Ga naar inhoud


Totale nitwit sluit zijn eerste Dreambox aan... En dan...?


P.C.Hooftletter

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
Eens even scannen...

Edit: Helaas, mij lukt het niet om die transponder te scannen. Misschien doe ik iets fout...


Wellicht heb je een probleem met die .75 erachter?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Hoeba


Een hele goede, check je aansluitingen maar eens en je kabels.
Wat geeft Pli bij Ber: aan?
Wat bij SNR: ?
Wat bij AGC: ?


Ik heb hier een Humax IR-Fox-c eraan gehad, daar waren alle zenders gewoon op te ontvangen. Kabels zijn KOKA799 (Hirschmann).

20iv2f6.jpg

Origineel bericht van: Catastrofus


Wellicht heb je een probleem met die .75 erachter?

Gert.


Volgens mij kan ik het gewoon invoeren, maar dan moet ik invullen: 57875.

3028jsm.jpg

Of klopt dat niet?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter

Ik heb hier een Humax IR-Fox-c eraan gehad, daar waren alle zenders gewoon op te ontvangen. Kabels zijn KOKA799 (Hirschmann).

Bij NED1 heb ik:

BER: 0
SNR: 93%
AGC: 46

Origineel bericht van: Catastrofus


Wellicht heb je een probleem met die .75 erachter?

Gert.


Volgens mij kan ik het gewoon invoeren, maar dan moet ik invullen: 57875.

Of klopt dat niet?


Volgens mij scan je dan freq 57875 MHz i.p.v. 578.75 MHz?
Wellicht een freq scan met stapjes van 250 kHz i.p.v. 1 MHz. Wellicht is de start en einde freq ook ergens in te geven anders gaat het wel lang duren...

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
Ik heb er een foto van geplaatst, dan is het duidelijker.

Waarmee voer ik die stapjes dan in?


Foto? Welke foto? sleep Maar eidigen die andere freq's, die bij ziggo in jouw gebied horen, ook .75 of is deze freq de enige?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus


Foto? Welke foto? sleep Maar eidigen die andere freq's, die bij ziggo in jouw gebied horen, ook .75 of is deze freq de enige?

Gert.


Nee, er zijn er meer, maar die kwamen er alleen bij toen ik een cables.xml erop had gezet. Ik vermoed dat deze transponder niet in de .xml zit ofzoiets...?

Ik heb plaatjes toegevoegd aan de post met de vraag erin. Zie je ze niet?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
Nee, er zijn er meer, maar die kwamen er alleen bij toen ik een cables.xml erop had gezet. Ik vermoed dat deze transponder niet in de .xml zit ofzoiets...?

Ik heb plaatjes toegevoegd aan de post met de vraag erin. Zie je ze niet?


Ik zie geen plaatje, maar dat maakt niet uit. Dan knutsel je die freq toch in de cables.xml? Proberen kan geen kwaad...

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
Origineel bericht van: Catastrofus


Ik zie geen plaatje, maar dat maakt niet uit. Dan knutsel je die freq toch in de cables.xml? Proberen kan geen kwaad...

Gert.


Hoe knutsel ik een .xml? Met kladblok? Dan kan ik er niet echt chocolade van maken.


Nee, geen kladblok, die kan niet met de 0x0a (linux) en 0x0d/0x0a (windows) omgaan.
Of op de dm zelf of met ultraedit of wordpad (geloof ik). Zorg er wel voor dat je hem korrekt ophaald (ftp) van de dm.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus


Nee, geen kladblok, die kan niet met de 0x0a (linux) en 0x0d/0x0a (windows) omgaan.
Of op de dm zelf of met ultraedit of wordpad (geloof ik). Zorg er wel voor dat je hem korrekt ophaald (ftp) van de dm.

Gert.


Ik zal ultraedit eens proberen om te kijken hoe zo'n zenderlijst precies werkt.
Origineel bericht van: Nobody2050
Voer dan maar eens een scan uit met deze cables.xml, hopelijk heb je het dan voor elkaar.

Greetz Nobody2050


Behoorlijk grondige scan, heeft een half uur geduurd ofzo. Maar nog steeds heeft hij geen nieuwe zenders gevonden. Wat heb je precies met die .xml gedaan als ik vragen mag?

Inmiddels heb ik met Gsub de ondertiteling gekregen waar ik om vroeg. Prima stukje software hoor!

Blijven dus de verdwenen zenders nog over en ik krijg ook de NED1 niet onder de knop 1. De volgorde is wel goed, maar het hele zooitje begint nu ineens op 447 ofzo. Vorige keer was het nog 30, daarvoor begon het op 41, daarvoor begon het op 165... Beetje onhandig natuurlijk. Met dreamboxedit wil het niet echt lukken, daar staat het boeket dat ik zelf heb gemaakt (Ziggo volgorde) niet tussen als ik data ophaal via FTP en kan ik dus ook niets ermee doen. Ik wil Ned1 gewoon op 1 laten beginnen, zodat ik niet iedere dag een ander kanaalnummer uit mijn hoofd hoef te leren per zender.

Edit:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/archive/index.php/t-16973.html

Ik ben niet de enige met problemen bij die transponder in dat postcodegebied dus!

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit het bericht kan ik opmaken dat de signaalsterkte omlaag is gedraaid, vooral voor die kanalen dus. Alles is hier al bekabeling van hoge kwaliteit (Hirschmann), dus ik weet niet hoe ik het nu NOG beter moet maken... De doos zit met een KOKA 799 kabel van 2 meter meteen aan het kastje waar het signaal binnenkomt... Zou het met een versterker op te lossen zijn?

 

Edit:

 

Citaat:
De volgende zenders hebben geen beeld (E48/E52) Family 7, Misdaadnet, Hilversumbest, Fashion TV, Holland doc, Geschiedenis, Cultura, Consumenten, Weer en Verkeer, Aljazeera, Omroep Zeeland, TV Utrecht, AT5, TV Noord Holland, TV Rijnmond, TV West.

De volgende zenders hebben heel slecht beeld Fan, ARTE, RTBF, TV MONDE, France, Rai Uno, TVE en TRT

En sinds gisteren ook alle duitse zenders en L1:sad:

 

Eerst de transportstromen bij de kanalen gezocht:

 

geen beeld (E48/E52):

Family 7, TS26

Misdaadnet, TS23

Hilversumbest, TS23

Fashion TV, TS23

Holland doc, TS23

Geschiedenis, TS23

Cultura, TS23

Consumenten, TS23

Weer en Verkeer, TS2

Aljazeera, TS2

Omroep Zeeland, TS2

TV Utrecht, TS2

AT5, TS2

TV Noord Holland, TS2

TV Rijnmond, TS2

TV West, TS2

 

Heel slecht beeld:

Fan, TS19

ARTE, TS19

RTBF, TS19

TV MONDE, TS19

France, TS19

Rai Uno, TS19

TVE, TS19

TRT, TS19

En sinds gisteren ook alle duitse zenders, TS1

L1, TS 207

 

Ofwel, je hebt problemen met alle zenders uit transportstromen 1, 2, 19, 23 en 26. L1 zit samen met een serie regionalen in Transportstroom 207.

 

Frequenties:

1: 420

2: 364

19: 428

23: 578.75

26: 498.75

 

Frequenties Digitenne in Roermond:

Bouquet 1: 738

Bouquet 2: 576

Bouquet 3: 498

Bouquet 4: 818

 

Conclusie:

De kanalen in transportstromen 23 en 26 hebben last van het Digitenne signaal. Transportstromen 1 en 19 liggen in het frequentiegebied dat door mobilofoons gebruikt wordt. Voor transportstroom 2 kan ik zo snel geen stoorbron vinden.

 

Digitenne dus... Iemand ervaring met dat soort storing?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter

Ik heb hier een Humax IR-Fox-c eraan gehad, daar waren alle zenders gewoon op te ontvangen. Kabels zijn KOKA799 (Hirschmann).

20iv2f6.jpg


Ter info.

Op mijn Dbox2 krijg ik voor AGC rond de 80!
Op mijn sat DM600 voor AGC zelfs onder de 80 geen beeld.......

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Behoorlijk grondige scan, heeft een half uur geduurd ofzo. Maar nog steeds heeft hij geen nieuwe zenders gevonden. Wat heb je precies met die .xml gedaan als ik vragen mag?

 

Scan gaat per 1 MHz, vandaar dat deze zolang duurt.

Je vindt dus niet de zenders erbij, dan concludeer ik dat je signaal te zwak is. Zet er maar eens een versterker tussen en dan niet zo'n huis tuin en keuken ding, maar een kwaliteitsversterker.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nobody2050


Scan gaat per 1 MHz, vandaar dat deze zolang duurt.
Je vindt dus niet de zenders erbij, dan concludeer ik dat je signaal te zwak is. Zet er maar eens een versterker tussen en dan niet zo'n huis tuin en keuken ding, maar een kwaliteitsversterker.

Greetz Nobody2050


Helpt zo'n versterker ook als Digitenne door mijn kabelsignaal stoort?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...