Ga naar inhoud


Verbinding telfort is erg slecht geworden


Daan

Aanbevolen berichten

Sindskort is mijn internet verbinding terug gelopen naar +-2mb ik had een verbinding van ruim 18mb, nu download ik met ruim 500 kb of minder,heb contact met telfort gehad die zeggen dat alles goed is volgens hun, ik merk het gewoon met andere dingen heb hier een asterisk server draaien de pings van hier naar ander servers zijn veel hoger als normaal

heb diverse speedtesten gedaan op internet ook die van bbnet file van 100mb die haal ik binnen met 500 kb wat vroeger was +-1,6mb

 

dit is een recente test van mijn snelheid

559178699.png

 

Hoe maak je nu telfort wijs dat het niet goed is

 

als ik de status van me modem bekijkt zie ik dit wat stukker minder is als voorheen

 

 

DSL Status: Connected

DSL Modulation Mode: ADSL2+

DSL Path Mode: Interleaved

Downstream Rate: 15226 kbps < dit was 17564>

Upstream Rate: 1031 kbps

Downstream Margin: 14 db <dit is ook hoger als normaal >

Upstream Margin: 11 db

Downstream Line Attenuation: 22 db

Upstream Line Attenuation: 4 db

Downstream Transmit Power: 12 db

Upstream Transmit Power: 22 db

 

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die waarden van je status zijn best geloofwaardig voor een 20Mbit verbinding. Het lijkt erop dat jouw PC met heel andere dingen bezig is dan alleen maar downloaden! Zou eens heel goed je PC doorzeven om te kijken of je geen extra programmaatjes hebt draaien (Malware/Spyware/Botnet). Als je een draadloze verbinding hebt op je router, dan zeker ook even kijken of de buren niet zitten te 'soepen' van jouw verbinding (daar lijkt het wel heel sterk op). Je modem 'traint'namelijk met 15Mbit down, 1Mbit up..Je zou dus gemiddeld zo'n 1200/1400Kb per seconde moeten halen.. Als je dus met 8 verbindingen download dan loopt dat rap terug..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een soort gelijke ervaring.

 

561765265.png

 

Met deze waarden van m'n DSL line:

DSL line: Down 2839 kbps / Up 453 kbps

noise margin upstream: 10 db

output power downstream: 17 db

attenuation upstream: 33 db

tone 0- 31: 00 00 00 09 98 87 66 66 66 66 66 66 55 54 43 30

tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

noise margin downstream: 8 db

output power upstream: 11 db

attenuation downstream: 59 db

 

Ik heb telefonisch contact gehad met Telfort, die vonden het hele mooie waarden. Toch ben ik er niet tevreden mee, ik had eerst (bij oplevering van de lijn) zo'n 4 mb. Met de huidige 2,8 (volgens modem) en volgens speedtest zelfs maar 2,4mb is uitzendinggemist of youtube in sommige gevallen een drama. Ik woon overigens echt een heel eind van de centrale af (via de weg al ruim 5 km, kan je nagaan hoever het door de grond is) en volgens de website van Telfort mag ik blij zijn als ik 1mb heb. Ik moet wel zeggen, het werkt tegenwoordig wel (bijna) altijd. Ik heb stabiel 2,4 mb whistle

 

Ik denk, ik zal mijn bijdrage ook leveren, misschien is er een KPN'er die weet hoe het zit?

Kathrein UFS 922Technisat DigiPlus STR 1 Visiosat bi-sat Astra 1,2,3 & 80cm merkloos Hotbird 13 º

 

Dream as you'll live forever, life as you'll die today

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houden jullie wel rekening met het protocol?? De trainingssnelheid is de snelheid van het carrier signaal. Voor ieder packet wordt ook nog status en acknowledge info verstuurd. Dit gaat wel van je feitelijke data-stream af..

 

Vergelijk het maar met de oude seriele standaard: Ook daar had je start-stop bits en protocol tussen zitten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het volledig met je eens, het is wel heel erg slecht aan het worden

 

Down 2,81

Up 0,82

 

En vervolgens heb ik bij Telfort ook heel veel telefoonuitval.

 

Heb mijn abbo maar opgezegt en een aanbieding van mijn vakorganisatie genomen

 

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bekend probleem, ook ik ervaar de laatste tijd erg trage verbindingen met mijn Telfort 20Mb abonnement. Mijn telefoon gebruik ik nauwelijks, maar ook daar heb ik in het verleden de nodige ellende mee gehad. En dat terwijl ik op minder dan 500 meter van de centrale zit.

 

En zo ook een kennis van mij welke een 20Mb Telfort abonnement had. Die had nog veel meer problemen en onoplosbare ellende. Die heeft sinds enige tijd een Tele2 pakket met internet, bellen en TV kijken. Alles werkt zoals het moet werken, heeft geen seconde spijt van de overstap.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

En zo ook een kennis van mij welke een 20Mb Telfort abonnement had. Die had nog veel meer problemen en onoplosbare ellende. Die heeft sinds enige tijd een Tele2 pakket met internet, bellen en TV kijken. Alles werkt zoals het moet werken, heeft geen seconde spijt van de overstap.

 

 

Ik had hier hetzelfde probleem, snelheid zakte tot ver onder de 8Mb, gebeld met Telfort, probleem uitgelegd..medewerker zegt: "wat maakt dat nou uit, de meeste mensen gebruiken internet alleen maar om te e-mailen en te internetten". Na dit ongeloofelijke domme antwoord nog wat "lastige" vragen gesteld en toen was de medewerker niet meer zo vriendelijk en werd na ongeveer 10 min. mobiel bellen de verbinding verbroken. Kassa voor Telfort (30ct. p.m + mob. kosten)! Ik heb nu internet via de kabel en haal hier met gemak 18Mb.

Telfort is direkt opgezegd, exit met die oplichters!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had steeds lagere intrainwaarden (test gaf aan 12Mb/s terwijl die eerder 1-2 MB/s hoger lag, wel goede ping en conn/min. Daarnaast had ik last van opnieuw intrainen van de modem op de piekuren (in de avond vanaf 21u). Met de heldesk (per mail) kom je niets verder, uiteraard, dus overgegaan tot het nachtelijk deactiveren van de modem..

 

Met de dag trainde de modem toen hoger in, ook geen herinitialisatie 's avonds.

Wie het weet mag het zeggen...

566907497.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jack100
Het heb hier altijd goed gedraait maar sinds een week of vier leg hier dagelijks het internet er wel een poosje af dus ik ga maar is kijken naar een andere provider die wel goed werkt.


Het grootste probleem met mensen die boos zijn (misschien terecht) omdat de verbinding minder is geworden en direct overstappen is dat je bij een andere ADSL-provider vaak ook een slechte verbinding hebt. Het is dan gewoon te druk geworden met ADSL-verbindingen in je wijk en dat zorgt voor teveel overspraak waardoor de kwaliteit van het signaal minder wordt.

Ik zeg niet dat het zeker zo is, maar ik heb het te vaak gehoord. Het is wel zo dat zommige providers (op een ander netwerk) andere apparatuur gebruiken en dat kan beter uitpakken, maar vaak is dat verschil erg klein. Had zelf ooit nog die ijdele hoop maar ben toch maar naar de kabel gegaan, daar heb je zeker een goeie verbinding.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje offtopic maar het gaat wel over telfort.

 

Ze melden een storing op de site nu ben ik eens benieuwd wanneer je in aanmerking komt voor een (schade)vergoeding voor niet geleverde diensten? Internet ligt hier al sinds vanmorgen uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pacco
Beetje offtopic maar het gaat wel over telfort.

Ze melden een storing op de site nu ben ik eens benieuwd wanneer je in aanmerking komt voor een (schade)vergoeding voor niet geleverde diensten? Internet ligt hier al sinds vanmorgen uit.


Ze zijn wettelijk gezien niks verplicht als het gewoon om een storing gaat. Misschien dat ze uit coulance iets doen, dat zou wel netjes zijn.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...