Ga naar inhoud


3 x factuur ontvangen omruilactie.


Bangkok By Night

Aanbevolen berichten


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
maar ik ga jullie een tip geven.
vraag altijd om een schriftelijke bevestiging dat zij een dubbele factuur stuurden en dat je die niet moet betalen of een bevestiging per email.


Dat is inderdaad een zeer goed idee of stuur een mailbericht aan TVVlaanderen of die vennootschap die zich met de ontvangers bezighoudt, waarin je het telefonisch onderhoud bevestigt en aangeeft dat ze telefonisch erkenden dat het om een vergissing ging en slechts één factuur dient te worden betaald.

Dan komt het aan TVVlaanderen of die vennootschap toe om je schriftelijk te antwoorden, zoniet hebben zij de inhoud van jouw schrijven stilzwijgend aanvaard.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Theoretisch zit het zelfs zo in elkaar, dat je verplicht bent alle facturen te betalen.

Binnen de 8 dagen, moet je (aangetekend) protesteren tegen de dubbele facturen.

Zij moeten dan een creditnota opstellen en het teveel betaalde bedrag terug storten.

Tenzij je voor de vervaldag een brief van hen krijgt, waarop zwart op wit staat dat het om een fout gaat en deze niet dient betaald te worden.

Let dus op met die mondelinge afspraakjes, dat kun je nooit bewijzen voor een rechtbank.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Citaat:
Ik wacht nog steeds op een reactie van mijn mail ...

 

Ik zou in dit geval niet teveel rekenen op de mail naar TVV.

Ik denk dat Paullo en Mebo 870 er niet ver van zitten. Ik zou je aanraden om direct naar Airfield te bellen en daar de facturen laten schrappen en er inderdaad een bewijs voor te vragen.

 

Indien ik niet binnen een aantal dagen het bewijs heb van de schrapping was ik toch van plan om ze inderdaad een aangetekend schrijven te sturen.

 

Als dit nu te lang blijft aanslepen zou ik er zelfs aan denken om de krachten te bundelen en dit zelfs via een advokaat te doen. (niet de kleine generaal!)

 

Ik wacht nog enkele dagen af tot er wat in de bus valt...

 

Eddy

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft daarvoor geen advocaat in te schakelen, stuur nu al een aangetekend schrijven met een protest tegen de facturen.

indien je de tegen de vervaldag van betaling, niks van hen gehoord hebt, wat er dik inzit.

Die facturen zeker betalen, als het ooit voor een rechtbank komt gaan ze er altijd vanuit dat je anders weigerde de facturen te betalen, of die nu onterecht zijn of niet maakt hen niet uit.

En dan kan het zijn dat er extra kosten opduiken.

je moet de rollen omdraaien, zij doen je onterecht teveel betalen.

Ze zijn nu wettelijk verplicht dit terug te storten, via een creditnota die een tegenboeking doet van die factuur.

Houden ze zich daar niet aan, dan zal indien het nodig mocht zijn, de rechtbank dit altijd in jouw voordeel uitspreken. Zover laten ze het wel nooit komen.

 

Ik weet wel dat het een rare manier van handelen is, en het kan ook een lange tijd duren eer je het geld terug hebt.

Maar geloof me het is de enige en juiste manier van handelen.

inhouden van bedragen of weigeren te betalen, gaat heus niks oplossen.

 

Dit is een maffia manier die veel word toegepast

Telenet is daar ook specialist in, 7 € onkosten aanrekenen omdat je een dag te laat betaald.

Het is onwettelijk maar het staat wel lekker op je factuur, en die moet je zonder morren betalen.

Ofwel de hele mikmak doorlopen om het terug te vorderen.

Heb ik al gedaan, maar d.w.z je tijd insteken en de kost van een aangetekende zending is al iets van 4 €, velen beschouwen dit als" niet de moeite waard" en net daar rekenen ze op.

Dat is ook de reden waarom je een factuur pas 10 dagen voor de vervaldag krijgt, je moet verrek snel reageren met een aangetekende of je bent de klos.

En kijk maar eens naar die envelopes die ze opsturen, een postdatum staat daar nooit op, waarom denk je?

 

 

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ik moet eerst die 3 facturen betalen, waarom dan ? Ik heb 1 ontvanger besteld en mijn oude netjes teruggestuurd zoals het hoorde. Ik ga echt niet 3 maal betalen !

 

Dus als ik het goed begrijp kan iedereen me zo maar facturen sturen die ik dan allemaal zonder blabla eerst zou moet betalen.

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zeker zin is dat zo, als je met een maatschappij een contract of een overeeenkomst hebt, kan het zo lopen.

Er bestaat natuurlijk ook nog zoiets als de wet op de handelspraktijken.

Iedereen is uiteraard vrij om zelf te handelen naar goeddunken, als men van mening is dat er onterecht iets moet betaald worden.

Ik wou hier alleen maar aanhalen dat je echt moet oppassen, als de letter van de wet word toegepast, kan het je veel centen kosten zelfs al ben je volledig in je recht.

Wij hebben ooit op die manier een rechtszaak verloren, en dat heeft ons veel geld gekost.

 

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou wel gek zijn als je gaat betalen voor decoders die je niet hebt besteld en gekregen.

Zijn het misschien valse facturen.?

 

In Nederland zijn er oplichters actief die een nep factuur sturen voor advertenties die geplaatst zouden zijn in blaadjes die niet bestaan.

Daar wordt dan aangifte van gedaan bij de politie en die maken daar een proces verbaal van.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bangkok By Night
Dus ik moet eerst die 3 facturen betalen, waarom dan ? Ik heb 1 ontvanger besteld en mijn oude netjes teruggestuurd zoals het hoorde. Ik ga echt niet 3 maal betalen !

Dus als ik het goed begrijp kan iedereen me zo maar facturen sturen die ik dan allemaal zonder blabla eerst zou moet betalen.

Mvg.
BbyN


1 factuur betalen. Vervolgens een aangetekend schrijven aan TVV, waarin je de 2 andere facturen betwist met niet bestelde en niet geleverde pruducten. Gat je de teveel geleverde hebt terug gestuurd. (copy van aflever bewijs van de post er bij)
Hierin ook vermelden dat je netjes die ééne factuur hebt betaald omdat deze wel volgens afspraak besteld en geleverd hebt gekregen.

Met dit laatste toon je de rechter dat je niet van kwade wil bent en wil/hebt betaald voor geleverd product.

We weten hier allemaal dat de levering bij sommige een drama was, met als gevolg de afrekening ook. Als ik me nog goed kan herineren duurde het bij u enorm lang voor uw box geleverd werdt, waardoor u meerdere malen met TVV contact had. Die daardoor meerdere boxen uw kant heeft laten opkomen. Uiteraard werden deze allemaal geregistreerd (moet ook anders wordt er misbruik van gemaakt). Stel dat jij er drie had aangekregen en alle drie had gehouden...

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zeg ook, betaal die ene juiste, de rest betwisten en zeker niet betalen.

Want met betalen ga je akkoord, das dus ook zo in de wetgeving vast gelegd.

Als je een auto koopt, volledig betaald en dan plots betwist, dan heb je veel kans ongelijk te krijgen tenzij het over een oplichting of zware inbreuk gaat in je contract.

 

Ik heb dat hier al voor gehad dat ik 2X een factuur kreeg voor een warmwater boiler.

Ik heb gebeld en dan vertelden ze mij mondeling dat het een misverstand was.

 

Ik ben dan zo slim geweest om direct een aangetekend schrijven te sturen met de melding dat ze 2X dezelfde factuur stuurden en dat na telefonisch onderhoud met persoon x ik de melding kreeg dat dit van hen een misverstand was en dat voor mij zonder tegenbericht de zaak in orde was en afgehandeld zoals het moest.

 

4 maand daarna kreeg ik een aanmaning en een force intrest van hen.

Gewoon mijn aangetekend schrijven plus kopie factuur opgestuurd met de melding dat ze :

a: zelf te laat reageerden en dat hun stilzwijgen na ontvangst van mijn aangetekend schrijven als teken van akkoord was (is dus zo volgens de wet)

b: zij zelf hun eigen uitspraken betwisten ten nadele

 

ik kreeg 1 maand daarna ook de melding dat ik die moest betalen en dit keer van hun raadsman.

Wel mijn raadsman heeft hen dan één brief gestuurd, gezien ik alles op papier had.

Daarna kreeg ik nog één brief met hun excuses dat het een misverstand was...yeaah right.

 

maar ja, niet panikeren hé, ze zijn niet allemaal slecht, gewoon altijd ervoor zorgen dat je iets op papier hebt, das het enige wat telt in een rechtszaak, als die er al van komt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de tips,

 

Heb hier inderdaad lang moeten wachten voor ik mijn ontvanger had. Als compensatie had ik zelfs de belofte gehad dat men mij de maand september niet ging aangerekenen. Toch heb ik vorige maand een factuur ontvangen van 238 € (12x toppakket a 19,90), deze periode loopt van 1/09/2009 tot 1/09/2010.

 

Citaat:
Beste klant,

 

Na het ontvangen van uw klacht en het zorgvuldig nakijken van uw

dossier, hebben we gemerkt dat er iets is misgelopen bij het versturen

van uw ontvanger.

 

De ontvanger wordt zo spoedig mogelijk opgestuurd, ook de maand

september wordt u niet aangerekend ter compensatie.

 

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest,

Vriendelijke groet,

Klantendienst

Tv Vlaanderen

 

Dus van die mondelinge belofte's, let daar inderdaad mee op, zelfs de belofte via e-mail wordt niet nagekomen.

 

Nu terug ter zake, ik ga 1 factuur betalen. Ook zal ik per aangetekende brief hen op de hoogte stellen van hun fout. Ik wacht wel nog enkele dagen af of ik reactie krijg via mail. Ik heb nog tijd tot 31/10/2009.

 

Valse facturen denk ik niet, ze zijn allemaal op 30/09/09 aangemaakt en hebben 3 opeenvolgende factuurnummers. Ook mijn klantennummer is correct, netjes in enveloppe's en briefpapier van Tvv.

 

Mvg.

BbyN

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
ik kreeg 1 maand daarna ook de melding dat ik die moest betalen en dit keer van hun raadsman.
Wel mijn raadsman heeft hen dan één brief gestuurd, gezien ik alles op papier had.


Kijk zoals satmann het schrijft, net daarvoor waarschuwde ik in mijn vorige posting.
Het gebeurd nog altijd veel te vaak, zij maken een fout
Je bent in je recht maar toch blijven ze je stalken met aanmaningen en extra kosten.
Wat kost een advocaat vandaag als hij een briefje moet sturen ? die werkt niet gratis, dat ben je kwijt.
De decoder kost 59 € en dat bedrag, moeten ze terug storten.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb vandaag het klachtenformulier ingevuld, tekst in copie gestuurd naar de "Klantenservice" met ontvangstbevestiging en leesbevestiging, maar omdat je dan niks terugvind in verzonden items een 2de mail verstuurd naar TVV ditmaal vanuit mijn persoonlijke E-mail met ontvangstbevestiging. Van het klachtenformulier een reply van ontvangst gekregen.

 

Ik heb het hele geval nog eens uit de doeken gedaan.

Als ik maandagmorgen niks van de annulatie in de bus heb, dan word dezelfde E-mail als aangetekend schrijven verstuurd. Is er tegen woensdag geen E-mail dat een brief over de annulatie

verstuurd is, of TVV beweert dat ik de factuur toch moet betalen, dan word het onvermijdelijk de advocaat er op...

 

 

Eddy

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ok Bangkok by Night,

 

Ik heb ook vandaag het aangetekend schrijven verstuurd naar TVV en ik heb vandaag kontakt opgenomen met meester De Herdt (is Mortsel).

 

Die raad dus aan om TVV een aangetekend schrijven te sturen en voorlopig af te wachten, en vooralsnog niet te betalen. (wat dus in ons geval gebeurd is).

 

In de mail die ik gisteren gestuurd heb naar TVV heb ik er tenslotte mee gedreigd om alles via gerechtelijke weg verder te zetten.

 

Vandaag ontvangen om 16:50 van TVV:

 

Citaat:
Geachte,

 

 

 

Graag stellen we u op de hoogte dat TV VLAANDEREN vollop bezig is met het nakijken van uw dossier.

 

Helaas kan dit niet binnen de 24 uur verwerkt en opgelost raken.

 

 

 

Langs deze weg vragen we u even geduld te hebben zodat we dit volledig kunnen uitzoeken.

 

 

 

Met vriendelijke groeten,

 

TV VLAANDEREN klantendienst

 

 

 

 

Blijkbaar begint het nu tot hen door te dringen dat ik het MEEN. Laat ons zeggen: hoop doet leven...

 

Voor het geval dat het toch niet in orde moest komen, stuur eens een mailtje naar Eddyvlaemynck@skynet.be

dan kunnen we eventueel dit gezamelijk aanpakken.

 

Word vervolgd.

 

Eddy

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...