Ga naar inhoud


[DM500S] Dreambox uit 's nachts


Gast astr192

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

's Nachts heb ik de gewoonte om mijn dreambox uit te zetten.

(uit de elektriciteit dus)

's Morgens moet hij dus elke dag heropstarten.

 

Aangezien de Dreambox ook sterke storingen op mijn radio geeft zet ik hem daarom soms ook uit als ik radio luister.

(De zenders zijn redelijk zwak, weet ook wel dat je bij sterke FM signalen geen storing hebt wink )

 

Kan dat een probleem worden, of heeft mijn dreambox daar geen last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites


In principe niet maar iedere keer dat jij hem opstart krijg hij wel een piekstroom te verwerken en dat zalk niet goed zijn den ik maar waarom sluit je de dream niet aan op je stereo dan kun je met de dream toch radio luisteren.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke keer als je 'm van spanning afhaalt, loopt het geheugen leeg. Da's goed! Anders wordt ie trager.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: astr192
Hoi allemaal,

's Nachts heb ik de gewoonte om mijn dreambox uit te zetten.
(uit de elektriciteit dus)
's Morgens moet hij dus elke dag heropstarten.

Aangezien de Dreambox ook sterke storingen op mijn radio geeft zet ik hem daarom soms ook uit als ik radio luister.
(De zenders zijn redelijk zwak, weet ook wel dat je bij sterke FM signalen geen storing hebt wink )

Kan dat een probleem worden, of heeft mijn dreambox daar geen last van?


Ik ken de 500 niet, maar voor alle apparaten is het inschakel moment de vaak het moment waarop iets het begeeft. Kijk maar eens naar een gloeilamp of een TV, toen je uitschakelde was er niets aan de hand, op het moment dat je inschakelt zie je even iets gebeuren en daarna is het over.
Daarbij is een constante temperatuur voor halfgeleiders, beter dan elke keer krimpen bij het afkoelen, en weer uitzetten bij het opwarmen.
Die storing op je FM snap ik niet helemaal. Dat zou niet moeten kunnen. Gebruik je een kamerantenne.
Schakel je die 500 echt uit met de stroom, of sluit je hem netjes af als een PC? (tenzij dat niet geldt voor de 500, maar ik ken hem dan ook niet.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om eerlijk te zijn, ik sluit hem af omdat ik hem niet "vertrouw" wat die kan uitspoken 's nachts :P

 

Lijkt misschien wat dom maar is dat al met elektrische decoders/ de Dreamboxen voorgekomen dat die dingen in brand schieten ofzo?

Het is nl. een clone(wel een hele goede, heb hem sinds 5 maand en NOOIT problemen mee smile ) ... er zit ook een 230~12V trafo tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: astr192
... er zit ook een 230~12V trafo tussen.


Tja, als die er niet was ging hij gelijk in de fik.

Maar even terzijde, een lagere spanning betekent niet een grotere brandveiligheid. In tegendeel, de stroom wordt dan hoger en vonkvorming dus heftiger.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dreamboxen veroorzaken gewoon vreselijk veel storing op div frequenties. Dat was mij ook al opgevallen. Ik gebruik naast radio ook een scanner. Je moet het verchil is horen als ik alle dreamboxen hier in huis uitzet.

 

Normaal haal ik ze niet van de spanning af maar als je een beetje ontvangst wil hebben ben je dat bijna verplicht.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riji
Ik haal hem (DM-800) 's nachts altijd van de stroom om energie te sparen en omdat hij veel te warm wordt hetgeen denk ik voor geen enkel dergelijk toestel goed is.


Zoals ik in een ander topic al eens heb geroepen, heet wordem (niet te) is niet zo erg, maar elke keer afkoelen en opwarmen (krimpen en uitzetten) is veel slechter.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een bekend verschijnsel hoor. Is ook de reden waarom servers

af en toe worden herstart. Verder heb ik er eigen ervaring mee met de 500.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Is een bekend verschijnsel hoor. Is ook de reden waarom servers
af en toe worden herstart. Verder heb ik er eigen ervaring mee met de 500.


Nou ik denk dat bij servers de reden is, dat ze zo kort mogelijk offline moeten zijn.

Maar is studio's, wordt apparatuur vaak aan gelaten om slijtage en storingen te verminderen. Want inschakelen is voor elk apparaat een opdonder.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het afsluiten van programma's/processen wordt geheugen niet altijd netjes schoongemaakt (memory leakage). Het geheugen loopt langzaam vol. Dat vertraagt de boel.

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...