Ga naar inhoud


NDS en CI+ Module


druid

Aanbevolen berichten

broadbandtvnews schrijft dat NDS eindelijk een CI module system gaat uitgeven. Wel gebaseerd op CI+ maar kan misschien het begin zijn dat we one dreamboxen ea ontvangers eenvoudiger met NDS kunnen gebruiken?

 

volledige artikel

NDS CI+

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Jean-Claude
dreambox heeft nooit last gehad met NDS kaarten !


eenvoudiger

maw meer gebruikersgemak, niks te moeten configurieren enzo.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jean-Claude
dreambox heeft nooit last gehad met NDS kaarten !


Dreambox heeft wel degelijk probleem met Sky Italia NDS3 kaarten.
Dit zijn de beruchte kaarten die verbrander/smelten.

T/m NDS2 inderdaad nooit problemen gehad.

----- Wavefrontier T90, 2 X Dreambox 8000 ( DVB-S & DVB-C ), Sky Italia, Tivusat, Ziggo -----

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt ook op HD kanalen. SD kanalen hebben geen boxid nodig. Het is alleen lastig om die boxid te vinden..... Maar er zijn op het www online progjes voor te vinden die deze berekenen vanaf het serienummer van je ontvanger.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik dus al zei: eenvoudiger smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sterk de indruk dat sommige mensen hier geen idee hebben van wat Ci+ inhoudt.

 

Dit betekent dat de provider jouw PVR kan en zal besturen. Het te pas en te onpas wissen van content na een door hun bepaalde tijd. Het onmogelijk maken op te nemen. Het onmogelijk maken van doorspoelen van reclame. En zo nog veel en veel meer beperkingen.

 

Als Ci+ er daadwerkelijk komt en daar ziet het wel naar uit ( Zie b.v. Ziggo forum), voorspel ik dat dit het einde van de PVR inluidt.

 

Ik kan me toch niet voorstellen dat ook maar één klant dit zal tolereren. Ik niet i.i.g. Dan ga ik gewoon weer over op een single box.

 

Daarnaast denk ik dat dit dus weer voer is voor de krakers onder ons. En in dit geval,hebben ze mijn zegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Littlesat
Die eerste is leuk... die is geen CI+ ;-)

Wat als je een applicatie hebt die niet "luistert" naar de CI+ commando's???


dan doet ie t niet denk ik,

De (ziggo) CI+ module voert een authenticatie uit van ongeveer 30 seconden bij eerste gebruik, die onder andere controleert of het apparaat is gecertificeerd en dus ook aan de eisen voldoet.

Het is dus niet echt een "vrij" systeem. de tv/ontvanger moet eerst een bepaald certificaat van de uitgever van de module in de firmware ingebakken hebben, anders geeft hij geen beeld.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...