Ga naar inhoud


Streamen van PC naar Dreambox lukt niet


P.C.Hooftletter

Aanbevolen berichten

Een obstakel. Het streamen van PC naar Dreambox.

 

Van Dreambox naar PC (web-x-tv) gaat zonder problemen. Ik heb een tutorial van de site van pli gevolgd.

 

http://www.pli-images.org/modules/wiki/index.php?wakka=E1MoviePlayer

 

Alles klopt, maar toch houdt de Dreambox vol dat VLC niet beschikbaar is. Wat gaat hier fout?

 

Ik kan wel met een laptop via dezelfde router die VLC service op mijn pc vinden, dus hij zou ook toegankelijk moeten zijn voor mijn Dreambox, toch? Alle instellingen zijn in elk geval voor zo ver ik kan zien in orde, maar toch krijg ik een jammerlijke melding.

 

10z65ns.jpg

 

Ik heb de laatste image van PLi en ik gebruik VLC 0.9.9

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: dAF2000
Probeer een oudere VLC, versie 0.8.6. Voor 0.9.9 moet je een "host" file aanmaken. Verder kan natuurlijk een irritante firewall in de weg zitten.
Een hosts file op mijn pc of een hosts file op mijn Dreambox? Ik zal eens 0.8.6. proberen, maar volgens de site van PLi zou met Jade3 alles ook met de nieuwe moeten werken.

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
Origineel bericht van: dAF2000
Probeer een oudere VLC, versie 0.8.6. Voor 0.9.9 moet je een "host" file aanmaken. Verder kan natuurlijk een irritante firewall in de weg zitten.
Een hosts file op mijn pc of een hosts file op mijn Dreambox? Ik zal eens 0.8.6. proberen, maar volgens de site van PLi zou met Jade3 alles ook met de nieuwe moeten werken.

Op de PC. Jade3 moet ook wel overweg kunnen met de nieuwste VLC, maar VLC heeft zelf besloten dat je een host file moet aanmaken (met toegestaande IP's). Om al dat gedoe te vermijden is 0.8.6 een makkelijkere keuze.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dAF2000
Op de PC. Jade3 moet ook wel overweg kunnen met de nieuwste VLC, maar VLC heeft zelf besloten dat je een host file moet aanmaken (met toegestaande IP's). Om al dat gedoe te vermijden is 0.8.6 een makkelijkere keuze.


0.8.6. doet het ook niet... Maar met de laptop is VLC gewoon bereikbaar op 192....:8080

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Nog steeds is het mij niet gelukt om verbinding te krijgen met mijn pc. Niet met een oude versie van VLC en niet met de allernieuwste.

 

Waarom lees ik van iedereen dat het vlekkeloos aansluit allemaal en merk ik bij mijn eigen doos dat het niet lukt? Alles is netjes ingesteld, maar toch krijg ik steeds de melding dat hij niet kan connecten met VLC?

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter
Nog steeds is het mij niet gelukt om verbinding te krijgen met mijn pc. Niet met een oude versie van VLC en niet met de allernieuwste.

Waarom lees ik van iedereen dat het vlekkeloos aansluit allemaal en merk ik bij mijn eigen doos dat het niet lukt? Alles is netjes ingesteld, maar toch krijg ik steeds de melding dat hij niet kan connecten met VLC?


dat lees je enkel daar 75% puur geluk heeft
qua image
qua periferie
qua PC en OS
qua instellingen
exponent4

en jij behoort (met mij) tot de 25% met minder geluk

er is echt geen enkele eenduidige howtodo of andere uitleg te vinden waar je gelukzalig van wordt.

(en ik mag het zeggen daar ik het elke keer nieuw probeer)

> geen van de heren mede-sathobbyisten heeft een eenduidige oplossing per image
> geen van de heren mede-sathobbyisten heeft een eenduidige oplossing per VLC versie
> geen van de heren mede-sathobbyisten heeft een eenduidige oplossing per OS op PC

en de combinatie van beiden

als er nu niet een te gekke handleiding opduikt weet ik dat het juist was wat ik beweer.

ciao

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: P.C.Hooftletter

Ik heb wel de windows firewall, maar met die firewall aan kom ik dus gewoon met een laptop ingelogd.


Ingelogged waarop? De dreambox, het internet?

De poort voor de vlc media service moet openstaan voor verkeer van buiten naar binnen.
Dus van dreambox naar laptop.
Of het van laptop naar dreambox goedgaat doet er niet toe.
Er zijn meerdere poorten waarover gecommuniceerd wordt, bv telnet, ftp, ssh, http, https, pop3.
Zo heeft vlc ook een poort, deze poort moet door de firewall niet geblocked worden.
Eenvoudigste manier om dit te checken is door de firewall even tijdelijk te deactiveren, testen en als het dan wel werkt kun je verder met het correct aanpassen van de firewall regels.

suc6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de interface van VLC.

 

Dus ik heb een PC met de films. Die wil ik benaderen met een dreambox. Om te testen gebruik ik een laptop om in te loggen op mijn PC met films. Die doet het dus wel. De dreambox kan er niet in.

 

Met de laptop log ik in via "IPvanPC":8080

 

Met of zonder firewall trouwens geen succes gehad...

DM800HDSE - OpenPLi 2.0

DM600 - OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...