Ga naar inhoud


Geen beeld Nederland HD met CCCam


jalu

Aanbevolen berichten


Ter aanvulling: het gaat om CCcam die connect met newcs. Als CCcam standalone de kaart uitleest gaat het wel goed. Ik heb echter newcs nodig om ook op de Kathrein op de slaapkamer betrouwbaar beeld te kunnen krijgen.

 

Zet ik de SECA_HANDLER op 0, dan werkt Nederland HD bij het starten van CCcam in één keer, maar dan werken de andere zenders niet meer...

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Misschien op 3 zetten ?

# Example to ignore all SECA2 ecm so a SECA3 card will not get SECA2 request which it cannot handle
#SECA HANDLER: 3

Met vriendelijke groet, paardengek


Ja, dan werken alle zenders dus goed. Behalve NederlandHD, die het dan dus juist niet meer doet. Heeft toch iets te maken met de afwijkende manier waarop Canal Digitaal Seca2 en Seca3 uitzendt volgens mij.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nowtv
Heb je een seca 2 en een seca 3 kaart beiden in gebruik.
Zet dan eens de handler uit dus een # er voor.
En anders kun je nog 0 ingeven.
Dan werkt de handler weer net iets anders.


Dat heb ik gemerkt, op die manier (met een # ervoor) komt er wel beeld op Nederland HD, maar dan werken de meeste andere zenders weer niet of pas na heel lang wachten... Ik ben bang dat ik zal moeten wachten op een update van CCcam of het uitschakelen van Mediaguard 2... (ik heb géén Mediaguard 2 kaartje meer, alleen een Mediaguard 3 kaartje met een top-pakket)

MGCamd werkt overigens wél prima (mits een goed ingevulde replace.list aanwezig is) maar mgcamd werkt weer voor geen meter met mijn Ziggo kaartje...

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nowtv
Dan moet je toch gaan filteren in newcs.
En alleen de zenders doorgeven die je per kaart hebt.
En de andere op blokkeren instellen.
Kun je dacht ik netjes instellen in newcs.
Alleen weet ik niet wat CCcam er dan weer mee doet.


Misschien overbodig, maar de Ziggo kaart wordt wél rechtstreeks door CCcam gelezen en niet door newcs; de Kathrein UFS910 op de slaapkamer heeft geen DVB-C tuner en dus geen behoefte aan de Ziggo smartcard.

Ik ga wel eens puzzelen met de entitlements in newcs al vraag ik me af wat ik daar mee kan bereiken.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp kun je kanalen per SID blokkeren. Alleen: daar heb ik in dit geval niets aan, want Nederland HD gebruikt (logisch!) maar één SID. Ofwel: zou ik die blokkeren, dan heb ik nog geen beeld op Nederland HD. En ik heb maar één Mediaguard smartcard ter beschikking.

 

Overigens ligt het probleem volgens mij ook bij CCcam en niet bij newcs: CCcam selecteert niet de juiste ECM PID voor de Seca 3 kaart. Het is jammer dat je niet zoals bij mgcamd hard een ECM PID aan een SID kunt koppelen.

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hdmi09
Oplossing met de scam 3.52, succes.


Scam leest de Ziggo kaart prima. En maakt ook connectie met de newcs server, máár: geen beeld, er worden geen ECMs naar de server gestuurd.

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Origineel bericht van: hdmi09
Oplossing met de scam 3.52, succes.


Scam leest de Ziggo kaart prima. En maakt ook connectie met de newcs server, máár: geen beeld, er worden geen ECMs naar de server gestuurd.




dus zo:
Code:
### scam host#/net/ecm_server/foobar/port=4321#/net/ecm_server/foobar/pass=passwort### scam client/net/ecm_client/foobar/host=192.168.172.100/net/ecm_client/foobar/port=4321/net/ecm_client/foobar/pass=tropen### newcamd connect#/net/newcamd/foo/host=192.168.172.xxx#/net/newcamd/foo/port=1234#/net/newcamd/foo/user=username#/net/newcamd/foo/pass=password#/net/newcamd/foo/key=1234567890123456789012345678### serial port smartcard readers (3.51a)# device node#/sc/serial/<name>/device=<string>#<>e.g.: /dev/ttyUSB0# type#/sc/serial/<name>/type=<string>><><><><>[default: phoenix]#<>valid types: mastercrd2, phoenix, smartreader+# clock frequency in Hz#/sc/serial/<name>/fs=<num><><><><><>[default: 3571200]# example#/sc/serial/usb0/device=/dev/ttyUSB0#/sc/serial/usb0/type=smartreader+/sc/irdeto/priority=0### cccam share (3.52 zonder # ook op CCcamserver)/net/cccam/home/user=tonskidutch/net/cccam/home/pass=zeikleister/net/cccam/home/host=192.168.172.1/net/cccam/home/serv=4321

Spiral

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb scam gisteravond nog een keer getest. De Ziggo kaart werkt daar prima mee (ook prima zaptijden trouwens!) maar de connectie met de newcs server wordt netjes gelegd maar scam stuurt geen enkele ecm/emm naar de cardserver. Met scam /? gestart blijkt dat er een bestand in de /tmp map wordt gezocht maar niet gevonden(iets met PMT erin, ben de volledige filenaam helaas ff vergeten...). Misschien iets image-afhankelijks? Ik gebruik de laatste Pli image. Misschien wil iemand die de scam connectie naar een cardserver werkend heeft eens laten weten welke image hij/zij gebruikt? Het lijkt erop dat scam uit de PMT tabel wil lezen welke ECM naar de cardserver moet maar dit uit een niet-bestaand bestandje wil lezen.

 

CCcam werkt verder ook prima, maar in het geval van Nederland HD zou een handmatige PID override zoals mgcamd die kent wel een uitkomst zijn. Ik zie niets over het hoofd toch, het zit er echt niet in?

 

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de foutmelding even opgezocht:

 

Code:
connect unix:///tmp/mmi.socket: No such file or directory

 

Nogmaals, er is dus wel een succesvolle connectie opgezet met de cardserver. Alleen er worden geen ECMs/EMMs verstuurd.

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...