Ga naar inhoud


EXQI plus beschikbaar?


Menneke

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Paullo
Exqi Plus zal pas starten op 1 februari 2010.

Ondertussen wordt er wel uitgezonden, maar dan wel een compilatie van programma's van Exqi Sport en Exqi Culture en dit onder de naam Exqi Intro.

Reden voor het uitstel: officiëel : er wordt gewacht op een analoge licentie voor Wallonië

(Bron : De Standaard van vandaag)

Reden voor het uitstel : volgens mij : geen centen

Greets



Volgens mij hebben ze gewoon het budget er nog niet voor. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zouden ze dan in 2 talen uitzenden? Of twee afzonderlijke zenders onder één naam. Praktisch heb ik daar toch mijn vragen bij een tweetalige zender.

 

Ik denk ook dat geld de voornaamste reden van het uitstel is in dit verhaal. De markt is in Vlaanderen al redelijk verzadigd, denk ik. Zeker als je de ambitie hebt een grote zender te worden. En het is crisis.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

alfacam (de jongens achter exqi) is nu niet bepaald het kleinste of armste bedrijf van belgie.

Ik denk dat ze eerder schrik hebben om in deze tijden- waarin de televisiezenders het zowieso al moeilijker hebben om adeverteerders te vinden- de concurrentie aan te gaan met de andere belgische zenders. Vergeet niet VTM/VT4/VRT momenteel ook hun klanten zijn en als ze daar advertentieinkomsten gaan weghalen ten voordele van Exqi zou het wel eens zo kunnen zijn dat de corebusiness van alfacam (technische faciliteiten voor televisieuitzendingen leveren) in het gedrang komt. Ik denk niet dat het ooit wat wordt met exqi

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

vergeet niet dat het financieel een klucht is bij Alfacam,

je moet eens in de tijd lezen over de hoge mensen daar,

ze verkopen dingen van hun materiaal om nog geld te kunnen ontvangen omdat ze schulden hebben.

waarom zouden ze anders de satzenders die ze hadden afbouwen naar 1 zender op paar jaar tijd.

ze krijgen gewoon het financieel niet rond voor de nieuwe zender ook wegens al teveel geleend.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker

waarom zouden ze anders de satzenders die ze hadden afbouwen naar 1 zender op paar jaar tijd.


Omdat Telenet en Belgacom TV dit misschien eisten op 1 september 2008 ?
Datum waarop Exqi-Sport (met rechtstreeks tweedeklassevoetbal van België) zowel bij Belgacom en Telenet digitaal beschikbaar werd, en de plotse aankondiging indertijd van Alfacam (half augustus 2008) dat er NIET meer uitgezonden zou worden op 19.2 east vanaf 1 september 2008. Toeval ???
Volgens mij werd er hier indertijd een wreed smerig spelletje gespeeld door onze "kabelaanbieders" tegenover de satelliet-kijker.
En vandaag werd er toch maar netjes Toulouse-Club Brugge rechtstreeks uitgezonden, op een zender die sommigen hier "oninteressant" vinden...
Mijn gedacht komt er nooit nog iets van de Exqi-zenders op satelliet, doodgewoon omdat Telenet en Belgacom dit niet meer willen sinds september 2008...- hopelijk zit ik er volledig naast !
En dan heb ik het niet over het HD 1 kanaal...

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Volgens mij wordt Exqi Plus 2 keer niks. Ze hebben nog niet eens een website.


www.exqi.be

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

In de laatste P-Magazine staat een groot artikel over EXQI Plus met de grote baas van Alfacam.

 

Volgens hem is het gedaan met EXQI Plus en gaat het over in EXQI Sport. Fout legt hij bij kranten De Standaard en De Morgen en bij een blogger 'mediaminister' die de zender van voor de start kapot gemaakt hebben.

SAT: momenteel niets meer 😞

Kabel: Telenet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd de schuld van een ander zeker? Maar vooral niet omdat er geen programma's waren en er in Vlaanderen amper ruimte is voor nóg een grote zender zoals Fehervari ambieerde.

Anderen de schuld van zijn eigen falen geven is flauwe zever dus, het was gewoon geen goed product. Veel te vaag en het was al twee jaar aangekondigd maar aan promotie werd niet gedaan om de nieuwe zender te hypen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DreamboxFreak
In de laatste P-Magazine staat een groot artikel over EXQI Plus met de grote baas van Alfacam.

Volgens hem is het gedaan met EXQI Plus en gaat het over in EXQI Sport. Fout legt hij bij kranten De Standaard en De Morgen en bij een blogger 'mediaminister' die de zender van voor de start kapot gemaakt hebben.


Als je tegen door de staat (lees gemeenschap) gesubsidieerde BRT hun schenen stampt kan je wel verwachten dat de vrienden van deze media u negatief citeren.

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nu blijkt het wel helemaal te zijn afgelopen.

 

Exqi Plus stopt en voor Exqi Sport en Culture wacht hetzelfde lot, tenzij nieuwe investeerders zouden worden gevonden in de komende weken.

 

Dat laatste lijkt mij ook wel wishfull thinking. Ik vrees dat tegen het einde van het jaar Exqi volledig verleden tijd zal zijn.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ze hebben veel verlies en er kijkt amper een kat naar hun progamma's,

en je ziet meestal herhalingen van 6 maand geleden nog spelen.

hun Satelliet zender is ook al gestopt en zit tijdelijk als een 3Dsat kanaalnaam.

zal ook niet lang meer duren vrees ik,alhoewel,ze een kaart verkopen die nog een jaar moet meegaan,

al decodeerd die niks meer.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...