Ga naar inhoud


[DM7025+] Mount van 7025 op een Windows PC lukt niet.


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Ik krijg de 7025 maar niet te zien op mijn PC (Windows). Met FileZilla (en DCC) lukt het wel maar dan ben ik beperkt tot het FTP protocol.

 

Ik zou graag mijn HDD in de 7025 op mijn PC als een netwerk drive mounten (verbinden). Met mijn DM600PVR verloopt dit probleemloos. Maar met de 7025 krijg ik het niet voor elkaar.

 

Ik heb CVS Oozoon lopen als image op de 7025. Ik veronderstel dat ik één of andere service zal moeten starten. Ik kan echter niet vinden waar ik dat kan. En ook welke service ik moet starten weet ik niet.

(ik kan wel tips vinden voor ander images, maar die berusten op menu keuzes die ik niet heb bij Oozoon. En ik zou het graag onder Ozoon aan de praat krijgen)

 

Kan er iemand licht in de duisternis brengen AUB?

 

Willy

 

Als ik alles wist moest ik niets vragen.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


omdat het op de 600 al loopt kan het toch niet heel lastig zijn. Dan vervalt m.i. de eerste regel en ga je direct verder met de 2e. wink

 

1. Extra user aanmaken op de PC met wachtwoord. Bijvoorbeeld dreambox met ww dreambox. Daar maak je een map aan dreambox met daarin een map movie als je dat wilt. Uiteraard mmoet die map gedeeld zijn.

2. Daarna (eventueel) de PC herstarten en met de nieuwe mountmanager / netwerkbrouwser verbinding laten maken naar de map 'dreambox' op de PC met naam dreambox en ww dreambox.

 

Dan zou het toch echt moeten werken.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: John van Dreumel
omdat het op de 600 al loopt kan het toch niet heel lastig zijn. Dan vervalt m.i. de eerste regel en ga je direct verder met de 2e. wink

1. Extra user aanmaken op de PC met wachtwoord. Bijvoorbeeld dreambox met ww dreambox. Daar maak je een map aan dreambox met daarin een map movie als je dat wilt. Uiteraard mmoet die map gedeeld zijn.
2. Daarna (eventueel) de PC herstarten en met de nieuwe mountmanager / netwerkbrouwser verbinding laten maken naar de map 'dreambox' op de PC met naam dreambox en ww dreambox.

Dan zou het toch echt moeten werken.


Dit is op de dreambox een mount maken van een dir op de PC. Dit lukt mij prima.

Het is de omgekeerde richting die ik niet werkende krijg. Ik wil de HDD van de 7025 op de PC zien

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satvet
Samba starten, of als service of als plug-in.


Zal dit eens proberen. Ik zit wel met een geheugen probleem, waarvoor ik al een Swap file heb aangemaakt. Hopelijk geeft dit geen problemen.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals verwacht: Installatie van samba in het image dat in de flash stond leverde de boodschap - No space left on device.

 

Dan maar geprobeerd op de copy van het image op mijn CF kaart (ik gebruik Barry Allen) en hier lukte het. En ja enige minuten later op mijn PC - Dreambox dm7025 network services .

 

maw het werkte dus.

 

Eén opmerking toch: ik kon geen enkele verwijzing vinden van Samba in applicaties, of onder blauwe knop of in instellingen (bij netwerk). Ik kan hier dus niets aan instellen. Is dit normaal?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...