Ga naar inhoud


hypotheek op vakantiechalet.


endurance

Aanbevolen berichten

Omdat ik voornemens ben een vakantiechalet in Nederland aan te schaffen, zet ik de volgende vraag hier uit.

 

Omdat het hier een 2e huisje betreft, voor "niet permanente bewoning", kom ik niet in aanmerking voor aftrekt. Ik moet dus het bruto bedrag gaan betalen. M'n hypotheek verhogen van mijn huis is geen optie; dus zoek ik een geldverstrekker.

 

Wie heeft goede ervaringen met de diverse geldverstrekkers in den lande.(in/voorlichting, betrouwbaarheid, algemene indruk, etc)

 

Mochten er bij de antwoorden commerciele link's zitten, doe het dan via PM.

Met vriendelijke groeten:

Jan

 

Al sille de bern strie frette, de lytse man sil wille ha

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou dat zal nog iets lastiger worden dan een 1e hypotheek.

Maar je kan gewoon naar die bekende hypotheek adviseur stappen. Op die site las ik het volgende.

 

Citaat:
Wanneer je een hypotheek wilt nemen op een woning die niet dient als hoofdverblijf zijn er niet veel hypotheekinstellingen die de aankoop volledig zullen willen financieren. Het is in bepaalde gevallen wel mogelijk een hypotheek op een tweede woning te krijgen, maar naast speciale eisen die aan de woning worden gesteld (het moet bijvoorbeeld van steen zijn gebouwd, op een fundering, en met pannen gedekt) moet je er rekening mee houden dat je ook zélf eigen middelen moet inbrengen. Soms geldt er ook nog een opslag op de rente. Daarnaast kan de geldverstrekker bepaalde beperkingen opleggen. Denk bijvoorbeeld op een uitdrukkelijk verbod op het verhuren van de woning.

 

En als je ej receratiewoning als hoofdverblijf wilt gebruiken wordt het nog lastiger.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D

 

Maar gelukkig nog wel iemand die wel de mogelijkheden van de huidige economie ziet en niet zo zit te leuteren (zie andere thread).

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nieuwe hypothek nemen is meestal duurder, omdat je al een hypotheek hebt.

De rente en voorwaarder zijn altijd ongunstiger.

 

Voor de laagste rente is een tweede hypotheek op je huis, of verhoging altijd het goedkoopst.

Die extra rente is weer niet aftrekbaar, maar is wel het goedkoopst, en simpel.

Los steeds een beetje extra af op die tweede hypotheek, en je bent er zo weer bovenop.

Je huis moet wel wat overwaarde hebben, natuurlijk.

 

Een tweede mogelijkheid is gewoon een persoonlijke lening.....

Is makkelijker dan een hypotheek op een tweede huis, maar ook weer ietsjes duurder.

Wel bestaat dan de mogelijkheid om deze flink extra af te lossen, zonder extra kosten.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Volgens mij wordt het heel moeilijk zo een lening
te krijgen.
nee hoor zolang je de grond en t huisje allebei maar koopt.
Klein adviesje neem de rabo de rest van de banken heeft 3 maanden nodig tegenwoordig.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Citaat:
Volgens mij wordt het heel moeilijk zo een lening
te krijgen.
nee hoor zolang je de grond en t huisje allebei maar koopt.
Klein adviesje neem de rabo de rest van de banken heeft 3 maanden nodig tegenwoordig.

probleem is meestal bij die vakantie huisjes dat je
pacht betaald voor de grond en geen eigenaar wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...