Ga naar inhoud


[DM7025+] ...of toch weer Topfield?


RvdV

Aanbevolen berichten

Na jarenlang diverse Topfields te hebben gehad is het tijd voor wat anders. Ik ben bekend met de reputatie van Dreambox en het feit dat er zeer veel mogelijk is met een Dreambox. Ik ben verre van onhandig met dit spul, maar het doel is gewoon TV kijken en (veel) opnemen. Mijn vraag is dus eigenlijk: Is een Dreambox dan nog wel een goede keuze (moeder de vrouw), of dan toch beter weer een Topfield?

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een dreambox, voor opnemen en tv kijken, voordeel meerdere programmas opnemen en dan ook nog een andere zender kijken, eventueel ook nog via webinterface nog een andere zender bekijken! Tot maximaal 8 zenders, mits op twee transponders. Wat wil je nog meer?? confusedsmile

Dreambox 8000 4*S2 1TB HDD 1GB CF Wavefrontier T90 Samsung LEDTV UE32B7020

My DM8000 is powered by OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

de dreambox heeft alleen geen / fatsoenlijke timeshift t.o.v. een topfield is mijn ervaring en de topfield is vrouwvriendelijker

voor de rest is de dreambox een goede keus

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eentje?

 

- Koud opstarten: TF4000PVR in 8 seconden, DM7025: 2 minuten

 

- Permanente timeshift (op 7025 alleen met vieze hack die niet goed werkt)

 

- Timeshift omzetten in opname

 

- Snel opnames knippen om diskruimte te sparen (is onbruikbaar traag op dreambox).

 

- Gelijktijdig opnemen en andere zender kijken via (single) CI CAM. Geen enkele Dreambox kan dit, resulteert in mislukte opname.

 

Dat gezegd hebbende, ik ben reuze tevreden met mijn 7025, want andersom zijn er veeeeeel meer items die de TF niet kan en de DM wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben volledig tevreden overgestapt van een Topfield 5000 naar een dreambox 8000.

 

Zaken die genoemd worden kloppen. Met name met behulp van timeshift kunnen terug"spoelen" en alsnog opnemen, is een hele mooie optie van de TF, die mis ik wel. Het niet kunnen terugkijken van gecodeerde opnames, omdat CD intussen een nieuwe key heeft verzonden, vond ik een nare eigenschap van de TF. Verder is de TF een "simpel" apparaat, dus ook de bediening was simpel.

 

De DM vind ik geweldig, mijn vrouw kan de gewone huis tuin en keuken handelingen probleemloos vinden. En eerlijk gezegd vind ik het ook wel leuk om af en toe te moeten zoeken hoe e.e.a. werkt of problemen op zijn te lossen... Als de box intussen maar werkt, en dat doet hij. Nooit problemen gehad die onoverkombaar waren of waardoor we niet konden kijken...

 

Ik heb de TF hier nog naast de DM staan, aangesloten en wel, maar gebruik hem eigenlijk niet meer...

 

Doen dus, neem een DM, biedt veel meer dan een TF.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat is zeer positieve feedback :D

Eigenlijk heb ik maar één opmerking gelezen waar ik me wat zorgen over maak en dat is deze:

"Gelijktijdig opnemen en andere zender kijken via (single) CI CAM. Geen enkele Dreambox kan dit, resulteert in mislukte opname."

Dat is namelijk iets dat ik nu heel veel doe. Sterker nog, er draaien regelmatig 2 opnames en we kijken dan naar nog een andere zender. Ik heb de bekende Aston 1.07 Wat zijn de ervaringen van anderen hiermee?

 

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees op dit forum vaak dat timeshift op een dreambox niet je het is, ik ben het daar mee eens.

 

Vandaar dat ik timeshift nooit gebruik maar gewoon een opname start waar je normaal gesproken de timeshift zou gebruiken.

Tijdens het opnemen kan vanaf elk tot dan toe opgenomen punt worden terug gekeken/gespoeld terwijl het resterende op te nemen gedeelte gewoon word opgenomen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rvdv
Kijk, dat is zeer positieve feedback :D
Eigenlijk heb ik maar één opmerking gelezen waar ik me wat zorgen over maak en dat is deze:
"Gelijktijdig opnemen en andere zender kijken via (single) CI CAM. Geen enkele Dreambox kan dit, resulteert in mislukte opname."
Dat is namelijk iets dat ik nu heel veel doe. Sterker nog, er draaien regelmatig 2 opnames en we kijken dan naar nog een andere zender. Ik heb de bekende Aston 1.07 Wat zijn de ervaringen van anderen hiermee?


Met een CI-module heeft de dreambox altijd al problemen gehad.
Daarom is het zo fijn dat er softcams zijn.
Je propt je kaartje in de kaartlezer en met de goede softcam kun je tot 8 opnames tegelijk maken. Dus wie wil er nog CI-modules gebruiken???

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rvdv

Eigenlijk heb ik maar één opmerking gelezen waar ik me wat zorgen over maak en dat is deze:
"Gelijktijdig opnemen en andere zender kijken via (single) CI CAM. Geen enkele Dreambox kan dit, resulteert in mislukte opname."
Dat is namelijk iets dat ik nu heel veel doe. Sterker nog, er draaien regelmatig 2 opnames en we kijken dan naar nog een andere zender. Ik heb de bekende Aston 1.07 Wat zijn de ervaringen van anderen hiermee?


Even voor de duidelijkheid, je gebruikt bij een dreambox geen ci-cam maar je gebruikt de interne kaartlezers. Hiermee kun je tot 8 opnames tegelijk maken en ook nog naar een andere zender kijken. De interne kaartlezer kan heel veel verschillende type kaarten lezen, afhankelijk van welke softcam je gebruikt. (softcam = software matige cam in de dreambox, kun je zo gratis downloaden)
Dus een ci-cam in een dreambox is totaal niet nodig, je doet jezelf dan te kort.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha... dat van de softcams wist ik, maar ik realiseerde me niet dat het echt een serieus alternatief was voor de CI-Cams. Dacht dat dat echt meer in de hobbysfeer met extra mogelijkheden lag whistle.

 

Mmmhhh... en alle acht opnames zijn dan al gedecodeerd?

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...