Ga naar inhoud


20 euro bijbetaling bij omruil actie


Gerrit1967

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: mebo870
Bezie het langs de kant van de dealer, als die per dag 3 uur bezig is met omruilen van decoders, wie betaalt die man of zijn personeel ?


Precies zo als ik al zei, CDS mag die uren betalen.
Ik als klant heb niets te maken met de onkosten van dit omruilgeintje.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Service kost nu eenmaal geld, de dealer kan dat allemaal niet voor niets doen, dan gaat ie failliet.

Klanten die deze service niet nodig hebben kunnen zich dat geld uitsparen. Niemand is verplicht deze dienstverlening af te nemen.

 

Deze dealer biedt een dienst aan waar ook nog eens een grote behoefte aan is en is open over het bijbehorende kostenplaatje. Dat is ook zijn taak, daar verdient hij z'n boterham mee.

 

Iedereen tevreden,... toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP

Ik als klant heb niets te maken met de onkosten van dit omruilgeintje.


Jij, als klant, hebt bewust een risico aanvaard met de aanschaf van een niet-goedgekeurde ontvanger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn geen verborgen kosten.

 

Je krijgt gratis een nieuwe kaart.

Helaas had jij 'ergens' een 'prutsontvanger' voor 'weinig' gekocht die nu een 'kat in de zak blijkt'

 

Daarom krijg je nu gratis een nieuwe ontvanger, niet van leverancier 'weinig', maar van CD.

 

Wil je daarbovenop ook nog additionele diensten, dan hoef je alleen daarvoor te betalen.

 

Wat is nou je probleem? confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: RVP

Ik als klant heb niets te maken met de onkosten van dit omruilgeintje.


Jij, als klant, hebt bewust een risico aanvaard met de aanschaf van een niet-goedgekeurde ontvanger.



@1664,

Bij de omruilactie is men klant van CanalDigitaal en NIET van de "Excellent dealer".
Men betaalt door eenmalige machting aan CanalDigitaal en bij het niet op tijd ontvangen
van de niet gecertificeerde ontvanger wordt de normaal geldende prijs afgeschreven door CanalDigitaal.
Daarnaast verplicht men zich tot minimaal 12 maanden abbonementsverlenging van het lopende abonnement bij CanalDigitaal.

Of jij een risico hebt genomen door de aanschaf van een niet gecertificeerde ontvanger
is totaal niet relevant bij het wel of niet accepteren van het aanbod van CanalDigitaal.

Mij lijkt het eerder dat de bedoelde satellietwinkel bewust een risico heeft aanvaard
door als "Excellent dealer" met CanalDigitaal in zee te gaan.
Als CanalDigitaal het bedrijf een te lage marge biedt moet dat bedrijf
daarover met CanalDigitaal gaan praten/onderhandelen en het niet
over de ruggen van de mensen met beeldproblemen gaan uitvechten.

Het bedrijf krijgt een vergoeding voor de omruilacties blijkens hun eigen uitspraak:
"En de kleine vergoeding die wij van CanalDigitaal krijgen voor het omruilen
van een ontvanger weegt niet op tegen de kosten die wij maken".
Als men vindt dat CanalDigitaal niet goed bezig is moet men
CanalDigitaal aanpakken en niet ikemand anders.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664

Wil je daarbovenop ook nog additionele diensten, dan hoef je alleen daarvoor te betalen.



@1664,

De 20 Euro toeslag door het bedrijf worden gerekend voor "algemene kosten" zonder dat degene
met de niet gecertificeerde ontvanger daarbovenop er "additionele diensten" bij wil hebben.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Er zijn geen verborgen kosten.

Je krijgt gratis een nieuwe kaart.
Helaas had jij 'ergens' een 'prutsontvanger' voor 'weinig' gekocht die nu een 'kat in de zak blijkt'

Daarom krijg je nu gratis een nieuwe ontvanger, niet van leverancier 'weinig', maar van CD.

Wil je daarbovenop ook nog additionele diensten, dan hoef je alleen daarvoor te betalen.

Wat is nou je probleem? confused


Ik kan je vertellen dat er een aantal niet gecertificeerde ontvangers een betere werking hebben dan de gecertifieceerde dus absoluut geen pruts ontvangers zijn en ook geen kat in de zak zijn want ze worden nog steeds ondersteund.Uiteindelijk koop je een ontvanger op advies van de dealer of je moet bij voorbaat al weten wat je wilt hebben, als een dealer goed luisterd naar zijn klant zal die uiteindelijk met een ontvanger komen die bij jouw past dus is het niet altijd de klant die iets koopt.
En nog ff dit, niet alle dealers mogen mee doen met deze aktie alleen maar de excellent dealers maar die kunnen ook nee zeggen tegen canal digitaal omdat ze donders goed weten van te voren wat er voor hun aan zit... en volgens mij moet je als klant sowieso betalen want je bent verplicht om iets te doen met je abo...
oh ja waren we nog vergeten....en als je als klant bij deze zaak nu een vhsat ontvanger heb gekocht destijds hoef je die 20 euro dan niet te betalen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: RVP

Ik als klant heb niets te maken met de onkosten van dit omruilgeintje.


Jij, als klant, hebt bewust een risico aanvaard met de aanschaf van een niet-goedgekeurde ontvanger.


Ik vind dit grote woorden: "bewust een risico aanvaard...".

Nog even teruggaand, een paar decennia geleden bestond de PTT nog. De PTT besliste dat er in haar telefoonaansluiting in elke Nederlandse woning alleen maar een PTT telefoontoestel ingestoken mocht worden (de Ericson).
Hier kwam een eind aan, PTT werd KPN Telecom. Nu mag er elke telefoonstel in, en zelfs van andere maatschappijen.

Het is gewoon weg belachelijk dat bedrijven als CDS, Canal Digital, Sky Deutschland, Bsky, Sky Italia enz. beslissen welk apparaat de klant moet uitkiezen.
Dit moet gewoon weg gestandaardiseerd zijn voor de wereld en ten minste voor Europa.

De opvolger van Nelie Kroes heeft volgens mij deze klus te klaren. Zij kan Microsoft op de knieen krijgen, dan kan dit dus ook.

Ik gruwel er gewoon van dat CDS bepaalt wat ik moet kopen, en alles en nog wat, welke gevolgen dit heeft (verplichte zender volgorde bij voorbeeld).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: RVP

Ik als klant heb niets te maken met de onkosten van dit omruilgeintje.


Jij, als klant, hebt bewust een risico aanvaard met de aanschaf van een niet-goedgekeurde ontvanger.


Ik vind persoonlijk dat wij 1 grote verplichting hebben naar canal digitaal en dat is dat wij via een officieel kaartje met abonnement naar de zenders kijken en via welke ontvanger dat gaat moet in principe niet uit maken, daar moeten de mensen de vrije keus in hebben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Mijn fietsenhandelaar zei altijd als mensen kwamen om even hun fietsbanden op te pompen, dat is dan 1 euro.
Wát zeiden de klanten... 1 euro voor het oppompen, lucht kost toch niets eek
Nou zei hij dan als ik de hele dag gratis banden sta op te pompen verdien ik niets en kan ik mijn tent wel sluiten.
Moraal: voor eigen klanten doe je dit gratis als service, en een vreemde dokt gewoon laugh


En de meeste mensen weten niet dat perslucht eigenlijk heel erg duur is smile

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Het is gewoon weg belachelijk dat bedrijven als CDS, Canal Digital, Sky Deutschland, Bsky, Sky Italia enz. beslissen welk apparaat de klant moet uitkiezen.
Dit moet gewoon weg gestandaardiseerd zijn voor de wereld en ten minste voor Europa.

Helemaal mee eens... maar dan moeten de leveranciers van die apparaten er ook voor zorgen dat ze blijven werken en hier niet de "Netwerk Beheerder" verantwoordelijk voor stellen...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

excl. 20,- euro Algemene kosten welke u bij ons in de winkel moet betalen. Dat is voor het doorfaxen van uw gegevens en het terug sturen van uw decoder....Tevens voorzien wij de ontvanger van de laatste software en zenderlijst. Neem Uw kaart mee !!! Wilt u aub niet bellen over deze aktie meer info in onze winkels!!!!

 

vooral de laatste zin dat je niet mag bellen maar meteen naar de winkel moet komen is ook een bekende uitdrukking van hun.

Als het goed is zit vaak de laatste software er al in, is dit nu niet het geval geeft alleen maar aan hoe groot het overschot is van deze ontvangers bij canal digitaal in het magazijn en nogmaals het opsturen is kosteloos confused

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerrit1967
Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: RVP

Ik als klant heb niets te maken met de onkosten van dit omruilgeintje.


Jij, als klant, hebt bewust een risico aanvaard met de aanschaf van een niet-goedgekeurde ontvanger.


Ik vind persoonlijk dat wij 1 grote verplichting hebben naar canal digitaal en dat is dat wij via een officieel kaartje met abonnement naar de zenders kijken en via welke ontvanger dat gaat moet in principe niet uit maken, daar moeten de mensen de vrije keus in hebben


Daar ben ik het helemaal mee eens, dat was ook de oude situatie.

Maar als dan blijkt dat er grote aantallen 'vrije' ontvangers helemaal niet goed met de codering omgaan, dan wordt massaal de hete aardappel bij CD neergelegd en niet bij de leverancier van die ontvangers. En dit terwijl CD vanzelfsprekend alleen een garantie af kan geven op door hen goedgekeurde spullen.

Voor de overige-> garantie halen bij je dealer. In veel gevallen geeft die niet thuis( internetwinkel ) of bestaat niet meer. Om dan van een willekeurige andere, al dan niet 'exellent' dealer, gratis diensten te verwachten begrijp ik niet.



Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerrit1967

Als het goed is zit vaak de laatste software er al in, is dit nu niet het geval geeft alleen maar aan hoe groot het overschot is van deze ontvangers bij canal digitaal in het magazijn en nogmaals het opsturen is kosteloos confused


Even los van het feit of ik het met die 20 euro eens ben:

Opsturen kost tijd en dus geld, het zijn niet de kabouters die ze in pakken en ook houden die geen administratie bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...