Ga naar inhoud


Totale nitwit sluit zijn eerste Dreambox aan... En dan...?


P.C.Hooftletter

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter

Helpt zo'n versterker ook als Digitenne door mijn kabelsignaal stoort?


Nee, interferentie is interferentie, met versterker blijft de interferentie.
Jij moet gewoon scannen met stapjes van 250 kHz ipv 1 MHz. Vlug gekeken in de cables.xml en daar staan alleen hele freq in. Waarschijnlijk is die 578.7500 de enige freq die afwijkt. Scannen zal wel lang duren, vrees ik.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Catastrofus
Origineel bericht van: P.C.Hooftletter

Helpt zo'n versterker ook als Digitenne door mijn kabelsignaal stoort?


Nee, interferentie is interferentie, met versterker blijft de interferentie.
Jij moet gewoon scannen met stapjes van 250 kHz ipv 1 MHz. Vlug gekeken in de cables.xml en daar staan alleen hele freq in. Waarschijnlijk is die 578.7500 de enige freq die afwijkt. Scannen zal wel lang duren, vrees ik.

Gert.


In de cables.xml die ik eerder heb gebruikt staat de 578.7500 al, dus ik denk dat het signaal wordt overstemd door Digitenne. Ik woon naast een gebouw van KPN met een flinke mast erop, dus vreemd is het niet denk ik... Zonde.

Nu alleen nog die volgorde van zenders zo krijgen dat de nummers ook kloppen.

21mcfmh.jpg

Hier kun je zien wat ik bedoel. Ned1 heeft nummer 442. Daar klopt dus niks van. Als ik nu op de 1 op mijn afstandsbediening druk, kom ik bij de nummer 1 van de 'Last Scanned' lijst. Niet de bedoeling dus. Dreamboxedit laadt die 'ziggo volgorde' lijst niet, maar zoiets moet toch ook makkelijker kunnen?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eerst een "Boeket" lijst default maken, anders dan Ziggo volgorde.......

Zoals ik al schreef,

Citaat:
Googel eens op dreamboxedit. Daarmee kun je op de pc je zenders in aparte lijstjes zetten, sport onder sport enz. Wanneer je de eerste zender in je eerste lijste ned 1 maakt komt die onder toets 1, 2 onder 2, enz.

Met de "TV" toets linksbeneden krijg je een lijst van zenders, door op de blauwe toets te drukken kun je je gemaakte (eigen) lijstje uitkiezen en default (standaard) maken

Je haalt je lijstje van de box of van internet. Haal je hem van internet dan staat hij al op een bepaalde volgorde, die je zelf weer kan aanpassen en naar de box verzend.

Druk maar eens op de blauwe knop als je in het menu van je plaatsje hierboven bent. Daar zie je wel of geen boeketten.

Zie je ze niet dan moet je er een maken, zie je er wel een dan selecteer je de eerste. Daar zet je Ned 1 als eerste en voila als je op 1 op de ab drukt kom je op ned 1, enz.

 

Het eerste boeket na de gehele Ziggo scan lijst, wat je hebt of maakt, zal dus met de 1 toets de eerste zender uit die lijst laten zien.

 

Kan ook met de ab,

tv

selecteer ned1

menu

Nieuw boeket aanmaken/Aan een specifiek boeket toevoegen

indien nog niet als eerste of op de goede plaats in je default boeket, weer tv toets, ga naar de de zender met je pijltoetsen, menu toets, Verplaatsmodus inschakelen, Ok toets (regel veranderd van kleur), pijl op of neer, ok, rode exit toets

 

Is natuurlijk veel makkelijker op je pc dat te rangschikken met b.v. dreamboxedit.

 

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me eindelijk gelukt. Wel had ik al dat je de zenders in de goede volgorde moest zetten, maar dat ik het aangemaakte boeket dan ook naar de bovenste plek kon zetten wist ik niet. Nu klopt het!

 

Op het moment is er volgens mij een hoop niet in orde met het signaal. Eredivisie live komt niet door. Ze staan op de parkeerplaats hier met bussen televisieapparatuur (ook grote schotels op het dak). De Eneco Tour fietst hier dus voorbij, misschien dat zij de boel storen hier in huis.

 

Nogmaals bedankt voor de hulp!

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
De Eneco Tour fietst hier dus voorbij, misschien dat zij de boel storen hier in huis.



Dat kun je dan het beste afwachten maar omdat je ook een zendmast in de buurt hebt zou het best kunnen dat je interferentie hebt.
Als Ziggo zo nodig dezelfde freqenties wil gebruiken die 20 jaar geleden al gereserveerd zijn voor DVB-T (Digitenne) dan krijg je zoiets maar met goeie kabel hoef je er geen last van te hebben lees deze site maar door. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Dat kun je dan het beste afwachten maar omdat je ook een zendmast in de buurt hebt zou het best kunnen dat je interferentie hebt.
Als Ziggo zo nodig dezelfde freqenties wil gebruiken die 20 jaar geleden al gereserveerd zijn voor DVB-T (Digitenne) dan krijg je zoiets maar met goeie kabel hoef je er geen last van te hebben lees deze site maar door. laugh


Ah, nu weet ik het dus zeker, ik woon naast een DVB-T mast. Hij staat aan de overkant van de straat. Godsamme....

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een obstakel. Het streamen van PC naar Dreambox.

 

Van Dreambox naar PC (web-x-tv) gaat zonder problemen. Ik heb een tutorial van de site van pli gevolgd.

 

http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=E1MoviePlayer

 

Alles klopt, maar toch houdt de Dreambox vol dat VLC niet beschikbaar is. Wat gaat hier fout?

 

Ik kan wel met een laptop via dezelfde router die VLC service vinden, dus hij zou ook toegankelijk moeten zijn voor mijn Dreambox, toch? Alle instellingen zijn in elk geval voor zo ver ik kan zien in orde, maar toch krijg ik een jammerlijke melding.

 

10z65ns.jpg

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
het is wel allemaal een persoonlijk verhaal aan het worden
hoe plezierig jij dat vindt
het is een drama om te lezen (als lezer die EEN ding wilt weten, zoeken of nalezen)

kun je ook een thema afsluiten en eens een nieuwe vraag stellen als nieuw bericht?

ciao


Ik wordt er inderdaad ook een beetje flauw van maar ik denk dat P.C Hooftletter er zich weinig van aan gaat trekken en waarschijnlijk onder onze berichten weer een vraag gaat stellen crycry

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet zo streng zijn wink

 

Hij heeft net 42 berichten en is dus niet zo lang "onder ons" .

 

@P.C Hooftletter

 

Het is gebruikelijk op ons board als je een nieuw probleem heb wat niet met het vorige te maken heeft een nieuw topic start.

 

Het streamen van de Dreambox is een ander probleem en daar maak je dan een nieuw draadje voor aan.

Als iemand dan hetzelfde probleem heeft later kan hij dat makkelijker terug vinden in de zoekfunctie.

Snappie?

 

Zoek ook even zelf op ons board of het probleem al een keer eerder besproken is. Dan heb je vlugger je probleem opgelost.

Vindt je het probleem niet in de database dan pas een draadje openen.

 

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima. Ik wilde het board juist niet vervuilen met meteen 5 verschillende onderwerpen. Ik was zinnens om het hele Dreambox gedoe in een tutorial te zetten als ik hem zelf onder de knie heb. Ik heb het als drempel ervaren dat het er niet heel overzichtelijk terug te vinden is en zo'n ding zou eigenlijk geen drempels mogen hebben. Als zo'n ding naar behoren functioneert dan is het echt een prachtig goede investering. Het is voor mij iets overzichtelijker en makkelijker terug te vinden als het allemaal op 1 plek staat.

 

Maar jullie hebben gelijk. De streamvragen zijn niet op hun plek in het DVB-C gedeelte. Mijn excuses.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Het is voor mij iets overzichtelijker en makkelijker terug te vinden als het allemaal op 1 plek staat.

 

Je mag altijd een howto schrijven hoe jij het hebt gedaan en wat je ervaring is.

 

Hebben de andere "beginners" er ook wat aan.

 

Enne..

 

Ik zei je toch. Na een week ben je al geen beginner meer, als je er maar aan durft smile

En het smaakt telkens naar meer..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
........ Ik was zinnens om het hele Dreambox gedoe in een tutorial te zetten als ik hem zelf onder de knie heb.


als je het op onderstaande pagina dan ook eventueel wilt verduidelijken wat er niet duidelijk is

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
Nog een obstakel. Het streamen van PC naar Dreambox.

Van Dreambox naar PC (web-x-tv) gaat zonder problemen. Ik heb een tutorial van de site van pli gevolgd.

http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=E1MoviePlayer

Alles klopt, maar toch houdt de Dreambox vol dat VLC niet beschikbaar is. Wat gaat hier fout?

Ik kan wel met een laptop via dezelfde router die VLC service vinden, dus hij zou ook toegankelijk moeten zijn voor mijn Dreambox, toch? Alle instellingen zijn in elk geval voor zo ver ik kan zien in orde, maar toch krijg ik een jammerlijke melding.

10z65ns.jpg

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...