Ga naar inhoud


[DSR 7121] Krijg geen hotbird settings ingeladen.


Bangkok By Night

Aanbevolen berichten

Ik kan geen zenders van hotbird in de box laden, signaal is goed maar bij het zoeken naar zenders krijg ik steeds een foutmelding (fout (2) als het probleem blijft neem contact op met je dealer). Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ? Als ik mijn humax of kathrein aansluit heb ik geen enkel probleem om de hotbird zenders te ontvangen.

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mijn poging om toch de hotbird kanalen in te laden heeft zich een vreemd probleem voorgedaan. Na de ontvanger zonder stroom te hebben gezet en daarna terug in te schakelen kreeg ik de melding dat er 11 nieuwe zenders waren gevonden (astra), groot was mijn verbazing toen ik merkte dat dit Nederlandse kanalen waren (rtl 4, sbs, net 5 enz...) en rechtonder in beeld het Tvvlaanderen logo vervangen was door het Canaal Digitaal logo, daar ik een Tvv abbo heb. Ook mijn eerdere fav. lijsten waren verdwenen (na al de moeite die dit gekost had om deze aan te maken). Daarom besloot ik om terug de fabrieksinstellingen te laden. Resultaat> geen signaal meer op Astra of Hotbird. Ga straks proberen of ik het probleem opgelost krijgt. Mijn eerste ervaring met deze ontvanger is negatief, hoop dat er snel een degelijke update komt van de software ... (te beperkt in mogelijkheden en instellingen + zéér onhandige afstandsbediening waarvan nog niet de helft van de buttons werkt). Voor het ogenblik is zelfs 59 € te veel voor deze ontvanger !

 

Mvg.

BbyN

 

 

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij de software-updates al ingeladen ?

 

De ontvanger komt toe met oude software en volgens mij moet je tot tweemaal toe nieuwe software inladen alvorens je mee bent met de laatst beschikbare software. (met mogelijkheid om Hotbird in te stellen).

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hotbird wel instellen (DiSEqC B) hij heeft ook goed signaal maar helaas telkens een foutmelding tijdens het zoeken , na ongeveer 5 sec. De update's hoe doe je dat, heb ik nog niet geprobeert.

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas het heeft niet geholpen, enkel 19,2 werkt. Steeds dezelfde foutmelding bij het zoeken naar zenders op hotbird. Ondertussen ook eens astra 23 en 28 getest en ook deze zenders kan ik niet inladen. Wel signaal op de 3 sat's maar bij het zoeken naar zenders steeds foutmelding grrrr.... wordt gek van deze ontvanger. Gelukkig werkt mijn Kathrein probleemloos en dient deze als tweede ontvanger.

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, wat een gedoe. Na de software upgrade en herstel van de fabrieksinstellingen ben ik er eindelijk in geslaagd enkele zenders te laden.Door in het menu snel zoeken te wijzigen naar langzaam. Nu geeft hij geen foutmelding meer bij het zoeken en vindt hij enkele stations (snel werkt nog steeds niet). Maar helaas nog steeds niet alle zenders ... mijn vriendin is Thais en spijtig genoeg heb ik nog geen TGN op Hotbird ook niet na het instellen van de juiste instellingen 12207.00 H 27500 3/4.

 

Ondertussen al een halve zondag bezig ...

 

Mvg.

BbyN

 

 

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de moeite ... hier op mijn 2 andere ontvangers geen probleem met TGN, maar op de Philips geen TGN, heb al alles geprobeerd maar hij laad deze zender niet, ook niet na meerder scans. Is er misschien een mogelijkheid een settingslijst te laden ?

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het hotbird probleem opgelost. Door een andere lnb te plaatsen ontvang ik nu alle hotbird zenders (incl. TGN). Met mijn andere ontvangers had ik met mijn vorige lnb WEL signaal op alle hotbird zenders, met de Philips lukte dit niet ... raar. Nog een vraagje is er een mogelijkheid om een backup te maken van de settings ?

 

Ps: Gisteren was ik naar Eurosport HD aan het kijken en spontaan viel mijn ontvanger uit. Heb deze terug moeten opstarten om verder te kunnen kijken ... en zo heeft hij nog meer kuren, soms gaat hij terug naar eerste installatie als je de smartkaart er even uitgehaald hebt. Dan kan je terug beginnen met settings laden, instellingen enz., zeer vervelend allemaal.

 

Mvg,

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Da's het voordeel van een "goedgekeurde" ontvanger!


Wel on topic blijven aub.
Schrijf liever een handleiding voor onze leden hoe veel van de problemen te voorkomen zijn.
Er zijn momenteel veel nieuwe gebruikers die tegen de problemen van de CanalDigitaal 'goed'gekeurde HD decoder oplopen.
Als we de bug's van dit ding leren kennen is het misschien toch nog mogelijk om er een min of meer redelijk werkende decoder van te maken door gericht advies naar de gebruikers te geven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...