Ga naar inhoud


Streamen van PC naar Dreambox lukt niet


P.C.Hooftletter

Aanbevolen berichten


oh het gaat eigenlijk helemaal niet over VLC

 

het gaat over een mount op PC in de dreambox aanmaken

of niet

films die op de PC staan bekijken

afhankelijk of het een enigma1 bekend afspeel formaat is

gaat prima met een mount

films die op de PC staan bekijken

als het GEEN enigma1 bekend afspeel formaat is

gaat enkel door een stream op te bouwen naar de dreambox

 

nu is de kwestie wat zoek je nu eigenlijk...?

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
oh het gaat eigenlijk helemaal niet over VLC

het gaat over een mount op PC in de dreambox aanmaken
of niet
films die op de PC staan bekijken
afhankelijk of het een enigma1 bekend afspeel formaat is
gaat prima met een mount
films die op de PC staan bekijken
als het GEEN enigma1 bekend afspeel formaat is
gaat enkel door een stream op te bouwen naar de dreambox

nu is de kwestie wat zoek je nu eigenlijk...?
ciao


De laatste optie dus. Het zijn bestanden die Enigma1 niet snapt.

Origineel bericht van: Tonskidutch
DVBCA handler gone
dat wat je net per telnet echo liet zien bij welke emu is dat een opname van een andere receiver? die niet gedecodeerd is?

ciao


Ik ben een beginnend gebruiker, dus ik snap even niet wat je bedoelt. Wat ik daar heb gedaan is:

- Telnet sessie gestart
- 'init 4' en 'enigma' ingetoetst
- En dan op de dreambox de gele knop ingedrukt en de Movieplayer opgestart terwijl op mijn PC VLC draait met de webinterface aan.

Origineel bericht van: Sjaaky
Geen ervaring met de movieplayer, maar aan je log te zien zijn serverIP, webifPort en streamingPort niet ingevuld.


34859ax.jpg

Het staat wel (zo ver ik weet) goed ingevuld...

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bij mij werkt het met 0.8.6i wel, zolang ik maar, naast alle wiki aanwijzingen, in opties van Movieplayer, blauwe knop onderin je plaatje (kun je aanpassen zodra het in beeld komt), VLC v0.86 heb aangevinkt en in Ngrab streaming "Menu/Instellingen/Systeem instellingen/Ngrab streaming" het juiste IP nummer staat (kun je zien als hij zelf het juiste server MAC adres kan detecteren) op je 600.

 

Met nieuwere VLC versies is het mij nog niet gelukt.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn IP adres klopt, ik kan in mijn router zien welk IP is verbonden aan welk apparaat. Dit IP adres is ook ingevuld op de plekken die daarvoor bestemd zijn.

 

Maar in dat telnet veld valt te zien dat de movieplayer zich niks aantrekt van de instellingen en de boel niet invult. Hoe komt dat? Is er een PLi-dokter in de zaal...?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ben zeker geen Pli dokter, maar er is nog iets.

 

Heb je je 600 in hetzelfde netwerk staan als je pc, "Dream(box)" dus, en heb je op je pc een gebruiker Dream staan met b.v. in de root (c: dus) de film map?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ben dan ook geen netwerkmount aan het doen. Ik wil dat de Movieplayer-plugin van PLi op het netwerk de VLC interface opzoekt, vindt en gebruikt. VLC streamt dus op 192.168.2.100:8080 of :9090 mijn films (met .srt ondertiteling en de hele mikmak) en Movieplayer moet daarnaar op zoek.

 

Volgens bovenstaande telnet uitdraai kijkt Movieplayer niet eens naar een IP adres. Dus ik vermoed dat het probleem niet zo zeer de verbinding is, maar dat het Movieplayer is die de settings niet uitleest.

 

Als ik een netwerkmount zou doen, dan kan ik nog mijn films niet afspelen (met .srt ondertitelingsbestanden), omdat Enigma1 de .avi bestanden niet begrijpt. Anders had ik de bestanden wel op de harde schijf van mijn doos gezet.

 

Het gaat dus echt om de stream van een VLC-interface op mijn PC naar mijn Dreambox en niet om een netwerkmount. Volgens de handleiding van PLi zou het gewoon moeten werken, maar Movieplayer leest de settings (denk ik dan) niet.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Weet het ook niet, alleen hoe het bij mij wel werkt. Heb ook tijden lopen zoeken en proberen, maar nu doet ie het ook gelijk na opnieuw flashen, gelukkig.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ok, dit is heel erg.

 

Ik had in de settings van de Dreambox het IP-adres

 

192.168.1.100

 

opgegeven als het IP van mijn PC.

 

Dat moest 192.168.2.100 zijn...

 

Het werkt dus gewoon, maar omdat ik zo'n draadezel ben met een scheel oog heb ik maanden zitten klooien...

 

In elk geval allemaal bedankt voor jullie steun.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...