Ga naar inhoud


Vakantie in Bulgarije? NIET DOEN!!!!!!!!!!!


AEO

Aanbevolen berichten

 

1- Opeens waren ze omringd door 6 "kleerkasten", die zich voordeden als politie, hoewel ze niet in uniform waren.

 

Kleerkasten ?? De Bulgaren zijn kleine magere mannetjes. Die paar die niet zo zijn, houden zich niet met zulke kleine zaken bezig. Want iedereen kent hun.

 

 

2- Mijn zoon werd meegenomen naar een achterafstraatje, waar een geldautomaat was.

 

Er zijn geen achterafstraatjes, elke vierkante meter is goed gebruikt om geld aan te verdienen

En een bank zal nooit achteraf gaan zitten (want geldautomaten zijn alleen bij banken te vinden en nooit los in the midle of no ware)

 

 

3- Hij werd daar gedwongen om geld te pinnen, en zo raakte hij omgerekend 130 euro kwijt.

Je kan niet direct 250 lev pinnen, 200 of 400 lev.

 

 

4- dat het er één grote corupte bende is.

 

Gebaseerd op wat ? Op een voorval, en die voorval rammelt aan alle kanten.

 

5- Mijn zoon en die vriend wilden bij de politie aangifte doen, maar ze werden weggestuurd!

 

Onmogelijk, ze halen voor de vakantieperiode uit het hele land extra politie special voor de toeristen.

Politie is gedreven om zulke zaken aan te pakken. En het is voor hun heel eenvoudig.

Overal hangen camera’s (bij navraag 4000st), ook bij geldautomaten en alle bodybuilders (zeker 6) zijn zo gevonden . Om de 100 meter staat politie of gehuurde bewaking. Je hebt dag en nacht mensen (engelsen , nederlanders en duitsers)op straat. Je bent NOOIT alleen daar.

 

Of zitten de andere toeristen ook in het complot ??

 

6- Er rijden daar allemaal dure auto`s rond met schimmige figuren, loerend op potentiële slachtoffers.

 

Tuurlijk je hebt een Mercedes van 150.000 lev, dan heb je 250 lev nodig

In Sunny beach komen alleen de rijke Bulgaren en bij rijk bedoel ik echt rijk.

 

7- De bediening in restaurants en winkels is ronduit onbeschoft!

 

Nog nooit mee gemaakt !!! Of je moet de mensen als een hond behandelen willen zij dit zo doen. In Bulgarije word je juist echt nog bediend en niet zo als in Nederland.

 

8- Het apartement dat ze in het hotel geboekt hadden bleek voor slechts twee personen geschikt te zijn, dus moesten ze gedwongen bijbetalen om te krijgen, waarvoor ze geboekt hadden!

 

Klaag de reisburo aan, dat zij het niet goed doorgegeven hebben.

 

 

 

 

 

9- Taxichauffeurs brengen toeristen naar bepaalde plekken waar rovers rondhangen, alles blijkt daar onder één hoedje te spelen.

 

 

Van wie heb je die info ? Uit een grote duim? Taxi zijn niet toegestaan, alleen aan de rand.

En als ik een taxi neem, vertel ik altijd waar IK heen wil.

 

 

10- Hoe stom men kan zijn om een land als Bulgarije in de EU toe te laten.

 

Hoe stom kan je zijn, om alles van je zoon te geloven.

 

 

 

- Trouwens welk politieburo zijn ze geweest? Want er zijn alleen zeer kleine politieposten in Sunnybeach en de 1e echte politieburo is 8km van daar.

- Vreemd dat de hotel niks gedaan heeft.

 

Sorry maar het verhaal klopt op zoveel kanten niet. Dat het meer op een verzinsel lijkt.

 

Optie 1 : hebben de grote jongen willen uit hangen en met geld gewapperd in een bar.

 

Optie 2 : Ze hebben zich vergist en dachten met een paar centen goedkoop op vakantie te gaan.. En komen nu uithuilen en om geld vragen.

 

Optie 3 : ze zijn zo dronken geweest en hebben al het geld in een nacht uitgegeven.

 

 

Maar mocht ik me echt vergissen, neem dan contact met de Bulgaarse ambassade. Die schakelen dan de juiste mensen in.

Alle camerabeelden worden opgevraagd, ook die van op de politieburo !!

 

Maar onthoud voor valse aangifte staat in Bulgarije 6 jaar.

 

Tip: laat de kleine jongen niet meer alleen op vakantie gaan.

Beter volgende keer gezellig met mama en papa mee naar Benidorm.

 

En de groetjes vanuit Varna (Bulgarije)

en ja dat is om de hoek van Sunny beach (mijn huis is zelfs op de weg naar Sunny beach)

 

En betaald met geld van de EU , dit omdat ik al een beetje Bulgaars en dus corupt ben.

 

GROW UP !!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bulgarije is en blijft een smerig corrupt land!!

 

Ik rijd daar altijd transit door wanneer ik naar Turkije op vakantie ga en ze blijven smeergeld aannemen bij de grens, anders mag je niet door door zo'n douane ambtenaar. Dit speelt al jaren en wordt al 100x gemeld aan de autoriteiten, maar die Bulgaren gaan maar door.

 

Wanneer je benzine tankt wordt je afgezet waar je bij staat. Doe er maar is wat aan, je wordt kapot geslagen en weg ben je. Mensen die hier stoer praten hebben niets meegemaakt maar het zal je maar eenmaal overkomen.

 

Het land kan je, indien er normale wegen zijn, binnen 3 uur door alleen de wegen van 10 jaar terug zijn dezelfde wegen als nu. Alleen wanneer de EU wat geld pompt, komt er een weg ergens. Belachelijk

 

Elk jaar worden Turkse mensen beroofd en ergens achtergelaten met een auto die in de fik staat. Ook door mensen die zich voordoen als politie.

 

Dit jaar ben ik door Macedonie en Griekenland gegaan. Super wegen, nergens last van en je gaat er, ondanks dat het omrijden is, sneller doorheen als in Bulgarije.

 

Bye Bye EU Land.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik ken jouw ervaring niet. Alleen die van mij.

En ik ben meerdere keren door Bulgarije gereden en had nergens last van ook niet aan de grens.

Met een Duits kenteken.

En ja ik heb een paar dollar aan één of andere vent aan de grens gegeven om er sneller door te komen. Maar dat ben ik wel gewend aan de Pools-Russische grenzen, naar Belarus, Ukraine, etc.

En het waren tussen de 2 en 5 dollar.

De wachtijd was ca. 30 minuten.

Het is een arm land. En dat ze door de communisten zijn bezet, daar kunnen ze niks aan doen. Het zal generaties duren voordat daar een normale democratie opgebouwd is.

 

Verder, als ik naar Istanbul moet met de auto, dan ga ik via Italie (Genua) en laat me vandaar lekker met de boot varen. Is relaxend en ideaal. Het kost niets meer dan met de auto als je de stress, benzine, en tijd rekent.

 

En in Turkije is alles ook niet koek en ei. Daar heb ik ook al zo vaak een bekeuring moeten betalen voor zogenaamd "te hard" rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik neem dit verhaal met een korreltje zout en heb een paar opmerkingen.


Ik kan me wel voorstellen dat daar in het rode licht miljeu wat voorgevallen is?
Ga je namelijk in van dat soort etablishementen moet je cash betalen. Een oppasser zal met je meelopen naar een geldautomaat om ervoor te zorgen dat je ook daadwerkelijk je rekening voldoet.
Ik wil niet zeggen dat dit gebeurd is, maar hier spreek ik uit eigen ervaring.



Dat wilde ik nog net niet zeggen, maar je kan er vast wel plezier hebben. Dan zijn de centjes gauw op natuurlijk....

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik kan me wel voorstellen dat daar in het rode licht miljeu wat voorgevallen is?

Ga je namelijk in van dat soort etablishementen moet je cash betalen

 

Ik denk dat je hier gelijk hebt Fred smile

 

De mannen zijn lekker aan de wip geweest en durven dat niet toe te geven. Door de dames van plezier letterlijk en figuurlijk uitgekleed smile

Heb dat wel vaker gezien, en niet alleen in Oost-Europa.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
Bulgarije is en blijft een smerig corrupt land!


En hoe is het met de corruptie in d andere landen dan? Er is geen corruptie in Nederland? Ik herriner mij toch heel duidelijk een verhaal van een familielid die heel snel een woning kreeg omdat haar vriendje bij de woningcorporatie werkte.

Of zullen we het eens hebben over 'onze' ambtenaren? Ik lees toch regelmatig dat er weer eentje (of meerdere) gepakt word(en)t.

Corruptie is overal, het verschil met Oostblok en het Westen is dat in het Oosten ook het 'normale' volk er nog van kan genieten omdat er minder op wordt gelet en iedereen zijn voordeeltje probeert te pakken, waar bij 'ons' het alleen de hoge piefen nog zijn.

Dus je 'corruptie' verhaal is geen reden om Bulgarije als 'minder' land te bestempelen. Ik kom ook regelmatig in Bulgarije, ook rij ik er regelmatig doorheen. En ja hier en daar doe ik mijn voordeel door gebruik te maken van deze corruptie. Net zoals hier in Turkije. Wanneer ik aan wordt gehouden voor bijvoorbeel te hard rijden en ze laten mij een bon zien van bijvoorbeeld 75 euro. Als ik dan aanbied cash 40 te betalen kan ik meestal doorrijden zonder bon maar met een handdruk. Zou willen dat dit in Nederland nog kon.

Maar ook in Turkije wordt dit steeds moeilijker, net zoals in Bulgarije dit steeds lastiger wordt.

Maar het is erg simpel. Als je zo een enorme last hebt van deze corruptie, en die paar centen die je een straatarme douaneambtenaar moet geven, dan vlieg je toch lekker?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout


- De Bulgaarse mafia zal zeker aanwezig zijn maar zullen NOOIT aan de toeristen komen. Je maakt per slot van rekening niet je gouden koe kapot en jaagt hem weg.

- Ik kan me wel voorstellen dat daar in het rode licht miljeu wat voorgevallen is?
Ga je namelijk in van dat soort etablishementen moet je cash betalen. Een oppasser zal met je meelopen naar een geldautomaat om ervoor te zorgen dat je ook daadwerkelijk je rekening voldoet.

- Verder kan ik het domweg niet geloven dat de ze bij de politie geen aangifte konden doen.


Vandaag kwam ik bij toeval een van openbaar aanklagers van Varna distrect tegen, mijn vrouw is een oud collega van hem.

Heb hem het verhaal verteld. Hij verzekerde dat niemand en dan ook niemand in zijn hoofd denkt te halen om zo iets te doen wat er voor zorgt waardoor de toeristen weg zullen blijven. De politie pakt dat extreem hard aan (en dan hebben ze nog geluk, want anders pakt de maffia het nog harder aan)

Er is geen red light district, wel zijn er hoertjes te vinden in de barren en die zijn goed beschermd dat ze wel betaald krijgen.
Waarschijnlijk hebben de heren de rekening niet kunnen/willen betalen (drank is daar niet bepaald goedkoop) en zijn ze onder begleiding naar een automaat genomen.

De openbaar aanklager vertelde mij dat normaal is. De politie zal hier ook niks aan doen. Wil je neuken of flink drinken dan ga je hiervoor betalen.

Zijn tip was, vraag voortaan eerst wat het kost.

Mijn tip, wil je goedkoop drinken verlaat het gebied dan betaal je 4x minder.
Wil je goedkoop neuken, genoeg engelse en bulgaarse grietjes die als je ze lief (drankje en hapje) behandeld mee naar je hotel gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
Bulgarije is en blijft een smerig corrupt land!!

Ik rijd daar altijd transit door wanneer ik naar Turkije op vakantie ga en ze blijven smeergeld aannemen bij de grens, anders mag je niet door door zo'n douane ambtenaar. Dit speelt al jaren en wordt al 100x gemeld aan de autoriteiten, maar die Bulgaren gaan maar door.

Wanneer je benzine tankt wordt je afgezet waar je bij staat. Doe er maar is wat aan, je wordt kapot geslagen en weg ben je. Mensen die hier stoer praten hebben niets meegemaakt maar het zal je maar eenmaal overkomen.

Het land kan je, indien er normale wegen zijn, binnen 3 uur door alleen de wegen van 10 jaar terug zijn dezelfde wegen als nu. Alleen wanneer de EU wat geld pompt, komt er een weg ergens. Belachelijk

Elk jaar worden Turkse mensen beroofd en ergens achtergelaten met een auto die in de fik staat. Ook door mensen die zich voordoen als politie.

Dit jaar ben ik door Macedonie en Griekenland gegaan. Super wegen, nergens last van en je gaat er, ondanks dat het omrijden is, sneller doorheen als in Bulgarije.

Bye Bye EU Land.


Ten 1e : de slechte wegen zijn ouder dan 10 jaar, eerder zo`n 40 jaar.
Maar je rijd er wel elke keer gratis(tol vrij) overheen.

Ten 2e : de Bulgaren zijn niet gek op turken, vind dit ook niet gek na 6 eeuwen onderdrukking en afslachtingen door de turken.

Ten 3e : Turken zullen altijd uit concurentie gevaar voor hun eigen toerisme sector Bulgarije negatief maken.

Ten 4e : verhaal over beroofde turken en afgebrande auto`s is mij ook niet bekend. Maar als dit zo is, laat dan maar een nieuws foto zien.

Het is zo eenvoudig om maar zo maar iets te roepen zonder bewijs of onderbouwing !!
Link naar reactie
Delen op andere sites

moses en kriebel

 

wat een hoop ongein bij elkaar in de antwoorden / kommentaren tot nu toe.

 

weten jullie wel hoeveel platituden en vooroordelen er in de antwoorden verborgen zijn (meestal zonder eigen ervaringen te citeren) ?

 

je bent als ouder morgen een kind weiniger in Nederland

(dood door schuld of ziekte)

(dood door toeval dus willekeur)

(dood door Hoeligans dus onbegrijpelijk)

geweten dat ik charcheer is het een en ander onbegrijpelijk hoe geweldadig mensen kunnen, willen en zijn zijn

 

als je bulgarije nu een speciale rol geeft en het kwaad der wereld aan hun verbind, mogen dan alle voetbal hoeligans dan gratis daarheen?

 

ciao

 

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoorde van iemand dit verhaal.

 

3 vrienden gingen samen op vakantie. Al op de 1e dag werd bij een van hun de portemonee gerold door een junk.

Haast in alle winkels werd naar hun gekeken of ze wat wouden gaan jatten.

Op een terras in het centrum werden ze opgelicht met hun bier, 4 euro voor een biertje !!

Ook voor een simpel colaatje betaalde je extreme veel en je kreeg maar 200ml. Ze hebben zelfs de glazen aangepast om te lijken of het meer was.

Andere toeristen vertelde hun niet de taxi te nemen, die rijden expres om bij toeristen of weigeren je als zij de rit te kort vinden. Ook zijn die taxi chauffeurs gevaarlijk, eentje had pas nog een klant om niks doodgeslagen.

Maar ook de metro moesten zij maar niet gebruiken, vooral s`avonds niet. Dat was echt levens gevaarlijk.

Toen zij door de red light district liepen werden zij beroofd door 2 Noord afrikanen op een scooter. Hier van hebben ze wel aangifte gedaan, maar de politie was niet bepaald vriendelijk of behulpzaam. Ze moesten eerst 1 1/2 uur wachten voordat een agent aangifte wou opnemen.

De vrienden vroegen wat de politie hier mee ging doen, antwoord niet veel we hebben het te druk.

Ook het uit eten gaan was niet te betalen. En overall om hun heen werd drugs gebruikt.

 

Dus mijn advies GA NIET NAAR AMSTERDAM !!!!!!

 

Blijf thuis, sluit ramen en deuren. En wacht tot je leven voorbij is. Dat is wel zo veilig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. tolvrij mag je wel vergeten, ik betaal wel degelijk tol en meer dan de normale prijs. Je betaalt ook zogenaamd 'desinfecteer' kosten, allemaal klinkklare onzin. Voor Oostenrijk betaal je totaal 7 euro en rijd je over koningswegen, Hongarije idem dito, in Bulgarije betaal je 3x zoveel.

 

2. Als de turken de bulgaren zouden afslachten, dan was er na 6 eeuwen onderdrukking geen bulgaar meer over. Daar is helemaal niet onderdrukt, daar de taal en cultuur en geloof nog gewoon intact is. Onderdrukking is Zuid-Amerika en de Europeanen, daar is onderdrukt en Christendom opgelegd en spaans portugees nederlands danwel engels laten spreken. Controleer de geschiedenis maar eens en praat niet zo makkelijk.

 

3. Dit is ook onzin. Bulgarije is al jaren een EU land maar de toestroom toeristen naar Turkije is verremaal hoger dan die van Bulgarije. Dat is gewoon business en het mooiste goedkoopste en leukste land wint gewoon de meeste toeristen, daar hoef je niets voor zwart of wit te maken. De spanjaarden maken de Turken ook niet zwart met hun all-in systeem of andersom. Dat is gewoon onzin wat je zegt.

 

4. In Bulgarije hoor je die verhalen natuurlijk niet. Hier een voorbeeld uit een Turkse krant, haal maar door google translate als je het vertaalt wilt hebben. klik

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Hoe stom men kan zijn om een land als Bulgarije in de EU toe te laten.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn, die zulke negatieve ervaringen met Bulgarije
hebben gehad.


@AEO,

De EU heeft er nu inderdaad spijt van dat ze Bulgarije (te snel) tot de EU hebben toegelaten.
Zie ook bijvoorbeeld hier blush

Niet alleen de EU heeft negatieve ervaringen, in heel veel verhalen van toeristen, op Internet te lezen, lees je over onveiligheid en corruptie.
Deze site is een voorbeeld uit vele


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: AEO
Hoe stom men kan zijn om een land als Bulgarije in de EU toe te laten.
Ik vraag me af of er meer mensen zijn, die zulke negatieve ervaringen met Bulgarije
hebben gehad.


@AEO,

De EU heeft er nu inderdaad spijt van dat ze Bulgarije (te snel) tot de EU hebben toegelaten.
Zie ook bijvoorbeeld hier blush

Niet alleen de EU heeft negatieve ervaringen, in heel veel verhalen van toeristen, op Internet te lezen, lees je over onveiligheid en corruptie.
Deze site is een voorbeeld uit vele


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Sattaz, als de EU over zaken als corruptie begint moet ik toch even lachen, hebben EU politici het alleenrecht op corruptie of zo?

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...