Ga naar inhoud


Totale nitwit sluit zijn eerste Dreambox aan... En dan...?


P.C.Hooftletter

Aanbevolen berichten

WINSCP wil er ook niet in. Is hij na een flash dan weer genezen? Waarom heeft hij de ftp mogelijkheid niet meer? Heb ik een plugin verwijderd misschien?

 

Ik hoop niet dat dat flashen iedere week moet gebeuren, het is nogal een werk om zo'n box steeds van de plaats af te halen om hem aan te sluiten op de pc.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb de cables.xml uit het zenderlijstentopic erin gezet nadat ik had gescand met de hier geplaatste .xml en nu heb ik nog 10 zenders niet.

 

Family 7 (dit is een twijfelgeval, die zender deed het haast niet toen ik hem de vorige keer wel vond, dus misschien dat het daar aan ligt?)

 

Misdaadnet

Hilversum Best 24

101 tv

Fashion TV

Holland Doc 24

Geschiedenis 24

Cultura 24

Consumenten 24

InfoThuis

Regio22

 

(Twee laatste zenders zijn alleen te ontvangen in de regio's waar ze betrekking op hebben, hier dus niet.)

 

Maar in elk geval heb ik al meer zenders dan de vorige keer. We zijn er bijna... Wie heeft er nog meer suggesties?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, nog twee vragen die me nu te binnen schieten.

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Nederland 1 ook onder de knop 1 komt? Dus dat de volgorde gewoon netjes bij 1 begint. Nu begint hij op 41, de vorige keer op 165... Het lijkt erop dat het helemaal willekeurig te werk gaat.

 

En ik heb op 13th Street en History channel geen ondertitels. Bij de standaard Humax zijn wel altijd ondertitels (en zijn ze aan en uit te zetten makkelijk). Zit er geen 'subs' knop op de afstandsbediening? Dat zou handig zijn...

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heb dan eerst een tip, download eens een lijst van je eigen regio, dan heb je wel alle kanalen!

Ook met de ab kun je een eigen lijst samenstellen, maar met de pc is het een stuk makkelijker.

 

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
Oh ja, nog twee vragen die me nu te binnen schieten.

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Nederland 1 ook onder de knop 1 komt? Dus dat de volgorde gewoon netjes bij 1 begint. Nu begint hij op 41, de vorige keer op 165... Het lijkt erop dat het helemaal willekeurig te werk gaat.

 

Googel eens op dreamboxedit. Daarmee kun je op de pc je zenders in aparte lijstjes zetten, sport onder sport enz. Wanneer je de eerste zender in je eerste lijste ned 1 maakt komt die onder toets 1, 2 onder 2, enz.

Met de "TV" toets linksbeneden krijg je een lijst van zenders, door op de blauwe toets te drukken kun je je gemaakte (eigen) lijstje uitkiezen en default (standaard) maken

Je haalt je lijstje van de box of van internet. Haal je hem van internet dan staat hij al op een bepaalde volgorde, die je zelf weer kan aanpassen en naar de box verzend.

Citaat:

En ik heb op 13th Street en History channel geen ondertitels. Bij de standaard Humax zijn wel altijd ondertitels (en zijn ze aan en uit te zetten makkelijk). Zit er geen 'subs' knop op de afstandsbediening? Dat zou handig zijn...

 

Geloof dat dat niet in Pli zit, ook niet op mijn Dbox2-c, wel volgende;

A. De audio knop indrukken en daar zie je de talen waaruit je kunt kiezen.

B. In gebruiksinterface instellingen heb je een gesproken taal prioriteit.

C. Via teletext pagina 888 krijg je ondertitels voor die zenders die dat hebben.

 

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba
Geloof dat dat niet in Pli zit, ook niet op mijn Dbox2-c, wel volgende;
A. De audio knop indrukken en daar zie je de talen waaruit je kunt kiezen.
B. In gebruiksinterface instellingen heb je een gesproken taal prioriteit.
C. Via teletext pagina 888 krijg je ondertitels voor die zenders die dat hebben.


Druk eens op menu en selecteer dan ondertitels wink

Dan kun je selecteren uit DVB ondertiteling / teletekst ondertiteling (indien aanwezig) en de diverse talen. Dit moet je per kanaal doen, maar daarna onthoudt hij bij het kanaal je voorkeur. Zenders bij Ziggo die je dus even in moet stellen met ondertiteling zijn (wat me nu even te binnen schiet):
- History HD
- History
- Discovery HD
- Sci Fi
- 13th street
- Discovery themakanalen
- Travel channel
- etc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975
Origineel bericht van: Hoeba
Geloof dat dat niet in Pli zit, ook niet op mijn Dbox2-c, wel volgende;
A. De audio knop indrukken en daar zie je de talen waaruit je kunt kiezen.
B. In gebruiksinterface instellingen heb je een gesproken taal prioriteit.
C. Via teletext pagina 888 krijg je ondertitels voor die zenders die dat hebben.


Druk eens op menu en selecteer dan ondertitels wink

Dan kun je selecteren uit DVB ondertiteling / teletekst ondertiteling (indien aanwezig) en de diverse talen. Dit moet je per kanaal doen, maar daarna onthoudt hij bij het kanaal je voorkeur. Zenders bij Ziggo die je dus even in moet stellen met ondertiteling zijn (wat me nu even te binnen schiet):
- History HD
- History
- Discovery HD
- Sci Fi
- 13th street
- Discovery themakanalen
- Travel channel
- etc


Volgens mij ben jij nu ook ff de weg kwijt hier Dream1975, we hadden het hier over een enigma1 box namelijk de 600c.
Daar werkt dat natuurlijk niet....verder raad ik P.C.Hooftletter aan om nu maar eerst een wat te zoeken op het www om daar wat info te vinden.
Volgens mij heeft iedereen dat zo af en toe eens moeten doen om wat wijzer te worden. :D :D

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die lijsten heb ik dus al van mijn regio gedownload van het forum, maar daar missen dus die paar kanalen nog uit. Ik heb al twee verschillende zenderlijsten erin gehad, maar nog steeds mis ik die zenders.

 

Ik zal dreamboxedit eens proberen om de volgorde in orde te krijgen.

 

Dat er geen ondertiteling is terwijl het wel wordt meegezonden met het signaal vind ik vreemd voor zo'n uitgebreid ding als een dreambox.

 

En voor ik mijn vraag hier neerzet zoek ik goed met Google. Maar die kon mij nog niet echt antwoord geven op zulke specifieke vragen.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

als jij zenders mist is dat vnml omdat je waarschijnlijk geen signaal hebt op die frequentie,

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xilorp
Volgens mij ben jij nu ook ff de weg kwijt hier Dream1975, we hadden het hier over een enigma1 box namelijk de 600c.
Daar werkt dat natuurlijk niet....verder raad ik P.C.Hooftletter aan om nu maar eerst een wat te zoeken op het www om daar wat info te vinden.
Volgens mij heeft iedereen dat zo af en toe eens moeten doen om wat wijzer te worden. :D :D


Je hebt helemaal gelijk, zal de warmte wel zijn sleep

Maar dan moet Gsub toch de oplossing zijn voor E1? Dan werkt DVB en teletekst ondertiteling mee als je hem juist instelt (was bij mij wel zo op mijn Enigma 1 DM7000 van vroegah). Deze staat in pli gewoon bij de downloads.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975
Origineel bericht van: xilorp
Volgens mij ben jij nu ook ff de weg kwijt hier Dream1975, we hadden het hier over een enigma1 box namelijk de 600c.
Daar werkt dat natuurlijk niet....verder raad ik P.C.Hooftletter aan om nu maar eerst een wat te zoeken op het www om daar wat info te vinden.
Volgens mij heeft iedereen dat zo af en toe eens moeten doen om wat wijzer te worden. :D :D


Je hebt helemaal gelijk, zal de warmte wel zijn sleep

Maar dan moet Gsub toch de oplossing zijn voor E1? Dan werkt DVB en teletekst ondertiteling mee als je hem juist instelt (was bij mij wel zo op mijn Enigma 1 DM7000 van vroegah). Deze staat in pli gewoon bij de downloads.


Gsub is een hele stugge plugin. Die kijkt via /tmp/pmt.tmp welke zender je kijkt om de ondertitels er onder te zetten, hij polt het webinterface. Allemaal dus niet echt ideaal en vandaar dus heel veel moeite om het goed draaiend te krijgen en dan kost het achteraf ook nog veel CPU tijd (performance).
Maar goed daar hadden we het eigenlijk niet over hé wink:D

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
als jij zenders mist is dat vnml omdat je waarschijnlijk geen signaal hebt op die frequentie,


Ok. Maar waarom heeft de standaard Humax die zenders dan wel op dezelfde kabel? En hoe vind ik de transponder verantwoordelijk voor de zenders op die frequentie?

Origineel bericht van: xilorp
Origineel bericht van: Dream1975
Origineel bericht van: xilorp
Volgens mij ben jij nu ook ff de weg kwijt hier Dream1975, we hadden het hier over een enigma1 box namelijk de 600c.
Daar werkt dat natuurlijk niet....verder raad ik P.C.Hooftletter aan om nu maar eerst een wat te zoeken op het www om daar wat info te vinden.
Volgens mij heeft iedereen dat zo af en toe eens moeten doen om wat wijzer te worden. :D :D


Je hebt helemaal gelijk, zal de warmte wel zijn sleep

Maar dan moet Gsub toch de oplossing zijn voor E1? Dan werkt DVB en teletekst ondertiteling mee als je hem juist instelt (was bij mij wel zo op mijn Enigma 1 DM7000 van vroegah). Deze staat in pli gewoon bij de downloads.


Gsub is een hele stugge plugin. Die kijkt via /tmp/pmt.tmp welke zender je kijkt om de ondertitels er onder te zetten, hij polt het webinterface. Allemaal dus niet echt ideaal en vandaar dus heel veel moeite om het goed draaiend te krijgen en dan kost het achteraf ook nog veel CPU tijd (performance).
Maar goed daar hadden we het eigenlijk niet over hé wink:D


En een goed alternatief voor Gsub? Met Gsub dacht ik dat je alleen .srt bestanden kon laden voor gedownloade films ofzo.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter

Ok. Maar waarom heeft de standaard Humax die zenders dan wel op dezelfde kabel? En hoe vind ik de transponder verantwoordelijk voor de zenders op die frequentie?


Zoals ik het doe voor enigma2-spul: Even checken welke freq's je moet hebben op 'www [punt] digitalekabeltelevisie [punt] nl' en dan die scannen, dan heb je ze allemaal.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus
Origineel bericht van: P.C.Hooftletter

Ok. Maar waarom heeft de standaard Humax die zenders dan wel op dezelfde kabel? En hoe vind ik de transponder verantwoordelijk voor de zenders op die frequentie?


Zoals ik het doe voor enigma2-spul: Even checken welke freq's je moet hebben op 'www [punt] digitalekabeltelevisie [punt] nl' en dan die scannen, dan heb je ze allemaal.

Gert.


Ah perfect! De zenders die ik mis zitten dus inderdaad allemaal op dezelfde transponder.

23 Fashion TV digital television service (1) 48 124
23 Consumenten 24 digital television service (1) 70 321
23 Misdaadnet digital television service (1) 172 119
23 Holland Doc 24 digital television service (1) 23001 206
23 Geschiedenis 24 digital television service (1) 23002 207
23 Cultura 24 digital television service (1) 23003 213
23 101 TV digital television service (1) 23006 121
23 Hilversum Best 24 digital television service (1) 23008 120

En als ik het goed begrijp valt transponder 23 dus in Limburg onder freq. 578.7500 64-QAM.

Eens even scannen...

Edit: Helaas, mij lukt het niet om die transponder te scannen. Misschien doe ik iets fout...

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
als jij zenders mist is dat vnml omdat je waarschijnlijk geen signaal hebt op die frequentie,


Een hele goede, check je aansluitingen maar eens en je kabels.
Wat geeft Pli bij Ber: aan?
Wat bij SNR: ?
Wat bij AGC: ?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...