Ga naar inhoud


[Satelliet] Canaal Digitaal heeft een transponder besteld op 23,5 oost


exciter

Aanbevolen berichten


  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik wou net vragen "waar heb je dat vandaan?"... maar nu zie ik dat de bron weggehaald werd door een moderator....

Ik dacht dat als je iets schreef wat onder "nieuws" valt, dat je er een bron bij moest vermelden. ik begrijp het niet meer als ik eerlijk ben.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Momenteel gaat het over ego's van techneuten.

Dus jij vindt het niet nuttig om te weten dat MPEG2 niet hetzelfde is als DVB-S en MPEG4 niet hetzelfde als DVB-S2? Jij wilt niet leren? Dan hoef je ook geen antwoorden te verwachten als je een vraag stelt...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Het is alleen de vraag waar bij deze methode de bitrate winst zit als je kijkt naar de beschikbare FECs in DVB-S2.

Precies. DVB-S2 heeft met QPSK zo goed als geen winst t.o.v. DVB-S, dus die mode zul je dan ook wel kunnen combineren met DVB-S, maar ik zie er dan totaal geen voordeel van?! Geen wonder dat het niet gebruikt wordt ;-)

Als CDS besluit over te stappen naar MPEG4, dan kunnen ze net zo goed meteen DVB-S2 invoeren en vice versa, uiteraard.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, blijkbaar was het Tsjechische nieuwsbericht iets te zwaar genuanceerd. Jammer, ik wou, dat het waar was...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we het er maar op houden dat Canal Digitaal de boot finaal gemist heeft.

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GHP
Laten we het er maar op houden dat Canal Digitaal de boot finaal gemist heeft.


Tsja, in hoeverre CanalDigitaal er mee weg denkt te komen door voorlopig slechts één publiek HD kanaal door te geven in plaats van alle drie en geen zenders als Sport1- en Film1-HD in haar pakket heeft zal de toekomst uit moeten wijzen. Het op Nederland gerichte HDTV aanbod van CDS rammelt gewoon aan alle kanten en een snelle oplossing lijkt nog niet voorhanden. Ik heb in ieder vandaag een statement gemaakt richting CDS door het HDTV pakket op te zeggen.

CanalDigitaal heeft overigens nog de mazzel dat Eredivisie Live nog geen brood ziet in een HD kanaal anders waren de problemen voor CDS nog veel groter geweest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
CanalDigitaal heeft overigens nog de mazzel dat Eredivisie Live nog geen brood ziet in een HD kanaal anders waren de problemen voor CDS nog veel groter geweest.


Laat de NPO maar eerst eens komen met een volwaardige HD programmering inplaats van 1 of 2 HD programma's per week.
Diverse omroepen hebben noghelemaal geen plannen, laat staan interesse, om met HD aanbod te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: GHP
Laten we het er maar op houden dat Canal Digitaal de boot finaal gemist heeft.


Tsja, in hoeverre CanalDigitaal er mee weg denkt te komen door voorlopig slechts één publiek HD kanaal door te geven in plaats van alle drie en geen zenders als Sport1- en Film1-HD in haar pakket heeft zal de toekomst uit moeten wijzen. Het op Nederland gerichte HDTV aanbod van CDS rammelt gewoon aan alle kanten en een snelle oplossing lijkt nog niet voorhanden. Ik heb in ieder vandaag een statement gemaakt richting CDS door het HDTV pakket op te zeggen.

CanalDigitaal heeft overigens nog de mazzel dat Eredivisie Live nog geen brood ziet in een HD kanaal anders waren de problemen voor CDS nog veel groter geweest.


stel de vraag eens aan de Nederlandse politici over het aanbod van televisie, radio, teletekst en internet!
Zij zijn veel meer de schuld ervan dat het aanbod zo verdraaid slechts is.
Het herfstseizoen is aangebroken, en de NPO gaat vrolijk verder met het uitzenden van herhalingen. Tegenwoordig zetten ze het er niets eens meer bij.
Schaf Nederland 2 en 3 af, doe dan alleen Nederland 1 met programma's. Dan kan je Nederland 1 uitzenden in de beste kwaliteit via HD, op Astra 19,2 en met dolbi 5.1.
Nederland 1 kan je dan gewoon Nederland Televisie noemen laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud

Laat de NPO maar eerst eens komen met een volwaardige HD programmering inplaats van 1 of 2 HD programma's per week.


Afgelopen zondagavond was er op NL1- en 2-HD in totaal al 3 uur native HD content (NewYorkconnection, Beagle en Studio Voetbal), en vanavond op NL2-HD komt daar het programma RailAway in Native-HD bij.

Jouw mening is dus dat dit niet voldoende is en het een prima plan is dat CanalDigitaal nog niet alle publieken in HD doorgeeft. Ik kan hier in principe nog wel enigszins in mee gaan, maar dan moet CanalDigitaal als tijdelijke oplossing met dat ene kanaal wat men doorgeeft wél schakelen naar alle native HD content. Dus NL1-HD doorgeven als daar native HD content te zien is enzovoorts. En dat vertikt men! De zender staat dus vast op NL3-HD, de zender waar notabene de minste HD content op te zien is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...