Ga naar inhoud


laptop loopt niet meer op netspanning


butske

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal dagen loopt mijn medion laptop niet meer op het lichtnet,de accu laad dus ook niet meer. Aangezien de netspanning ook voorheen wel eens wegviel,en dat altijd weer goed kwam door een keer met de stekker van de adaptor te draaien dacht ik dat het gewoon een slechte verbinding tussen het chassisdeel en de stekker was.

Nu blijkt dat dat dus niet zo is, en er waarschijnlijk een rotte verbinding op het moederbord en het chassisdeel is.

De garantie is inmiddels verlopen. Het probleem is dat ik de laptop niet echt open krijg, na alle schroefjes uit de bodem gedraait te hebben blijft de zaak aan de kant van het scherm nog vast zitten.Misschien weet iemand of er ergens een schema te krijgen is waarop te zien is hoe het kreng open moet zonder de zaak kopot te breken.

Op de accu loopt de laptop normaal, maar die is nu leeg en ik vind het jammer om het apparaat weg te gooien.

 

alvast bedankt Butske

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er zitten ook schroefjes onder de rubber dopjes.

 

Ik neem aan dat je de HD, koeler, scherm enzo er af/uit heb gehaald.

Het keyboard moet je ook los maken want daar zitten meestal ook nog schroeven onder.

 

Als je dat allemaal los heb dan moet je voorzichtig in de naad van boven en onderhelft loswrikken. De zijkant zit nl met clipjes vast.

 

Let wel op de plaats van verschillende schroeven. Die krengen zijn nl van verschillende lengtes en je zal niet de enige zijn je een laptop heb met niet sluitende behuizing door kapot gedraaide schroefdraad.

 

Je zou enkele bakjes van een vefstreepje kunnen voorzien en dan een verftipje op de plaats waar je dat schroefje eruit heb gehaald.Meestal zijn dat 3 of 4 verschillende schroefmaten.

Dan weet je bij het in elkaar zetten waar wat hoort.

 

Het door jouw beschreven fout komt heel vaak voor. Even de laptop op schoot en dan komt er op de voedingsplug zijwaartse krachten die de plug van de moederboard af trekt. Kijk ook goed of het kunstof v/d plug niet gebroken is.

Niet meer proberen om de laptop aan te krijgen als hij niet goed gemaakt is. Er zit vaak veel electronica rond de plug en je kan heel makkelijk een sluiting veroorzaken.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt vast voor de reakties, maar met de accu eruit doet het apparaat dus niets (geen spanning) Ook de schroefjes heb ik inmiddels ontdekt, gelukkig bij mij maar 2 maten. Tussen het chassis en de middenpen meet ik wel spanning,dus wellicht is op het moederbord een spoortje gebroken of niet goed gesoldeert ?

Aan de voorkant kon ik de bodem helemaal open krijgen, maar aan de kant waar het scherm zit bleef alles vastzitten. P.s het betreft een Medion laptop.

Het moet ergens in het voedings gedeelte van het moederbord zitten, want met een volle accu werkt de laptop normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de middenpen van het chassisdeel maakte geen contact meer met het moederbord,dat had ik van het begin af al verwacht. Maar om daarbij te komen met je soldeerboutje, dat was het probleem. Ik had de hele bodem losliggen, alle schroefjes eruit en toch bleef de zaak bij het beeldscherm muurvast zitten. Heb er met een klein schroevendraaiertje tussen zitten wrikken,met het gevolg lichte beschadigingen.

Maar ja,ik was net van plan om de zaak dan maar met geweld te gaan slopen toen ik op het net een filmpje zag hoe iemand een nieuw keyboard in z,n laptop plaatste.

Dat was ook voor mij de oplossing, boven bij de powertoets zit een kunstof paneeltje gewoon met wat klikkers vasst gedrukt.

Dat wip je er zo af en daaronder zit meteen de pen van het chassisdeel. Soldeer bout erop en de netspanning was weer terug. Morgen even testen of alles werkt.

 

Toch bedankt voor het meedenken.

 

Groetjes butske

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die klipjes zitten op bijna alle laptops.

 

Als je het een beetje voorzichtig doet en je maakt geen sluiting (let heel erg op de lengtes v.d schroefjes!!) dan zal de laptop het gewoon weer doen.

 

Volgende keer wat voorzichtiger zijn met de voedingsplug. Het heet wel laptop maar de pluggen vinden je schoot niet zo leuk.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...