Ga naar inhoud


Welke Multimedia hd speler


j.ehlen

Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ikzelf ga wachten op de nieuwe speler van dune.

De Dune BD Prime 3.0 met bluray rom drive. Komt december 2009 uit (leuk kerst cadeau) Maakt gebruik van de krachtigste sigma chip op het moment. En gaat tussen de 350-400 euro kosten (even duur dus als de popcorn hour zonder bdrom) ze gaan ook de BD Base 3.0 versie zonder bdrom leveren voor tussen de 270-300 euro. Volgens de specs kan de speler probleemloos, mkv, m2ts, bluray .iso en bdmv folders afdraaien met de volledige bluray (menu) functionaliteit en bdlive. De laatste 2 functies spreken mij erg aan om op deze speler nog even te wachten. Daarnaast oogt hij ook nog mooi al;s een doodnormale dvd/bluray speler.

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Eminent EM7075 heeft ook de nieuwe sigma chip, en dat ding is al te koop vanaf 120 Euro!

Draait op de bekende mediatank software en heeft 5 jaar garantie.

Ook zit er een nederlandse portal in met o.a. uitzending gemist e.d.

 

De nieuwe Popcorn 200 is veels te duur.

En een groot nadeel van de AZbox is dat deze geen 2 satelliet tuners ondersteund.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gorefest
De Eminent EM7075 heeft ook de nieuwe sigma chip, en dat ding is al te koop vanaf 120 Euro!
Draait op de bekende mediatank software en heeft 5 jaar garantie.
Ook zit er een nederlandse portal in met o.a. uitzending gemist e.d.

De nieuwe Popcorn 200 is veels te duur.
En een groot nadeel van de AZbox is dat deze geen 2 satelliet tuners ondersteund.


Even je uit een droom helpen.... De eminent gebruikt een goedkopere en minder krachtigere chip

Vanaf Hardware info:
Citaat:

Er zullen meerdere varianten zijn van de nieuwe generatie van Sigma. De lang verwachte Popcorn Hour C-200 is voorzien van een 8643, welke een zeer uitgebreide chip is, bestemd voor duurdere apparaten.
..
Alle belangstelling voor de dure C-200 heeft de aandacht afgeleid van het bestaan van het goedkopere broertje van de Sigma 864x serie, de Sigma 8655 – inderdaad, een hoger serienummer, maar beperktere specificaties.
..
Tussen de 865x en de 864x serie is de afwezigheid van een Blu-ray licentie voor de 865x serie; ook is de 864x serie nog iets sneller, met een kloksnelheid van 667 MHz.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: Gorefest
De Eminent EM7075 heeft ook de nieuwe sigma chip, en dat ding is al te koop vanaf 120 Euro!
Draait op de bekende mediatank software en heeft 5 jaar garantie.
Ook zit er een nederlandse portal in met o.a. uitzending gemist e.d.

De nieuwe Popcorn 200 is veels te duur.
En een groot nadeel van de AZbox is dat deze geen 2 satelliet tuners ondersteund.


Even je uit een droom helpen.... De eminent gebruikt een goedkopere en minder krachtigere chip

Vanaf Hardware info:
Citaat:

Er zullen meerdere varianten zijn van de nieuwe generatie van Sigma. De lang verwachte Popcorn Hour C-200 is voorzien van een 8643, welke een zeer uitgebreide chip is, bestemd voor duurdere apparaten.
..
Alle belangstelling voor de dure C-200 heeft de aandacht afgeleid van het bestaan van het goedkopere broertje van de Sigma 864x serie, de Sigma 8655 – inderdaad, een hoger serienummer, maar beperktere specificaties.
..
Tussen de 865x en de 864x serie is de afwezigheid van een Blu-ray licentie voor de 865x serie; ook is de 864x serie nog iets sneller, met een kloksnelheid van 667 MHz.



en laat nu net in die dune de 8642 zitten. en bij sigma chips geld hoe lager het nummer hoe beter. in de popcorn zit de 8643. in mijn eerdere bericht schreef ik dat hij in december uit kwam. op een review site las ik dat het al oktober 2009 was. excuses daarvoor.

verder heeft de speler ook 7 ch analog output (heeft de popcorn hour niet) dus ik neem aan dat er decoders aanwezig zijn om dolby en dts hd te decoderen en naar een normale 5.1/7.1 zonder hdmi uit te sturen.

Receivers: DM800 (OpenPLi) - DM500 clone (tuner overleden) - Philips DSR 7121 HD, Sunray SR4 Trial tuner (800SE clone met OpenATV 5), Xtrend ET9200 silver benelux  (Openpli), AzBox Elite cable/sat (OpenATV 6)

Visiosat 13E,19.2E,23.5E,28.5E

Abbo: Canal digitaal Basis + HD, Caiway

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen de 43 en 42 is macrovision op de analoge uitgangen... dus niet bijster interessant. Maar neemt niet weg dat de Dune en erg mooie speler is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo, na alle adviezen gelezen te hebben en nog wat vragen en kijken heb ik een paar weken geleden besloten om een WD multi mediaplayer te kopen. Het is de WD TV HD media player.

Leuk klein apparaatje dat alle gewone dvd films afspeelt en ook een aantal formaten hd films die je normaal op een blue ray of hd dvd brandt.

 

Een klein nadeeltje, DTS geeft hij gewoon door maar maakt er geen dolby van.

Je hebt dus een setje nodig die ook DTS aankan.

Verder twee usb poortjes waarop je dan ook 2 externe hd's kunt hangen met muziek,films.

 

[Put brain in motion before moving mouth.]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb me zo'n EM7075 gehaald en werkt als een speer. Speelt ook ts enzo van mijn DM800 zonder problemen via lan, en alle mkv's en dergelijke die ik er tegenaan gegooid heb. DTS downmix zit er niet op maar wie wil dat nou stereo horen.. bioscoopgeluid moet over een 5.1 versterkertje toch smile (BluRay is duur, en mkv is nagenoeg voor niks te downloaden met amper kwaliteitsverlies.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: columbo
LET op er komt een DL BluRay schijf op de markt,deze is niet kompatibel met de huidige spelers,dus meschien beter even wachten nog.


DL is tot 50 Gb en dat kunnen ze wel lezen. Het gaat om meer dat Dual Layer. De huidige spelers kunnen 100 of 200 Gb schijven niet lezen, de 3,4,5.... laags disken dus.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik twijfel eigenlijk nu tussen 3 types:

 

Woxter I-cube 750

AC-Ryan playon HD

popcorn hour C-200

 

Popcorn hour zal wel iets beter zijn als de 2 andere maar is ook 2x zo duur. woxter en ac-ryan zouden uit dezelfde fabriek komen en software van ac-ryan zou ook op woxter draaien heb ik gelezen.

 

Moet eigenlijk enkel dienen om HD content (series, films) af te spelen.

Moet wel alles kunnen afspelen wat HD betreft.

Ook perfect beeld is must.

 

Wat raden jullie aan, positieve, negatieve eigenschappen.

 

mvg Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds een paar weken de AC Ryan gekocht en er een 1 Tb Hd ingebouwd. Speelt echt alles probleemloos af op een 32 inch samsung Led tv (6000 serie). echt haarscherp! vooral de afstandsbediening werkt fijn, en er zitten 2 Usb host poorten op waar een externe 1 Tb schijf aangekoppeld word en via het netwerk spelen we films van de pc`s af.zelfs een kaartslot zit er op. Het menu is nogal spartaans,(het is nou eenmaal Linux gebaseerd) maar duidelijk en makkelijk mee te werken, ook de kinderen van 7 en 10 weten er nu al mee te werken. echt wat mij betreft een aanrader dus.

 

 

 

Dreambox 7025+ Newnigma 2.6 80cm draaibaar met sg-2100A Ac Ryan playon Hd Samsung Led tv UE 32b6000 binnenkort een Dm8000 of 7020HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...