Ga naar inhoud


20 euro bijbetaling bij omruil actie


Gerrit1967

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: Gerrit1967
Origineel bericht van: 1664

Ik als klant heb niets te maken met de onkosten van dit omruilgeintje.


Jij, als klant, hebt bewust een risico aanvaard met de aanschaf van een niet-goedgekeurde ontvanger.


Ik vind persoonlijk dat wij 1 grote verplichting hebben naar canal digitaal en dat is dat wij via een officieel kaartje met abonnement naar de zenders kijken en via welke ontvanger dat gaat moet in principe niet uit maken, daar moeten de mensen de vrije keus in hebben


Daar ben ik het helemaal mee eens, dat was ook de oude situatie.

Maar als dan blijkt dat er grote aantallen 'vrije' ontvangers helemaal niet goed met de codering omgaan, dan wordt massaal de hete aardappel bij CD neergelegd en niet bij de leverancier van die ontvangers. En dit terwijl CD vanzelfsprekend alleen een garantie af kan geven op door hen goedgekeurde spullen.

Voor de overige-> garantie halen bij je dealer. In veel gevallen geeft die niet thuis( internetwinkel ) of bestaat niet meer. Om dan van een willekeurige andere, al dan niet 'exellent' dealer, gratis diensten te verwachten begrijp ik niet.


Een groot aantal ontvangers konden en kunnen nu nog steeds goed omgaan met het coderings systeem alleen het is canal digitaal die de keus maakt om veranderde systeem gegevens niet van te voren te willen prijs geven zodat deze importeurs het allemaal pas achteraf krijgen maar er toch voor zorgen dat dit zo snel mogelijk verholpen wordt.Als ze zo graag mee willen doen op digitaal gebied qua cocurrentie zullen ze toch ook die importeurs er meer bij moeten betrekken bij alle zaken want zij leveren voor meer dan 50% de ontvangers voor deze markt doen ze dat niet dan zal hun marktaandeel nooit groter worden maar eerder kleiner, en toch zijn er ook een aantal waaronder in deez buurt die wel degelijk hun klanten blijven helpen maar dat zijn de echte dealers en dan heb ik het niet eens over dat ze geen excellent dealer zijn.Want wat je ook ziet is dat een aantal zaken de naam excellent dealer hebben maar meer profiteren van deze titel dan dat ze de klant ook op een juiste manier helpen, ik blijf er bij dat canal digitaal het moet hebben van de gewone dealers (niet allemaal) met een kleine groep excellent dealers die nog steeds hart hebben voor deze branche en niet van de delaers die hier op eigen initiatief een slaatje uit willen slaan
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Gerrit1967
Een groot aantal ontvangers konden en kunnen nu nog steeds goed omgaan met het coderings systeem alleen het is canal digitaal die de keus maakt om veranderde systeem gegevens niet van te voren te willen prijs geven zodat deze importeurs het allemaal pas achteraf krijgen maar er toch voor zorgen dat dit zo snel mogelijk verholpen wordt.


Nou hier heb je het dus mis de importeurs zijn er bij betrokken en dachten het zal wel meevallen allemaal en de kaarten liepen ook in veel ontvangers, helaas achteraf komen ze er achter dat ze niet updaten.

Nu begin ik toch het idee te krijgen dat je probeert een Excellent dealer zwart te maken misschien behoor je zelf dan wel tot de groep dealers die zogenaamd hart voor de branche heeft. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

waren de importeurs van de maxen, sab en rebox o.a op de hoogte en ja wij behoren zeker tot de dealers met hart voor de zaak want alle vaste klanten krijgen een kosteloze service en ook de nieuwe klanten worden door ons allemaal geholpen ondanks het feit dat ze iets niet bij ons hebben gekocht wink

en zoals jij zegt dat de importeurs er wel bij betrokken waren hoe kan het dan dat de kaarten de general update niet binnen kregen, want die informatie zouden ze via canal digitaal hebben moeten verkrijgen

 

en wat heeft dit verhaal over een excellent dealer te maken met het gewijzigde coderings systeem van canal digitaal, volgens mij haal je nu verschillende dingen door elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44


Nou hier heb je het dus mis de importeurs zijn er bij betrokken en dachten het zal wel meevallen allemaal en de kaarten liepen ook in veel ontvangers, helaas achteraf komen ze er achter dat ze niet updaten.


Hier heb jij het mis.
De seca3 kaarten kregen geen update in verschillende goedgekeurde CanalDigitaal decoders.
Vandaar het tijdelijk FTV zetten van het betaalpakket door CanalDigitaal.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een groot aantal importeurs, distribiteurs en dealers geweest met een smartcard om te testen. Die kon je aan en uit laten zetten om te kijken wat er wel en niet werkte. Alleen in een later stadium kwam er nog een extra geintje uit de hoge hoed van de wijze mensen in Hilversum.

 

Dat was volgens mij niet opzettelijk achter gehouden, alleen niet zo best voor bereid.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerrit1967


Daar ben ik het helemaal mee eens, dat was ook de oude situatie.

Maar als dan blijkt dat er grote aantallen 'vrije' ontvangers helemaal niet goed met de codering omgaan, dan wordt massaal de hete aardappel bij CD neergelegd en niet bij de leverancier van die ontvangers. En dit terwijl CD vanzelfsprekend alleen een garantie af kan geven op door hen goedgekeurde spullen.

Voor de overige-> garantie halen bij je dealer. In veel gevallen geeft die niet thuis( internetwinkel ) of bestaat niet meer. Om dan van een willekeurige andere, al dan niet 'exellent' dealer, gratis diensten te verwachten begrijp ik niet.


Zoals ook door iemand anders beschreven, CD moet gewoon eens normaal doen en niet proberen ons te dwingen naar een bepaalde ontvanger waar een groot deel van de mensen niet op zit te wachten. CD kiest voor een nieuwe codering, daar vragen wij als klant toch niet om?

Gelukkig kan een Dreambox gewoon goed met de codering omgaan. CD zal er niet blij mee zijn, maar goed dat is niet mijn probleem. Je wordt met een Dreambox toch al snel in het verdomhoekje geplaatst want "alle" DB bezitters zijn mensen die illegaal willen kijken dmv keys of cardsharing.
Ik en velen met mij zijn helemaal niet geintereseerd in cardsharing, wij willen gewoon een flexibele ontvanger hebben die niet door een bedrijf als CD kreupel is gemaakt.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: aart44


Nou hier heb je het dus mis de importeurs zijn er bij betrokken en dachten het zal wel meevallen allemaal en de kaarten liepen ook in veel ontvangers, helaas achteraf komen ze er achter dat ze niet updaten.


Hier heb jij het mis.
De seca3 kaarten kregen geen update in verschillende goedgekeurde CanalDigitaal decoders.
Vandaar het tijdelijk FTV zetten van het betaalpakket door CanalDigitaal.


Wat heb ik mis dan dat de kaarten het niet goed deden in een enkele goedgekeurde ontvanger is totaal iets anders ik beweer nergens dat er geen problemen zijn geweest en dat ze allemaal updaten.

Off topic tekst verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerrit1967
waren de importeurs van de maxen, sab en rebox o.a op de hoogte


Yep die hebben van te voren kaarten gekregen om te testen, je kunt je alleen afvragen of de testperiode langer had moeten zijn. shocked
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44


Wat heb ik mis dan dat de kaarten het niet goed deden in een enkele goedgekeurde ontvanger is totaal iets anders ik beweer nergens dat er geen problemen zijn geweest en dat ze allemaal updaten.


Geloof je het zelf, CanalDigitaal gaat echt niet het betaalpakket weken openzetten voor een enkele goedgekeurde decoder die niet goed werkt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Geloof je het zelf, CanalDigitaal gaat echt niet het betaalpakket weken openzetten voor een enkele goedgekeurde decoder die niet goed werkt.


Uiteraard ook voor de klanten zoals ik met een multicas ontvanger die niet meer update en massaal uitvielen op 1-7 om die mensen tegemoet te komen dat was ook de reden dat de helpdesk overbelast was. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug on topic.

 

De omruil actie van CanalDigitaal betreft slechts het omruilen van je oude decoder voor een nieuwe. Niets meer en niets minder.

Nieuwe decoders moet je altijd instaleren en als en dealer dat voor je wil doen en hij vraagd daar twintig euro voor vindt ik dat niet (te)duur en al helemaal niet voor de 7121, daar is hij veel langer mee bezig dan dan de eerder genoemde 15 minuten.

Twee maal updaten kanalen inscannen en terug naar fabrieks instellingen, voor de eerste keer was ik daar minstens drie kwartier mee bezig ...

Daarbij vindt ik dat hij dit niet uit service overweging hoeft te doen.

Hij heeft je tenslotte niets verkocht. Je krijgt de decoder voor nop of in het geval van een 7121 voor weinig ...

Verder is een ondernemer vrij om voor noppes nada te gaan werken maar dan loopt hij het risico dat zijn eigen personeel zijn faillisement aanvraagd omdat hij niet meer in staat is om de salarissen aan het eind van de maand te betalen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Terug on topic.

De omruil actie van CanalDigitaal betreft slechts het omruilen van je oude decoder voor een nieuwe. Niets meer en niets minder.
Nieuwe decoders moet je altijd instaleren en als en dealer dat voor je wil doen en hij vraagd daar twintig euro voor vindt ik dat niet (te)duur en al helemaal niet voor de 7121, daar is hij veel langer mee bezig dan dan de eerder genoemde 15 minuten.
Twee maal updaten kanalen inscannen en terug naar fabrieks instellingen, voor de eerste keer was ik daar minstens drie kwartier mee bezig ...
Daarbij vindt ik dat hij dit niet uit service overweging hoeft te doen.
Hij heeft je tenslotte niets verkocht. Je krijgt de decoder voor nop of in het geval van een 7121 voor weinig ...
Verder is een ondernemer vrij om voor noppes nada te gaan werken maar dan loopt hij het risico dat zijn eigen personeel zijn faillisement aanvraagd omdat hij niet meer in staat is om de salarissen aan het eind van de maand te betalen.


Precies en DIE kosten moet CDS maar betalen en niet de klant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Terug on topic.

De omruil actie van CanalDigitaal betreft slechts het omruilen van je oude decoder voor een nieuwe. Niets meer en niets minder.
Nieuwe decoders moet je altijd instaleren en als en dealer dat voor je wil doen en hij vraagd daar twintig euro voor vindt ik dat niet (te)duur en al helemaal niet voor de 7121, daar is hij veel langer mee bezig dan dan de eerder genoemde 15 minuten.
Twee maal updaten kanalen inscannen en terug naar fabrieks instellingen, voor de eerste keer was ik daar minstens drie kwartier mee bezig ...
Daarbij vindt ik dat hij dit niet uit service overweging hoeft te doen.
Hij heeft je tenslotte niets verkocht. Je krijgt de decoder voor nop of in het geval van een 7121 voor weinig ...
Verder is een ondernemer vrij om voor noppes nada te gaan werken maar dan loopt hij het risico dat zijn eigen personeel zijn faillisement aanvraagd omdat hij niet meer in staat is om de salarissen aan het eind van de maand te betalen.


alleen je moet je afvragen of dit de opzet was van canal met deze aktie om mensen nog meer op onkosten te jagen dan al gebeurt is de afgelopen jaren en dan hadden ze ook niet moeten roepen dat het een gratis omruil actie is......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
De omruil is gratis.!
De bijkomende werkzaamheden kan je zelf doen, of je kan het uit besteden aan een vriendelijke service gerichte dealer die het tegen een kleine vergoeding voor je doet.


over het algemmeen als canal een aktie heeft dan stellen zij de voorwaarden dus ook met vergoedingen die daar mee gepaart gaan...maar nogmaals je bent als dealer vrij om te zeggen dat je er niet aan deel wilt nemen als je denkt dat je er financieel niet mee uit komt, hadden alle deelnemende dealers dat maar gedaan want nu is er maar 1 partij die zich kapot lacht en dat is canal die raken van hun overvolle magazijn af en kunnen naderhand als er weer problemen zijn roepen dat de klant terug moet naar de dealer waar ze de ontvanger hebben omgeruild.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...