Ga naar inhoud


[DM800HD] HDMI signaal valt weg


Schats

Aanbevolen berichten

Heren,

 

Ik zit met het volgende probleem, mijn DM800 is bijna een jaar oud en valt dus bijna uit garantie maar heb sinds kort een probleem dat het HDMI signaal wegvalt.

 

Dit gebeurt zo nu en dan en is niet echt te herleiden. als de HDMI geen beeld geeft krijg ik op de scart aansluiting nog steeds beeld. als ik de DM in en uit standby zet heb ik weer beeld, ook als ik de kabel uit de tv trek en weer opnieuw erin stop heb ik weer beeld.

 

Zou iemand mij kunnen helpen of vertellen of zij hetzelfde probleem hebben, is het iets softwarematigs (nieuwste PLI-JADE3), iets hardwarematigs in de dreambox of iets hardwarematigs in de TV (PANA 42PV80E).

 

Hoop dat iemand mij verder kan helpen.....

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb helaas sinds ongeveer een week exact hetzelfde probleem !

Dacht eigenlijk dat het aan mij lag ....

 

Als ik echter op de TV van HDMI 1 naar 2 en weer terug ga, heb ik weer beeld. Ik heb dit op twee TV's uitgeprobeerd.

 

TV 1:

Panasonic TH-42PV60E

TV 2:

Samsung Syncmaster 2333HD

 

Met mijn beperkte kennis lijkt het op een "handshaking" probleem, maar dat zuig ik nu ook ter plekke uit m'n duim.

 

Het zal in ieder geval aan de Dreambox en niet aan de TV liggen, want nadat ik m'n twee DM800's omgewisseld heb is het probleem van de ene naar de andere TV verschoven.

 

Op dit moment heb ik het standaard Dream Multimedia image van 15 oktober.

 

Mijn Dreambox is eveneens ongeveer een jaar oud.

 

P.s. het probleem treedt voornamelijk bij HD kanalen op.

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had laatst een avond het zelfde, het beeld viel opeens weg. Ik denk idd dat het een sync probleem. Mijn DM800 is aangesloten op een Pioneer SC-LX70, daar op kon ik zien dat het signaal lampje snel knipperde. Normaal als de DM800 aan wordt gezet knipperd hij langzaam voor een paar seconden tot er beeld ia. Na die ene avond is het niet meer voorgekomen moet ik zeggen. Ik gebruik ook Pli Jade 3.

 

Dave

 

DM800, OpenPli, Visiosat G3D, Astra 19.2 + 23.5 + 28.2 + Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Geweldig (denk ik) dat ik niet de enigste ben met dit probleem! Zoals ik het nu lees kan ik ervan uitgaan dat dit een software bug is in oftewel de drivers van Dream multimedia oftewel de image van het PLI team!

 

Ik hoef waarschijnlijk mijn garantie niet aan te spreken voor dit probleem?

 

Ik hoor graag van jullie.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HarR_99
Kan ook een hitte probleem zijn. Heb je de DM in een kast, probeer hem eens wat meer vrij op te stellen en kijk of dat de situatie verbetert.


Bij mij staat ie kompleet vrij boven op een kast(je) en betwijfel daarom of het een hitte probleem kan zijn.


2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de precies de zelfde probleem.Van HDMI 1 naar 2 en terug en weer beeld.Nu weet ik het ook dat ik bij de image moet zoeken.Bij mij komt het veel voor op de rtl zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nlrela,

 

Dat was een vraag die ik stelde op basis van de gegeven antwoorden, enmot opperde dit ook!

 

Ik heb deze uitval van mijn DM nog nooit gehad maar nadat ik de nieuwe PLI erop gezet had gebeurde het met regelmaat.

 

Als het iets softwarematigs is moet het in de image van PLI of de daarbij horende drivers van dreammultimedia zitten van 05-10-2009.

 

Ik weet ook niet wat de oplossing is maar ik vind het wel frappand dat als het iets hardwarematigs is er een heleboel mensen ineens last van hebben.

 

 

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij het antwoord van Dream:

 

i think you are using an experimental image for your box.

Please install this release image:

http://www.dreamboxupdate.com/opendreambox/1.5/dm8000/images/release-dm8000_20091014.nfi

 

Afterwards, please use another dvi/hdmi cable from another dm800/dm8000 for testing.

If the problem remains, i think it could be a hardware defect of the dvi output.

In this case i can only offer you to send the box to us for fixing.

Please use our rma system then:

http://rma.dream-multimedia-tv.de/RMA

 

Thanks in advance

 

Oftewel:

We moeten de officiele release gebruiken. Treedt het probleem dan nog steeds op, dan moet de box terug naar Dream....

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ooit eens geadviseerd om de DVi stekker wat nadrukkelijker in de dreambox te drukken.

Sommige pennetjes schijnen ook niet echt best contact te maken wanneer je de stekker er op steekt en aandraait.

 

Dus wanneer het beeld uitvalt, zou je gewoon, terwijl het apparaat draait, de stekker eens los kunnen trekken en weer stevig aandrukken, of gewoon eerst even goed aandrukken...heel goed aandrukken dus!

 

Probeer dat eens wanneer de box weer uitvalt?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

DRZ,

 

Meermalen geprobeerd maar dat geeft geen goed resultaat. Ben benieuwd naar diegene die de image van dreammultimedia heeft getest.

 

Hoor graag van jullie.

VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Schats
DRZ,

Meermalen geprobeerd maar dat geeft geen goed resultaat. Ben benieuwd naar diegene die de image van dreammultimedia heeft getest.

Hoor graag van jullie.


wat is jou ervaring?

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...