Ga naar inhoud


Geen ontvangst van Rtl 4 , 5 7 en 8 op 19.2 astra


ilya

Aanbevolen berichten

Ben deze week op kreta bij mijn broer, welke een schotel heeft van 140 cm .Hij is in het bezit van een Thomson reciever. Helaas kunnen we geen rtl 5,6, etc ontvangen. Alle andere zenders op de astra 19,2, ontvangt hij perfect.

 

Vervolgens is er installateur bijgekomen. Deze heeft opnieuw alles gecheckt . Ik weet nu dat de schotel etc 100% is afgestemd. De signaal sterkte in de ontvanger staat op groen.!!!

 

Vervolgens heb ik bij instellingen van de reciever e.e.a gechekt.Tot mijn verbazing is de sateliet standaard op Astra 1G afgestemd.!!

Het lukte me niet om een andere Astra 19.2 te kiezen . Ik heb vervolgens eerst de ontvanger de kanalen laten zoeken. Wij scanden circa 500 kanalen. Echter Rtl4 etc stond er niet bij. Wel Ned 1,2,3 en SBS6 .Ook b.v wat franse en spaanse canal +.

 

Ook een software update gedaan. Niets hielp.

Volgens mij staat Astra 1G op de 23,5 .

Deze week ben ik nog op Kreta. Ik hoop dat iemand mij de gouden tip kunt geven.

 

Thankx

 

Il

 

7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox .

Formuler 4

Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch

Schotel Triax 100 cm ! t90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is de RTL tranponder niet recent verplaatst naar een nieuwere astra satelliet op 19,2 oost? Het is mogelijk dat de footprint daarvan anders is en nu je grotere schotel nodig hebt.

 

Dat had die installateur makkelijk kunnen checken voor je.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dat zijn probleem is. Astra 1G heeft ooit ook op 19,2 gehangen. De oude naam zal er nog wel in staan. Hij geeft aan NED123 etc te ontvangen. Die zitten niet op 23,5 oost..

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Is de RTL tranponder niet recent verplaatst naar een nieuwere astra satelliet op 19,2 oost? Het is mogelijk dat de footprint daarvan anders is en nu je grotere schotel nodig hebt.

Dat had die installateur makkelijk kunnen checken voor je.


Yep dat is het ook op een ander forum klagen ze dat ze het in Turkye ook niet meer kunnen ontvangen de RTL kanalen.
De enige die er iets aan kan doen is dan SES Astra dus als het niet lukt moet hij daar zijn.
Of inderdaad een grotere schotel nemen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilya, laat je niet misleiden door al die letters achter Astra. De Astra1-G hing tot voor kort op 19,2 oost (nu op 23,5), en dat staat natuurlijk nog in je ontvanger. Je ontvangt wel de andere NL-zenders (op de 1-L) maar niet de zwakkere 1-H (RTL enz.)

Je schotel staat dus wel degelijk uitgericht op 19,2 oost.

 

Veel mensen in Zuid-oost Europa zitten momenteel met dat probleem. Heb je ook al eens aan de "skew" gedacht? Dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn.

 

Lees dit maar eens......

 

Ger

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik kan helaas niet eerder reageren.Ik ben er inderdaad achter gekomen dat vele sat. bezitters daar problemen hebben met rlt4 etc .

Ook de ekele sat bezitters met een schotel van van 160/180 cm. Vooral de laatste maanden is dit probleem ontstaan.

Mijn familie is inmiddels terug in NL en gaat weer terug half oktober. Hij zal dan ij de plaatselijke installateur vragen om de skew /lnb zo zuiver mogelijk af teregelen.

 

Il

 

P.s ik hou jullie op de hoogte. Trouwens hij heeft een offciele canal dig + ontvanger en juiste settingslijsten en software update etc. ik heb dit nl zelf gecontroleerd.

7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox .

Formuler 4

Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch

Schotel Triax 100 cm ! t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...