Ga naar inhoud


'Camera in woning schendt privacy insluiper'


kaelem

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Outta space
Dit laatste stukje tekst is wel een gevaarlijke uitspraak, het zal vast wel wat genuanceerder gezegd zijn. Maar zo als het hier staat geschreven door de sensatie krant van Nederland kan je het breed opvatten.


Ik heb zojuist een goalkeeper besteld... clown.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens mij heeft de inbreker ook nog aangegeven dat op het filmpje niet te zien was dat hij iets weg nam.

Met andere woorden: hij was gewoon even binnen gelopen voor de gezelligheid!

Vorige week had ik een jager onder aan mijn heuvel, in Frankrijk. Er zitten nl. herten in het bos.

Ik heb hem (vriendelijk) toegeschreeuwd dat hij op prive terrein was, en of hij wilde ophoepelen. Dat wilde hij niet doen!

Ik heb mijn karabijn genomen, en één enkele keer in de lucht geschoten, waarop de jager wegging.

Desgewenst aangifte gedaan bij de gendarmerie, en ook aangegeven dat de jager niet wilde vertrekken, waarop ik in de lucht geschoten heb.

De gendarmerie gaf aan dat alles wat op mijn land loopt en niet wil vertrekken, dat ik (na waarschuwing!) het recht heb om op te schieten.

Ik wil hierbij niet een pleidooi houden voor hoe het in Nederland en Vlaanderen zou moeten gaan, ik geef alleen aan hoe de zaken in Frankrijk geregeld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkel is het helaas zo dat je nooit van een vuurwapen gebruik mag maken

 

en wat doe je als je hem ontmoet in de privaatvertrekken van de woning?

dat was al eens aan de orde!

 

de wetgeving staat privé personen enkel toe een burger arrest uit te voeren

staande houden

een ruim begrip dus

echter als de boef zich er niet aan houdt mag je welgezegd niets ondernemen want geweld mag je niet plegen / enkel zelfverdediging

zelfverdediging moet je nadien ook bewijzen of aannemelijk maken

 

een raar "bugje" in onze rechtsorde

je mag echter wel waarschuwen: trespassers will be prosecuted

maar daar de law and order het te druk heeft met witte boorden criminaliteit zal de doorsnee boef geen lik op stuk hoeven te vrezen.

 

ik denk dat enkel je schoonmoeder loslopend in de woning tijdens afwezigheid van jou helpt :D

 

ciao

Comptine d'un autre été, l'apres-midi

Yann Tiersen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Onaangekondigd bezoek filmen
Het verbod van filmen in privéruimtes is gebaseerd op het feit dat onaangekondigd filmen een schending van de privacy van de gefilmde personen is. Dat betekent dat wanneer er geen sprake is van een privacyschending, het filmen toegestaan is. Dit is van belang bij inbrekers, dieven en andere personen die zelf wederrechtelijk een lokatie betreden.

Bij de invoering van dit wetsartikel legde de minister uit:

Dit ligt anders wanneer een persoon wederrechtelijk de woning van de rechthebbende betreedt. Deze persoon zal geen aanspraak kunnen maken op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer door de rechthebbende van de woning die hij wederrechtelijk heeft betreden. Dit heeft tot gevolg dat de rechthebbende, indien deze van de inbreker beelden heeft vervaardigd met een camera waarvan de aanwezigheid niet op duidelijke wijze kenbaar is gemaakt, niet wederrechtelijk handelt.

Het gebruik van een verborgen camera om een inbreker of dief te filmen is dus in beginsel toegestaan. Maar dat wil niet zeggen dat je iedereen zomaar mag filmen voor het geval iemand een dief blijkt te zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de hele discussie niet gelezen, maar vind het onderwerp van dit topic bescheten.

 

Als insluiper/inbreker/krimineel moet je openlijk aan de schandpaal, zoals in de middeleeuwen.

 

Privacy van een krimineel bestaat niet. Als ik hem al niet te pakken krijg (ook zo'n discussie, wat als je een inbreker in elkaar ramt) mag ik hem tenminste met eventuele opnames opsporen.

 

Lekker hè, al die k.t regeltjes uit den haag en/of brussel.

 

Die lui zitten alleen maar te kloten van ons belasting geld.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kaelem
Bron:Nu.nl

Ik zit dit net te lezen,het is eigenlijk te gek voor woorden.
In je eigen huis............!!!


Uitgegeven: 24 oktober 2009 09:06
Laatst gewijzigd: 24 oktober 2009 09:06

EMMEN - De politie Drenthe heeft videobeelden van een insluiper op internet gezet. Daarmee wordt de privacy van de insluiper geschonden, meent de Bond van Wetsovertreders. De bond diende vrijdag een klacht over het voorval in bij de Nationale Ombudsman.
De beelden laten zien hoe de verdachte de woonkamer doorzoekt van een 88-jarige vrouw uit Emmen.

De camera's zijn opgehangen door de familie van de vrouw, omdat het niet de eerste keer was dat de man binnensloop. De familie droeg de beelden over aan de politie.



Volgens de bond mogen verdachten in winkels worden gefilmd. ''Maar apparatuur in woonhuizen gaat te ver'', aldus een woordvoerder. ''De stap naar de Ombudsman is een soort proefproces om erachter te komen hoe ver mensen kunnen gaan.''

Voor het openbaar maken van een dergelijke video is toestemming nodig van de officier van justitie. Dat is in dit geval ook gebeurd


Ik ben het geheel met jullie eens. Het slachtoffer is helaas uiteindelijk de dader en de verdachte de 'onschuldige'. Ik vind het goed dat de verdachte eindelijk eens een keer aan de schandpaal wordt genageld en openlijk bekend wordt gemaakt.

Laat die bond zich maar met andere dingen bezig houden (eerlijk werk zoeken bijv.)


mvgr,

djpetit

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit toch een probleem met plaatsen van filmpjes/foto's van

VERDACHTEN.

 

Het is niet uitgesloten dat een huisbaas iemand toegang tot

zijn woning geeft en dan gaat filmen ,later zet hij de

filmpjes op internet met de melding "hij heeft mij bestolen".

 

In deze situatie wordt een onschuldige als schuldig op

internet gezet.

 

In de USA zijn kranten die iedereen die een dagvaarding krijgt

met foto en aanklacht op internet zetten ,de personen die

vrij gesproken worden blijven wel jaren als schuldige op

internet staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een "burgerarrest" mag je gepast geweld toepassen.

Voor zover ik weet (ik zal het m'n vrouw vragen) mag je als burger niemand "staande houden". Morgen, als ze weer wakker is

en ik het niet vergeet te vragen. Maar er zullen wel meer

opsporingsambtenaren op dit board zijn?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Staande houden mag niet, aanhouden op heterdaad wel

 

Origineel bericht van: Wetboek van strafvordering
Artikel 53

 

1.In geval van ontdekking op heeter daad is ieder bevoegd den verdachte aan te houden.

 

2.In zoodanig geval is de officier van justitie of de hulpofficier bevoegd den verdachte, na aanhouding, naar eene plaats van verhoor te geleiden; hij kan ook diens aanhouding of voorgeleiding bevelen.

 

3.Geschiedt de aanhouding door een anderen opsporingsambtenaar, dan draagt deze zorg dat de aangehoudene ten spoedigste voor den officier van justitie of een van diens hulpofficieren wordt geleid.

 

4.Geschiedt de aanhouding door een ander, dan levert deze den aangehoudene onverwijld aan een opsporingsambtenaar over, onder afgifte aan deze van mogelijk in beslag genomen voorwerpen, die dan handelt overeenkomstig de bepalingen van het voorgaande lid en, zo nodig, de artikelen 156 en 157.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...