Ga naar inhoud


[ 7121 en 8121] Nieuwe september firmware


jimny

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Johan45
Onbegrijpelijk dat CanalDigitaal toestemming heeft gegeven om deze software update voor de CanalDigitaal goedgekeurde HD decoders vrij te geven voor de gebruikers.
Na twee keer opnieuw de software via OTA beschikbaar te hebben gesteld is hij nu voor onbepaalde tijd niet meer beschikbaar.

Het heeft er alle schijn van dat deze software niet getest is van te voren.




Verleden week vertelden ze mij dat het testen voorspoedig verliep en het zag er goed uit.
Nou weet ik natuurlijk niet hoe ze daar testen Stevie Wonder?

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: testerbe
hallo,

ik heb die nieuwe software geladen, en zijn inderdaad problemen mee.

hoe kan ik die terug verwijderen.

liefst wel met behoud van mijn opnames uit het verleden.

bedankt bij voorbaat,

mvg




gewoon nog een keer software laden,dan krijg je de oude weer terug.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de oude software weer ingeladen en ik krijg die software die nu die voortdurend naar nieuwe software zoekt. Gelukkig ben ik een weekendje weg en moet ik niet de hele tijd vloeken op die kl*tesoftware. :D Maar kom, hopelijk is het tegen woensdag dan eens opgelost hé.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

De software was goed getest, echter oudere apparaten die de vorige updates gemist hebben, hadden problemen met deze firmware. Lijkt me logisch, dat je dit niet kan voorzien. De stap werd inmiddels te groot. Mensen met problemen moeten dus nu de huidige firmware laden, en dan donderdag de nieuwe.

Tuurlijk zijn er totaal geen problemen met bv een Topfield 7700, of 7710....(???)

 

Volgende donderdag komt hij definitief OTA.

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RobinHood
De software was goed getest, echter oudere apparaten die de vorige updates gemist hebben, hadden problemen met deze firmware.


Decoders die wel voorzien waren met de laatste firmware functionerden ook niet goed.
Als hier niet naar gekeken wordt komen er volgende week weer problemen.


Origineel bericht van: RobinHood
Lijkt me logisch, dat je dit niet kan voorzien.


Die logica zie ik niet.

Origineel bericht van: RobinHood
Mensen met problemen moeten dus nu de huidige firmware laden, en dan donderdag de nieuwe.


Hoe nu met gebruikers die dit bericht niet hier, of elders, op internet lezen.?

Origineel bericht van: RobinHood
Tuurlijk zijn er totaal geen problemen met bv een Topfield 7700, of 7710....(???)


Dit begrijp ik ook al niet, bedoel je dat Topfield ook van CanalDigitaal is.
Dat zou dan nieuws zijn. wink

Origineel bericht van: RobinHood


Volgende donderdag komt hij definitief OTA.


We wachten af, in ieder geval bedankt voor de info.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
De software was goed getest, echter oudere apparaten die de vorige updates gemist hebben, hadden problemen met deze firmware.

Decoders die wel voorzien waren met de laatste firmware functionerden ook niet goed.
Als hier niet naar gekeken wordt komen er volgende week weer problemen.



Mijn ontvanger dsr7121 heb ik voorzien op 13 oktober van deze firmware en ja ik had de software van september in mijn ontvanger staan en alles werkt perfect.
Heb na het inladen van de nieuwe firmware wat overigens wel enige tijd in beslag nam een reset gedaan naar de fabrieksinstellingen.
Dus ben ik het niet helemaal met je eens Johan45 omdat mijn ervaring tot nu toe goed is met de nieuwe firmware
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal best mogelijk dat jouw ontvanger niet het minste probleem heeft met de update, maar blijkbaar zijn er ontvangers waar de (voor)laatste firmware wel degelijk op aanwezig was, maar die toch ook problemen hadden.

 

Ik denk ook niet dat Johan45 meer wil zeggen dan dat in zijn bericht.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is denk niet waar , ik heb bij de ontvangst direct gedownload en wel 2 keer achter mekaar . en dat ging goed . En uberhaupt ze moeten bij firmware toch wel de hele firmware sturen , zoals dat met andere ook . de complete versie

Link naar reactie
Delen op andere sites

jimny's decoder werkt goed, dus moeten alle decoders goed werken is blijkbaar de redenatie. crazy

 

Laten we maar ff afwachten of de Pace programmeurs ons donderdag een compleet geteste firmware via OTA kunnen voorschotelen.

Ik hoop het in iedergeval wel, het zit CanalDigitaal de laatste tijd toch al erg tegen.

 

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
jimny's decoder werkt goed, dus moeten alle decoders goed werken is blijkbaar de redenatie. crazy


Dat heb je mij niet horen zeggen dat het bij alle decoders goed is gegaan, ik weet wel dat er toch ook decoders zijn geweest die net als die van mij goed functioneren.
CD heeft niet voor niets de firmware van de sat gehaald, doordat vooral de decoders die niet de firmware van september veelal op tilt sloegen.
Echter het is van groot belang om na het inladen van nieuwe firmware de ontvanger te resetten, want gebeurt dat niet dan kun je de klok erop gelijk zetten dat de ontvanger slecht funcioneerd.
Eigenlijk doe je dat met een computer ook als je wat geinstalleerd hebt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jimny
Origineel bericht van: Johan45
jimny's decoder werkt goed, dus moeten alle decoders goed werken is blijkbaar de redenatie. crazy


Dat heb je mij niet horen zeggen dat het bij alle decoders goed is gegaan, ik weet wel dat er toch ook decoders zijn geweest die net als die van mij goed functioneren.
CD heeft niet voor niets de firmware van de sat gehaald, doordat vooral de decoders die niet de firmware van september veelal op tilt sloegen.
Echter het is van groot belang om na het inladen van nieuwe firmware de ontvanger te resetten, want gebeurt dat niet dan kun je de klok erop gelijk zetten dat de ontvanger slecht funcioneerd.
Eigenlijk doe je dat met een computer ook als je wat geinstalleerd hebt.


Ik heb het je inderdaad niet horen zeggen, maar je schrijft het wel.

Citaat:
Dus ben ik het niet helemaal met je eens Johan45 omdat mijn ervaring tot nu toe goed is met de nieuwe firmware


Maar verder bedankt voor je toelichting, misschien heeft iemand er nog wat aan.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...