Ga naar inhoud


[Enigma 1] EPG import via Sqlite - Nederlandse en Belgische kanalen


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Ik heb nu gekeken in /tmp omtrent de log file's en ik zie dat hij toch elke keer van CD/TVV / Csat/ Ziggo West en UK epg ophaalt terwijl ik toch duidelijk alleen CD/TVV heb geselecteerd, dit resulteerd dus ook in een langzame dm7020 bij zappen omdat het epg.dat bestand zeer groot is.

 

Misschien om een keer een hele nieuwe PLI install te doen ?

 

groeten,JBnl

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 250
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het onderhoud van de xmltv files dwingt ons soms om een zender een andere referentie te geven.

 

Tevens veranderen zenders soms van plaats op de satelliet.

 

Dit zijn redenen waarom de link tussen de epg die je download en de zender informatie van tijd tot tijd moet aangepast worden.

 

Dit kun je manueel doen in de Dreambox EPG plug-in via de Channels knop.

 

Er is nu ook een download van de een nieuwe .dat file (d.i. de file waar de mappings bewaard worden). U kunt hiervoor het bijgevoegde bestand downloaden en installeren op de normale manier. (kopiëren naar /tmp en via softwarebeheer - Manuele installatie).

 

U vindt de plug-in onder de gele knop.

 

De plug-in zal aan het package toegevoegd worden.

 

Willy

e1_Rytec_DAT_files_Download.tar.gz

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ik heb vandaag eens een schone pli geinstalleerd en de laatste rytec plugin gedownload en geinstalleerd.

 

Nu zag ik dat zodra ik kan kiezen in de epg config, er voor bepaalde pakketten de cronjob aangevinkt staat.

Misschien is dit "bug", maar dat weet ik niet, dus als men niet bij de rest kijkt, krijg je automatisch een grote epg waardoor de dreambox traag kan worden, want dan gaat hij ook andere file's downloaden.

 

Misschien kun je hier eens nakijken.

Voor de rest werkt het super !!

 

 

 

groeten,JBnl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JBnl
Zo ik heb vandaag eens een schone pli geinstalleerd en de laatste rytec plugin gedownload en geinstalleerd.

Nu zag ik dat zodra ik kan kiezen in de epg config, er voor bepaalde pakketten de cronjob aangevinkt staat.
Misschien is dit "bug", maar dat weet ik niet, dus als men niet bij de rest kijkt, krijg je automatisch een grote epg waardoor de dreambox traag kan worden, want dan gaat hij ook andere file's downloaden.

Misschien kun je hier eens nakijken.
Voor de rest werkt het super !!



Als ik in de .cfg files kijk, zie ik dat voor sommige al "use_cron=true" staat. 't Is dus een "bug" in rytec.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JBnl
Zo ik heb vandaag eens een schone pli geinstalleerd en de laatste rytec plugin gedownload en geinstalleerd.

Nu zag ik dat zodra ik kan kiezen in de epg config, er voor bepaalde pakketten de cronjob aangevinkt staat.
Misschien is dit "bug", maar dat weet ik niet, dus als men niet bij de rest kijkt, krijg je automatisch een grote epg waardoor de dreambox traag kan worden, want dan gaat hij ook andere file's downloaden.

Misschien kun je hier eens nakijken.
Voor de rest werkt het super !!




Is inderdaad waar dat per ongeluk de cronjobs aan stonden.

Dit is reeds verholpen in de versie die klaar staat om op de verschillende fora en op www.rytec.be te plaatsen.

Verontschuldiging daarvoor.

PS: Na het uittesten van de onderdelen - vergeten de cronjob af te zetten.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de installatiefiles gehaald bij rytec.be.

Installatie vlekkeloos op PLI Iolite, download wat lang (15 min), files op CF card en geen traagheid te bekennen.

CD/TVV gekozen en dat werkt, behalve voor een en canvas. Ook de automatische update, afgelopen nacht, ging prima. Geen idee waarom een en canvas ontbreken, de mapping staat goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Gisteren de installatiefiles gehaald bij rytec.be.
Installatie vlekkeloos op PLI Iolite, download wat lang (15 min), files op CF card en geen traagheid te bekennen.
CD/TVV gekozen en dat werkt, behalve voor een en canvas. Ook de automatische update, afgelopen nacht, ging prima. Geen idee waarom een en canvas ontbreken, de mapping staat goed.


een en canvas ontbreken idd. Althans in de file zoals ze Rytec staan.

Rytec heeft donderdag de xmltv aangepast aan 8 daagse epg voor verschillende zenders. een en canvas heeft ie daarvoor van een andere bron moeten halen. Consequentie was dat de referentie van deze zenders intern in de xmltv file verandert is. De EPG voor deze zenders zit er wel in, maar op een andere referentie.

Ik heb onmiddelijk de referentie aangepast in de .dat file maar deze update is nog niet op de website beland. (zal maandag gebeuren).

Indien je nu al EPG wil hebben. Installeer dan even de onderstaande file. U vindt dan een plug-in (Update EPG channels reference)onder de gele knop, waarmee U de .dat files kunt updaten. In deze versie zit de verandering wel al verwerkt.

Na de refernce update moet u wel een nieuwe import doen.

Willy

e1_Rytec_DAT_files_Download.tar

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

het downloaden van de EPG lukt perfect, enkel voot discovery krijg ik slechts nu/straks.

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

 

West-Vlaanderen - Belgie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kwajoep
Hier ook alleen now/next bij discovery.
Verders werkt het prima.
GROTE KLASSE !!!!!

Frank



Voor discovery van CD/TVV staat op de Rytec website

Citaat:
Changed reference for :

een, een HD, Ketnet/Canvas, VTM, 2BE, VT4, Discovery, Animal Planet
Reason : to have EPG for 8 days for these channels.

Zo - Update Uw mappings. Zie enkele postings hoger in deze thread.

Willy



~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer dit werkend te krijgenn heb pli jade3 in de flash op een 7020, sqlite plugin en rytec geinstalleerd via software menu. Als locatie voor sqlite heb ik een nas schijf, gemount met cifs.( op /media/hdd)

ik krijg deze error:

 

e1_rytec.sh

Using a timeOffset of 0 seconds.

Retrieving 168 hours of data for each channel

#count:1

20091110

Connecting to www.rytec.be[217.148.92.110]:80

rytecxmltv.gz 100% |*****************************| 2304 KB 00:00 ETA

#cur:0

/var/bin/db_epg -t xmltv -d /media/hdd/epg.db -f /media/hdd/rytecxmltv -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/e1_rytec.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/genre.dat -e -c 1

Setting encoding to ISO-8859-1

DB start transcaction failure: 1

Error msg: SQL logic error or missing database

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: polle58
ik probeer dit werkend te krijgenn heb pli jade3 in de flash op een 7020, sqlite plugin en rytec geinstalleerd via software menu. Als locatie voor sqlite heb ik een nas schijf, gemount met cifs.( op /media/hdd)
ik krijg deze error:

e1_rytec.sh
Using a timeOffset of 0 seconds.
Retrieving 168 hours of data for each channel
#count:1
20091110
Connecting to www.rytec.be[217.148.92.110]:80
rytecxmltv.gz 100% |*****************************| 2304 KB 00:00 ETA
#cur:0
/var/bin/db_epg -t xmltv -d /media/hdd/epg.db -f /media/hdd/rytecxmltv -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/e1_rytec.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/genre.dat -e -c 1
Setting encoding to ISO-8859-1
DB start transcaction failure: 1
Error msg: SQL logic error or missing database


De import gaat naar de juiste dir /media/hdd.

Maar het lijkt alsof er op die plaats geen epg.db file staat.

Kijk eens na of de file wel degelijk op de juiste plaats staat.

Ook zou ik aanraden om de plug-in te installeren vanuit PLi softwarebeheer. Gebruik hiervan dan de CD/TVV optie en eventueel de UK optie.

Belangrijk: Kijk na of een van de andere paketten (Canal Sat, Nordic of Ziggo) geactiveerd is - Cron job. Zet de niet gewenste paketten af. In eerste instantie was dit het geval. Ik heb de update aan PLi bezorgd, maar weet niet of die op de download site staat.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...