Ga naar inhoud


Ruitenwisser probleem op auto


hels

Aanbevolen berichten

Ik heb (denk ik) een vocht probleem met de ruitenwissers op mijn auto. Situatie:

Hij staat altijd gewoon buiten (niet onder carport oid).

De laatste tijd heb ik regelmatig dat de ruitenwissers het dan 's ochtends vroeg (rond een uur of 6 rijd ik weg) niet doen wat zeker in het komende jaargetijde niet zo handig is.

Na een tijdje (tijdens rijden of als ik 's avonds naar huis rijd) werken ze weer normaal. De zekering is het dus niet.

Ik denk dat het een vocht probleem is (condens ???) ergens bij de ruitenwisser motor, maar dat weet ik dus niet zeker (en ik weet ook niet hoe dit te controleren).

Heeft iemand een idee of dit zelf op te lossen is (spuitbus om vocht dicht te maken oid ???)

 

Nadere info, het is een Seat Leon Diesel.

De sproeier (voor en achter) en de achter ruienwisser doe het normaal onder alle omstandigheden.

Ik heb verder ook geen enkel probleem met andere electrische componenten.

 

Alle hulp en info is welkom.

 

PS. nu mogen de grappen losbarsten mbt. vocht problemen en ruitenwisser, maar ik heb liever constructieve reacties ;-)

"Es gibt keine verzweifelte Lagen, es gibt nur verzweifelte Menschen" - H.W. Guderian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: grunnsat
Versleten koolborstels van de ruitewissermotor.


Zijn die dan later op de dag niet meer versleten?

@Hels,
Welke weerssituatie heerst er op het moment dat het probleem zich voordoet? Gebeurt het consequent iedere morgen of alleen bij vochtig weer?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit voorval had ik ook met mijn oude Opel Kadett uit 1981. Na een minuut of 5 gingen de ruitenwissers pas werken en dan ook nog vrij traag.

Mijn oplossing was dat ik een nieuwe ruitenwissermotor geplaatst heb.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo kijk ook eens naar je motor kap schakelaar op veel type auto,s zit er een micro schakelaar bij de motor kap sluiting

deze dient o.a als veiligheids schakelaar dus kap open geen werkende ruitewissers niet alle auto hebben een melding op het instrumentendisplay dat de kap open staatdus het kan gebeuren dat de bewuste schakellaar niet goed werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: brinky
hallo kijk ook eens naar je motor kap schakelaar op veel type auto,s zit er een micro schakelaar bij de motor kap sluiting
deze dient o.a als veiligheids schakelaar dus kap open geen werkende ruitewissers niet alle auto hebben een melding op het instrumentendisplay dat de kap open staatdus het kan gebeuren dat de bewuste schakellaar niet goed werkt


?. Ik heb aan veel auto's gewerkt maar waar jij het over hebt is me een Gods raadsel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou gewoon simpel de motor kap moet gesloten zijn als voorwaarde dat de ruitewisser mogen werken dit dient ter beveiliging

veel vw /skoda/en seat,s hebben dit systeem

ik zeg niet dat dit het probleem is maar het is zeker de moeite waard om dit uit te sluiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

OM te beginnen zou ik de stekker verbindingen van de motor eens losmaken,dan de contakten controleren op oxiatie,deze handmatig verwijderen,bijv. met een vijltje of schuurlinnen,vervolgens de kontakten(male&feemale) met kruipolie inspuiten dan weer in elkaar steken,helpt dit niet,kontroleer dan met een mulimeter of spanning zoeker [12v]of er spanning aanwezig is op de stekker vd. motor,let er op dat je altijd op de stekker meet onder belasting moet hij ook 12v.zijn,evt.ook tussen massa vd. caroserie en de + vd.motor.klopt dit?zo ja dan zit het probeem in de motor zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon na een periode van goed droog weer de behuizing van de motor eens inspuiten met een sealer, waarbij ie geen vocht meer kan doorlaten/opnemen en dan is kijken of het probleem nog speelt.

 

Waarschijnlijk is het probleem dan opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marco275
Origineel bericht van: brinky
hallo kijk ook eens naar je motor kap schakelaar op veel type auto,s zit er een micro schakelaar bij de motor kap sluiting
deze dient o.a als veiligheids schakelaar dus kap open geen werkende ruitewissers niet alle auto hebben een melding op het instrumentendisplay dat de kap open staatdus het kan gebeuren dat de bewuste schakellaar niet goed werkt


?. Ik heb aan veel auto's gewerkt maar waar jij het over hebt is me een Gods raadsel.


dat klopt wanneer de motorkap niet goed dicht zit of slecht contact maakt zullen de ruitenwissers niet werken.
ik zou eerst eens daarna kijken.
bij mijn golf 5 is dat ook zo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mijn BX zit er ook een schakelaar onder in het vegrendel meganiek vd kap,echter noot problemen mee gehad,als de kap of de deuren niet goed dicht zitten gaat op een paneel het desbeteffende lampje branden,ruiten wisser problemen heb ik nog nooit gehad,tja een BX he de garage vind hij maar niks.km st.333000.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Origineel bericht van: hels
@Marco275,
Ik heb het gevoel dat het meer speelt bij "vochtig weer".


In dergelijke omstandigheden heb je dus ook de ruitenwissers nodig.


Joh! Eerlijk?
Mijn wagen is erg luxe daar zit ook een ruitensproeier op, die gebruik ik ook vaak bij droog weer om mijn voorruit vrij te maken van bijvoorbeeld stof. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...