Ga naar inhoud


xsat cdtv 410 blijft aan uit schakelen


satencom

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

 

 

De decoder blijft steeds uitschakelen en weer inschakelen

de losse voeding print is het niet die heb ik al gewisseld uit een goede ontvanger ik heb de C50 C63 C297 C332 al vervangen maar hij werkt nog niet.wel staan er stepjes in het venster die gaan naar een paar seconden weer uit en dan staat er{ inst} het stenbij lampje blijft groen. wie heeft er nog een op lossing

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dikke elco v/d voedingsprint (aan primaire kant) is dan meestal de oorzaak; 47 uF 450 Volt.

Zie http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Main/185251/Number/1100133#Post1100133

 

Beter is ook om die elco ook anders te monteren; verder weg van hete koelrib

zie http://www.sat4all.com/upload//1178750-100_1428.jpg

 

En dan deze nabij tuner-blikje

C296nog vervangen; 22µF en 35V

 

 

PM me even je emailadres en ik stuur je een word-document met wat ik allemaal verzameld heb aan reparatie-info

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alles nagekeken flashen helpt ook niet .ik heb nog een elko 1UF bij de L4992 gezet ik heb alle elkos nabij tuner-blikje vervangen maar hij begint niet misschien heb je nog een tip of iemand anders altijd welkom

 

bedankt nog voor het mooie document Erik

 

gr henk

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja eerst staan er vier streepjes en dan init en dat gaat zo door, is er dan nog hoop het zou wel jammer zijn.

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij doet het weer nieuw firmware er in gezet 1.8.25 Nederlands menu ik heb het er gezet met maestro version 4.19 ,voor hoe lang dat hij het doet moet ik nog wachten hier heb ik de firmware van Daan.

 

http://xsat.rtfm.be/contenus.php?id=33

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja...omvallende bitjes.

 

Kheb dit bij de x410 weleens vaker gehoord. Oplossing flash maar opnieuw.

Is vast een foutje in de firmware, dat 'per ongeluk' in een verkeerd geheugengebied wegschrijft onder bepaalde omstandigheden.

 

Maar we hebben weer lol beleeft aan de sat-hobby en er werkt weer een tuner...pracht resultaat. GEFELICITEERD !

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

hij heeft het weer begeven hij blijft nu staan op kanaal 130 verder wil hij niks hij gaat uit en weer aan en dat gaat zo maar door ik kan hem niet uit zetten en niet op een ander kanaal zetten is er nog hoop

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...