Ga naar inhoud


Advent 7111 laptop doet niets meer.


Digipaps

Aanbevolen berichten

Heb hier een Addvent 7111 laptop en die doet helemaal niets meer zo ineens. Gewoon uitgezet en later weer gewoon weer getracht aan te zetten.

 

De adapter die erop is aangesloten is ok, geeft 19,3 volt, echter als de kabel is onplugd van de laptop dan brand op de adapter een groen lampje, zodra ik deze in de laptop steek gaat het lampje knipperen en iets minder fel branden.

 

Ik heb de accu er al uitgehaald en ook dan doet hij niets via de adapter....het lijkt mij op een sluiting ergens op het mainboard...

 

Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat er aan gedaan kan worden om hem weer te fixen?

 

Alvast bedankt..

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: JBnl
Andere voeding geprobeerd ?


Hij doet niets via de adapter maar ook niet via de accu, dus ik denk niet dat het in de voedingsunit zit...maaar je weet nooit.

Ik heb hier echter niet even een andere voeding voor deze laptop liggen en trouwens is deze niet geintegreerd op het mainboard?

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
En pak de accu er ook maar even uit en probeer het alleen op de adapter. Zo'n accu kan nl ook defect gaan.


De adapter die erop is aangesloten is ok, geeft 19,3 volt, echter als de kabel is onplugd van de laptop dan brand op de adapter een groen lampje, zodra ik deze in de laptop steek gaat het lampje knipperen en iets minder fel branden.

Ik heb de accu er al uitgehaald en ook dan doet hij niets via de adapter...

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, was voor mij niet helder of je de adapter al zonder accu geprobeert had. Zoals al eerder aangegeven adapter mogelijk defect. Wellicht heb je een andere adapter liggen van ongeveer 19 volt, als amperage maar gelijk of hoger ligt gaat dat wel werken. Nu maar hopen dat er geen bijzonder power stekkertje aanzit smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
ok, was voor mij niet helder of je de adapter al zonder accu geprobeert had. Zoals al eerder aangegeven adapter mogelijk defect. Wellicht heb je een andere adapter liggen van ongeveer 19 volt, als amperage maar gelijk of hoger ligt gaat dat wel werken. Nu maar hopen dat er geen bijzonder power stekkertje aanzit smile


De adapter meet gewoon 19,3V..echter ik kan niet meten of hij instort als hij wordt aangesloten op laptop..
Heb hier zo geen ander liggen...wellicht is het toch een defect op het mainboard.
Op internet staan wat problemen gemeld van dit merk laptop die dezelfde indicatie geven.."knipperen van het lampje op de adapter"

Dit zou dan kunnen liggen aan e.o.a. condensator op het mainboard???

Als iemand hier meer van weet hoor ik het graag..

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Origineel bericht van: JBnl
Kan ook condensator in adapter zijn, dus eerst andere adapter proberen.


Geeft de adapter dan wel gewoon 19,3V af dan?..


Niemand meer een idee?

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal engels maar wellicht nuttig:

 

Losse schroefjes die sluiting veroorzaken?

 

http://www.adventsupport.com/viewtopic.php?f=1&t=3688

 

Wellicht ook bij jouw defecte condensator op mainboard?

 

http://www.pciq.com/computer_support_forum/hardware_related_issues/view_topic.asp?topicid=6050

 

Maak er eens een foto van en post deze eens hier wellicht dat iemand anders de waarde kan inschatten van de condensator.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...