Ga naar inhoud


[Satelliet] Canaal Digitaal heeft een transponder besteld op 23,5 oost


exciter

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: calculator
Kan trouwens de starter van dit topic de titel niet veranderen, want Canal Digitaal heeft helemaal geen transponder besteld op 23,5 graden oost.


Als je hier al een tijdje mee loopt op dit forum, dan weet je ook, hoe lang de edit tijd van berichten is...

En ook al zal het kunnen, eigenlijk niet, want dan gaat het hele draadje zijn verband uit elkaar.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Littlesat
Ik snap er geen h#l van dat CDS in het weekend het kanaal niet heeft overgeschakeld naar Nederland2-HD(!)


Ik snap er geen hol van, dat jij dit in een verkeerd draadje zit te roepen... smile

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de PO in HD wil zien zap ik wel naar Ziggo, betere kwaliteit beeld en 5.1 geluid.

 

Wat CDS betreft... er zullen vast redenen zijn om niet mee te gaan met de tijd...

Investeringen kosten meestal geld, maar het doel van een investering is (in het geval van CDS) meer klanten lokken die jouw product gaan afnemen in plaats van het product van de concurrent, met als doel je investering terug te verdienen en winst maken...

 

Ik zit te twijfelen of ik het HD pakket van CDS of Ziggo neem.

9.95 per maand (incl. thema...) of 3.95 per maand bij Ziggo en dan de eerste 6 maand gratis en geen jaarcontract, maar gewoon maandelijks op kunnen zeggen.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
Origineel bericht van: calculator
Kan trouwens de starter van dit topic de titel niet veranderen, want Canal Digitaal heeft helemaal geen transponder besteld op 23,5 graden oost.


Als je hier al een tijdje mee loopt op dit forum, dan weet je ook, hoe lang de edit tijd van berichten is...

En ook al zal het kunnen, eigenlijk niet, want dan gaat het hele draadje zijn verband uit elkaar.


Als een moderator van het woordje een (g)een maakt, is er niets aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Precies. DVB-S2 heeft met QPSK zo goed als geen winst t.o.v. DVB-S, dus die mode zul je dan ook wel kunnen combineren met DVB-S, maar ik zie er dan totaal geen voordeel van?! Geen wonder dat het niet gebruikt wordt ;-)

Hier maken jullie een grote fout. De foutcorrectie methode die gebruikt wordt bij DVB-S2 is een betere methode als gebruikt bij DVB-S. Daardoor kun je een FEC van 3/4 bij DVB-S vergelijken met een FEC van 9/10 bij DVB-S2. Hiermee bedoel ik dus dat de threshold wanneer je geen beeld meer hebt (signaal ruisverhouding in dB) ongeveer op hetzelde level ligt.

Heb je bijvoorbeeld een tranponser met een symbolrate van 27500 dan levert dat bij DVB-S 27500*2*3/4=41250 Kbit/sec brutto op. Hier komt nog een extra FEC bij met een verhouding 188/204 dat levert dus 38000 Kbit/sec netto op.

Bij DVB-S2/QPSK wordt dat 27500*2*0.9=49500 Kbit/sec, bruto dus al 20% meer. De extra fec is tevens een ander algoritme en ook efficienter (helaas weet ik hier de verhouding niet van, wie kan die vertellen). Maar het levert al zeker 20% meer bitrate op en nog iets meer omdat die tweede stap ook verbeterd is. Op oudere satellieten heeft dit een voorkeur, daar deze oudere satellieten niet fasevast genoeg zien om 8PSK mogelijk te maken zonder veel fouten.

Dan kan het gebeuren dus nog in DVB-S2/8PSK. De FEC kan dan niet meer op 9/10 omdat deze modulatie gevoeliger is voor ruis. Op Astra wordt dan 2/3 gebruikt. Dat wordt dan 27500*3*2/3=55000 Kbit/sec brutto. Een winst van zo'n 33% bruto tov een DVB-S transponder.

Deze winst in bruto bitrates hebben niets met MPEG4 te maken...

Voorbeeld van de CDS themakanalen transponder. Hierop zitten nu 12 TV kanalen op 38000 Kbit/sec... Dat is grofweg 3000 Kbit/sec per kanaal (feitelijk zelfs iets/veel minder daar de codering er ook nog op moet en ook de audiokanalen en andere info - maar tja dat heeft elk kanaal nodig).

Stel die andere extra FEC is hetzelfde (188/204) dan heeft een QPSK DVB-S2 transponder netto 45600 Kbit/sec (dat is meer maar ik weet de verhouding niet). Door MPEG4 te gebruiken heb je voor de zenders nog zo'n 67% bandbreedte nodig. Die 38000 die nodig waren worden nu dus 25500... dan blijft er voor HD en extra HD kanalen grofweg zo'n 200000 Kbit/sec vrij voor HD kanalen ;-)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Wat maken jullie je druk over de titel van een topic! confused

Ik zou zeggen: richt die energie maar op CDS om ze te bewegen duidelijke en marktconforme acties te ondernemen.


Dankje wel voor deze verlossende woorden. wink

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren de klantenservice nog maar eens gemaild met de volgende vraag:

 

Wanneer kan ik Nederland 1, 2 en 3 in HD gaan ontvangen? En wanneer worden de HD kanalen van RTL toegevoegd aan het aanbod? In welk zenderpakket komt dit?

 

Ik kreeg daarop het volgende antwoord:

 

In uw e-mail geeft u aan te willen weten wanneer de HD zenderaanbod wordt uitgebreidt.

 

Wij zijn er op dit moment druk mee bezig en wij zullen deze zenders aan het eind van

deze jaar dan ook aanbieden.

 

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Dus we moeten nog eventjes geduld hebben. Met oud&nieuw lekker veel HD dus??

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wij zijn er op dit moment druk mee bezig en wij zullen deze zenders aan het eind van
deze jaar dan ook aanbieden.


November is al eerder aangegeven... Ben echt benieuwd hoe ze het op gaan lossen...
Of ze gaan UPC transponders overnemen :D Daar is straks weer ruimte voor en ze moeten al die zenders ook weer ergens vandaan gaan plukken.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher


Wij zijn er op dit moment druk mee bezig en wij zullen deze zenders aan het eind van deze jaar dan ook aanbieden.



Komt dit echt van de CDS helpdesk? Wel een schrijnende taalfout dan zeg...

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Origineel bericht van: cheapwatcher


Wij zijn er op dit moment druk mee bezig en wij zullen deze zenders aan het eind van deze jaar dan ook aanbieden.



Komt dit echt van de CDS helpdesk? Wel een schrijnende taalfout dan zeg...


Ja, zeker weten. Ik heb het maandag via het contactformulier gevraagd en kreeg dinsdagavond al antwoord. Best nog snel he?
Ik vermoed dat deze medewerker niet zo taalvaardig is;)

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb pas geleden te horen gekregen

dat ze "binnen enkele maanden" Ned 2 en 3 HD,

en de RTL's in HD gaan doorgeven.

 

Wat betreft de uitbreiding van de beschikbare HD-zenders kunnen wij u het volgende melden.

In de komende maanden worden met zekerheid de volgende HD-zenders toegevoegd:

Nederland 2 HD, Nederland 3 HD, RTL 4, 5 , 7 en 8 in HD. Uiteraard streeft Canal Digitaal er naar het HDTV pakket de komende tijd verder uit te breiden met overige HD zenders. Houdt u hiervoor de nieuwsbrief en website in de gaten.

 

Voor de RTL's is toch zeker een nieuwe TP nodig.

Waar willen ze ze anders plaatsen?


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ze gaan in de leer bij TVVlaanderen.

 

Dan krijg je RTL4 van middernacht tot 8u 's morgens, van 8u 's morgens tot 14 uur RTL5, van 14 tot 18 uur RTL7 en van 18uur tot middernacht RTL8.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...