Ga naar inhoud


[TF5510PVR] Haperingen bij gecodeerde zenders


MegaTronics

Aanbevolen berichten

De laatste paar dagen valt het mij op dat er haperingen zijn bij gecodeerde kanalen, zoals bijvoorbeeld Nederland 3 en RTL 5. Het beeld blijft dan even stil staan en gaat dan weer verder. Het geluid loopt wel normaal door. Zojuist waren alle gecodeerde kanalen niet meer bereikbaar, pas na het opnieuw installeren van de CAM (Aston 1.07)kreeg ik weer beeld (toeval of niet is de vraag). Ook heb ik dit probleem met mijn andere CAM de Matrix Reborn. Zijn deze haperingen een probleem van Canal Digitaal (tenminste als meer mensen dit probleem hebben) of begint mijn Topfield na 3 jaar trouwe dienst kuren te krijgen? Het lastige is dat deze haperingen niet continue zijn.

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb de laatste tijd dat het beeld gewoon stilstaat. Daarnaast als ik spring in een opname die dan niet altijd meer te zien is ( ongecodeerde opname ). Echter als ik snel doorspoel ik geen problemen heb.

Heb zelf een seca 2 kaart met een stb pakket en een aston cam, 2.18.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog. Wou iets opnemen van Veronica en bekeek een opname ( ongecodeerd ). Top liep op een gegeven moment muurvast. Enige dat ik nog kon doen is de stekker eruit te trekken...

Valt mij op dat ik dit ongeveer sinds begin augustus heb. En nee de schotel heb ik al een paar jaar niet aangeraakt

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik denk dat je schotel niet goed staat shocked
Op dezelfde ontvanger met Aston twin met fw 2.23 loopt hier alles prima, maar dat was met versie 2.18 ook het geval laugh
Heb je op beide topfields deze haperingen? ik zie nl dat je er 2 hebt smirk

Heb je een nieuwe versie voor de Aston Cam, Sjaak?
Waar kan ik die vinden?

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mrbeegee

Heb je een nieuwe versie voor de Aston Cam, Sjaak?
Waar kan ik die vinden?

Hogere versies dan 2.18 kun je niet los verkrijgen want die wordt alleen met de nieuwste Aston 1.07 CAM`s meegeleverd.
Er is geen functioneel verschil met de versie 2.18.
De hogere versie ondersteund alleen de aangepaste nieuwere hardware in de 1.07.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Dat heb je mis Jürgen, er is een update 2.23 voor alle types, ook de oudere die ik heb.

Ik was altijd overtuigd dat Aston France de nieuwste updates aanbiedt maar heb daar nooit een nieuwere versie dan 2.18 gevonden.
Weer wat geleerd.
Biedt de versie 2.23 relevante voordelen t.o.v. de 2.18?
Zo ja, wil jij mij dan ook een link via PM aanbieden?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Unclesam my

Sinds ik deze update heb gedaan naar 2.23 is het probleem alleen maar slechter geworden na 2-4 dagen staat het beeld volkomen stil.

Ik krijg de module ook niet meer naar de oude 2.18 versie.

En met de oude aston module 1.05 totaal geen problemen.

 

Ra Ra wat is het probleem met mijn toppie 5000 pvr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook over gegaan naar 2.23. Het zappen gaat niet sneller. Ik heb een voor en na de update meerdere malen getest(zappen van 1-10) en kon buiten de afwijking (ca 2 sec)niet echt een verschil ontdekken, allebei duurde dit ca 36 sec.

Het vastlopen bij gebruik van timeshift met pauzetoest is er nog steeds.

 

Grootste probleem vind ik dat in het Common interface menu van de aston cam je de duur van de berichten niet meer in kan stellen. Die had ik met de vorige versie nog ingestel op oneindig. Nu krijg ik tijdens het afspelen telkens berichten van de astoncam in beeld die ik met OK of escape moet wegdrukken. mad Erg vervelend. Anderen hier ook last van?

 

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...