Ga naar inhoud


EPG update 27/10/2009


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pieterg
Rytec, ik heb nog een verzoekje.
Zie jij de mogelijkheid om je xml sources en channels van een versie (desnoods een datum YYYYMMDD) te voorzien?
Dat maakt het makkelijker om op een nette manier telkens de laatste versie 'automatisch' mee te nemen in het image bouwproces.
(scheelt je ook wat downloads wellicht, momenteel worden als workaround door iedereen die een image bouwt voor de zekerheid dezelfde files telkens opnieuw binnengehaald)


Bovenstaand zou geen probleem mogen zijn, dit heeft Mike me al eens eerder gevraagd en ik heb dat toen ook even zo gedaan maar omdat de bestanden toen zo vlug wijzigden heb ik dat weer niet meer gedaan.
Ik zal dit even bekijken met m'n kameraad Satmann, moeten ze dan ook gezipped zijn of mogen ze als .xml blijven?

Origineel bericht van: pieterg
En is het mogelijk om unix line-endings te gebruiken in de xml?
Of de huidige dos line-endings ook echt een probleem geven weet ik niet, maar momenteel wordt als extra stap de xml nog even door de dos2unix gehaald, die stap zou dan voorkomen kunnen worden.


Hier moet je me even meer uitleg over geven wat je precies wilt zeggen. Bedoel je hier ook de sources en channels of de daadwerkelijke xml data bestanden?
En moet ik ze misschien op een andere manier opslaan dan? Op dit moment komt er eigenlijk geen dos aan te pas want de data wordt op m'n linuxserver opgebouwd.
Wel gebruik ik Pspad om de sources en channelfiles te maken.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Rytec

Ik zal dit even bekijken met m'n kameraad Satmann, moeten ze dan ook gezipped zijn of mogen ze als .xml blijven?


Momenteel zijn ze gezipped, dat mag op zich zo blijven, maar als xml is ook geen probleem.


Citaat:

Wel gebruik ik Pspad om de sources en channelfiles te maken.


dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn, ik denk dat Pspad default bestanden met dos/windows line-ending opslaat (CR+LF). Volgens google zou hij echter ook unix line-endings (LF) moeten kunnen, dus als dat eenvoudig te doen is, graag.
(vermoedelijk hoef je dat slechts eenmalig doen, de meeste editors herkennen de juiste stand als je een bestand opent en bewerkt)
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pieterg en Milo,

 

mbt tot die sources, uitsplitsen, wel of niet in de NL file's erbij enzo

 

Is niet het volgende toe te voegen aan de epg-plugin.

 

1. Bij install van de plugin maak je een leeg bouquet aan bijvoorbeeld genaamd EPG

2. Je kijkt bij de import of dat bouquet aanwezig is en er kanalen instaan

3. Als die kanalen erin staan importeer je vanuit het xml-file alleen die kanalen

 

Heeft een aantal voordelen:

 

1. Je kunt de onderverdeling per provider lekker grof houden, niet iedereen wil bijvoorbeeld wellicht BBC uit het NL setje hebben

2. Je hebt al een interface ter beschikking om je kanalensetje waarvan je de EPG wilt hebben via de plugin te beheren

3. De config ervan kun je eenvoudig met bestaande settingslijst backup proggies bewaren cq terugplaatsen

4. Als 't je niet uitmaakt laat je dat EPG bouquet gewoon met rust, als 't je in de weg zit gooi je 'm weg

 

zomaar een verzinsel hoor, maar ik denk niet eens zo'n beroerd verzinsel en technisch zeker haalbaar schat ik zo in

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Rytec

Ik zal dit even bekijken met m'n kameraad Satmann, moeten ze dan ook gezipped zijn of mogen ze als .xml blijven?


Momenteel zijn ze gezipped, dat mag op zich zo blijven, maar als xml is ook geen probleem.


Citaat:

Wel gebruik ik Pspad om de sources en channelfiles te maken.


dat zal waarschijnlijk de oorzaak zijn, ik denk dat Pspad default bestanden met dos/windows line-ending opslaat (CR+LF). Volgens google zou hij echter ook unix line-endings (LF) moeten kunnen, dus als dat eenvoudig te doen is, graag.
(vermoedelijk hoef je dat slechts eenmalig doen, de meeste editors herkennen de juiste stand als je een bestand opent en bewerkt)


OK, ik heb ze zo aangepast met datum en ik heb nu ook de bestandsformaten aangepast zoals gevraagd UTF-8 en Linux (LF).
Misschien wil je dit even controleren, staan dus op www.rytec.be

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...