
Origineel bericht van: Jake Blues
Wat gij niet wilt dat u geschied doe dat ook een ander niet

Hemertje is er mee begonnen, hoor. Kijk maar eens bovenaan deze pagina.


Oh, dus wat u geschiedt, deert ook een ander niet wink

Maar ff serieus, ik neem aan dat je wel begrijpt dat met zo'n houding de mensen niet in de rij zullen staan om te willen helpen.
En dat er mensen zijn die hier dagelijks tientallen vaak dezelfde vragen beantwoorden, dus dat er van een vraagsteller verwacht wordt dat hij eerst zelf even rondkijkt voor de oplossing.
En als hij dat overduidelijk weigert te doen, kan hij zulke reakties verwachten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Menneke, ik zet zelden een reactie neer op zulke dingen.

Maar als je een dreambox koopt zijn er 2 toestanden mogelijk

Je laat alles door je dealer in je box stoppen, tegen betaling uiteraard

Of je doet het zelf , eer het zover is zal je toch wat leesvoer moeten doorbladeren, anders ben je volgend jaar nog bezig.

Een Dreambox is geen PHILIPS providerbox.

En net daarover gaat het, wij zijn ooit begonnen vanaf 0.

Dit heeft mij uren gekost en zijn minstens bij 100 forums gaan zoeken, ge_Googeld op allerlei plug-ins, setting lijsten, tools en anderen.

Ik zal niet de enige zijn, die honderden pagina’s heeft verslonden om iets te weten te komen.

En dan begint het nog maar, van alles uittesten en proberen maar.

Klinkt het dan vreemd dat wij niet happig zijn, om deze info zomaar door te spelen aan iemand waarvan je meteen merkt dat hij te lui is om het zelf te zoeken.

En 9 op de 10 keer hoor je er nadien nooit meer iets van, is het hem of haar gelukt ?

Men kan niet alles weten, en ergens moet men gaan aankloppen bij iemand die het wel weet.

Maar in uw geval was het zeer simpel, even in de MENU gaan was al genoeg, als je daar al niet in slaagt dan moet je er niet aan beginnen.

Begrijp me goed mensen die op forums anderen helpen doen dat uit vrije wil, en we zijn niet te beroerd om U of een ander te helpen, met veel plezier zelfs.

Maar er zijn een aantal ongeschreven wetten die op elk forum gelden en die moet je respecteren.

 

 

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mebo870
Dit heeft mij uren gekost en zijn minstens bij 100 forums gaan zoeken, ge_Googeld op allerlei plug-ins, setting lijsten, tools en anderen.

Klinkt het dan vreemd dat wij niet happig zijn, om deze info zomaar door te spelen aan iemand waarvan je meteen merkt dat hij te lui is om het zelf te zoeken.

Dus als jij lang naar iets gezocht hebt, wil je die info niet zomaar delen met anderen, maar heb je liever dat die persoon ook lang zoekt. OK, het kan zijn dat uw karakter zo in elkaar zit, maar ik dacht dat een forum er was om elkaar te helpen?

Als er blijkbaar zoveel mensen hier hun ergeren aan beginnersvragen, waarom is er dan geen apart onderdeel op dit forum waar enkel beginners hun vragen kunnen stellen zonder jullie 'professionals' te ergeren?

Ik bedoel maar, als er een vraag komt waar je niet *wil* op antwoorden, waarom ze dan niet gewoon negeren in plaats van toch te antwoorden met een pejoratieve steek onder water?

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
pejoratieve

Wat is/betekent dit nu weer, of moeten we hier gemakshalve even zelf naar zoeken :D

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp


Zover was ik nu zelf ook al gekomen, dankzij veel lezen.
Ik vind het gewoon belachelijk dat de topic starter zelf op een makkelijke manier alle info wil verkrijgen en vervolgens 'Pejoratief' zijn gelijk wilt gaan halen. blush

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
Ik vind het gewoon belachelijk dat de topic starter zelf op een makkelijke manier alle info wil verkrijgen

Wat is daar nu belachelijk aan? Heb je dan liever dat we op een moeilijke manier informatie verkrijgen?! Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Trouwens, "alle info" is toch wat overdreven hoor. Ik stelde enkel één vraag hierboven, en kijk eens wat er hier allemaal beweegt. Ongelooflijk. Ik stel voor dat iemand een slot zet op dit onderwerp, want het is ondertussen al duidelijk dat hier nogal wat egotrippers rondlopen die liever geen beginnelingen helpen.

Origineel bericht van: arie kanarie
en vervolgens 'Pejoratief' zijn gelijk wilt gaan halen. blush

"pejoratief zijn gelijk halen" is een wel erg vreemde taalconstructie (het is een bijvoeglijk naamwoord). Trouwens, is dat woord zo ongebruikelijk in uw omgeving dat je het tussen aanhalingstekens plaatst?

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Menneke
Trouwens, is dat woord zo ongebruikelijk in uw omgeving dat je het tussen aanhalingstekens plaatst?


Het wordt hier zelden of nooit gebruikt. Ik denk dat het in het Frans, dat denk ik meer aan het Latijn verwant is, vaker gebruikt wordt. Maar laat ze maar komen, dat soort woorden, leren we ondertussen ook nog bij over onze taal. laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een slot erop, nee joh, we beginnen net. Wij egotrippers zijn er op uit om beginnelingen een hak te zetten. wink

 

Maar je gelijk krijg je toch niet. Als je niet eens de moeite neemt om de gebruiksaanwijzing te lezen waarom zou een ander het jou gaan uitleggen?

 

Je hoeft het wiel helemaal niet opnieuw uit te vinden. Je wilt gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

 

 

2x Dreambox DM800 and Wavefrontier.

------------------------------------

 

Assumption is the mother of all fuckups

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Ik denk dat het in het Frans, dat denk ik meer aan het Latijn verwant is, vaker gebruikt wordt. Maar laat ze maar komen, dat soort woorden, leren we ondertussen ook nog bij over onze taal. laugh

Mijn moedertaal is het Frans, en daar wordt het inderdaad wat meer gebruikt. Misschien is het in Nederland nog wat ongebruikelijker dan in Vlaanderen.

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jake Blues
Maar je gelijk krijg je toch niet.

Maar jongen toch... laat me U gerust stellen: dat is helemaal niet mijn bedoeling; en die kans is ook zeer klein aangezien ik beginneling ben hier. Ik wou simpelweg een antwoord op een eenvoudige vraag, meer niet. Als jij graag je gelijk wil hebben dan heb ik daar helemaal geen probleem mee, verre van!

Origineel bericht van: Jake Blues
Je wilt gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Leuk, eindelijk nog eens een spreekwoord hier. Maar wat is daar verkeerd mee? Als iedereen die er zo over denkt dergelijke berichten zou negeren... dan was er toch geen probleem? Ik begrijp niet waarom mensen hun gemiste politie agent ambities hier zo graag laten botvieren...

Wat bezielt iemand om ipv gewoon naar het volgende bericht te gaan als hij niet wil antwoorden, toch te antwoorden met een vingerwijzing? Is dat een soort van superioriteitsgevoel? Zijn er psychologen in de zaal?

Worden alle mensen die hier vragen stellen die in de handleiding staan afgeschoten?

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al met al, wordt dit een héél lang topic, waar heel veel geschreven wordt.

Of dit nu daadwerkelijk een antwoord opleverd voor ons "menneke" lijkt geheel onbelangrijk.

 

Misschien een idee dat menneke op een andere manier zijn ego gaat opkalefateren (opkalefateren, zal wel geen nederlands zijn blush, maar alle suggesties zijn welkom).

 

Ik ben bang dat we nog vele (mooie) woorden van menneke zullen lezen.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...