Ga naar inhoud


Microsoft update blijft downloaden


Pestvogel

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag Windows Home teruggezet op mijn PC nadat ik eerst enige onderdelen waaronder Windows Media Player heb verwijderd.Na een fors aantal updates die probleemloos werden geinstald, blijf automatische updates constant dezelfde update downloaden. Na installatie van deze update wordt hij onmiddelijk weer gedownload enz. enz.

Het gaat om:KB952069 beveiligingsupdate voor Windows SP3 7,4 mb.

Voor zover ik het begrepen heb, heeft deze update inderdaad te maken met de (verwijderde) Windows Media Player.

Is er een manier om hiervan af te komen ?B.v.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik het goed begrijp heb je Win Home teruggezet, hierna Win Media Player verwijderd en toen alle updates binnengehaald, correct?

Helaas schrijf je niet welke versie Media Player je hebt verwijderd maar als die lager was dan versie 11 is het misschien een optie om de laatste versie 11 van Media Player te downloaden en te installeren, wellicht is het probleem dan opgelost.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij ook het makkelijkst.

 

En die paar MB die MediaPlayer inneemt kan het probleem niet zijn als die niet gebruikt wordt.

 

En misschien lukt de update na installatie van WMP wel en is verwijderen van WMP daarna geen probleem mbt die terugkerende update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt maar ik had voor de instalatie WMP verwijderd met N-lite omdat ik het een rot opdringerig prog vindt.

Maar inmiddels heb ik de oplossing gevonden. Op de Microsoft update site zag ik een mogelijkheid om aan te vinken dat ik die update niet meer wilde hebben. En zowaar, dat werkte !

Gr. Pestvogel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is volgens mij niet de oplossing. Windows-update zal je altijd blijven melden dat je een belangrijke update niet geinstalleerd hebt. En vroeg of laat zou het kunnen gebeuren dat updates niet kunnen vanwege het ontbreken van die belangrijke update.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij ook het beste om WMP terug te installeren en de update uit te voeren.

Daarna gebruik je het programma niet meer.

Dit kan je doen door een ander programma (vb vlc) als default media player in te stellen.

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...