Ga naar inhoud


EPG update 27/10/2009


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

Alle epg.dat files die je kunt vinden op hdd, cf en usb deleten.

de box afzetten. Stroom uitschakelen (knop achteraan). Na enkele minuten terug aanzetten. En een nieuwe retrieve uitvoeren.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Frank67
Origineel bericht van: operator
in welke map moeten deze files geplaatst worden .

Ik heb het zo geïnstalleerd in PLi: de file "enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_0.9.9-r11_all.ipk" heb ik via een FTP programma op de harddisk geplaatst in de root. Daarna in het menu van PLi gekozen voor instellingen -> software manager -> install local IPKG -> Harddisk en de ipk installatie voltooid (OK).
(In plaats van via het menu kun je dit eventueel ook in telnet doen via: ipkg install /media/hdd/filename.ipk)
Toen de Dreambox herstart. De EPG plugin staat dan bij plugins en downloads alsmede onder de blauwe knop.
Met de python_ipks heb ik niks gedaan, ik neem aan dat deze al in PLi aanwezig zijn.


Ik heb ook PLi. Ik hoef dus eigenlijk alleen maar de "enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_0.9.9-r11_all.ipk" te installeren. De pythons hoef ik dus niet te installeren zoals op de site staat beschreven (eerst de python files daanrna de plugin). Kan het kwaad om ook eerst de pythons te installeren?

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is momenteel al de versie 0.9.10

Neem deze.

 

Je kunt alleen deze ipk installeren. Als je er een python library ontbreekt zal aan de uitvoer tijdens de installatie wel merken welke python library er ontbreekt. deze moet je dan alsnog installeren.

 

En natuurlijk vervolgens de xmltv ipk opnieuw installeren.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fantastisch werk jongens, er zitten nog wel 2 schoonheidsfoutjes in Ziggo west:

 

Ned2HD krijgt de EPG van Ned3HD

Comedy central family krijgt de EPG van Nick/Comedy central

 

In de XML staan ze als volgt:

Ned2HD -> <channel id="2">1:0:19:CA:1B:1F4:FFFF0000:0:0:0:</channel> <!-- nl 2 HD -->

Ned3HD -> <channel id="3">1:0:19:CA:1B:1F4:FFFF0000:0:0:0:</channel> <!-- nl 3 HD -->

Ze hebben beiden precies dezelfde service reference, die van Ned 3 HD moet echter zijn: 1:0:19:CB:1C:1F4:FFFF0000:0:0:0:

 

Comedy central Family -> <channel id="91">1:0:1:B3:16:1F4:FFFF0000:0:0:0:</channel> <!-- comedy central -->

Nick/Comedy central -> <channel id="89">1:0:1:1B6D:7:1F4:FFFF0000:0:0:0:</channel> <!-- nickelodeon -->

Comedy central family is gelinkt naar Comedy central (deze is gelijk aan Nickelodeon, zijn 2 zenders op één service). Comedy central family is een andere zender.

Het beste zou dus zijn om 1:0:1:1B6D:7:1F4:FFFF0000:0:0:0: te linken aan comedy central (daarin zit de EPG van Nickelodeon en Comedy central terwijl de EPG van Nickelodeon die er nu aan gelinkt staat na 20.00 "zender uit de ether aangeeft") en 1:0:1:B3:16:1F4:FFFF0000:0:0:0: te linken aan Comedy central family (als deze beschikbaar is)

 

Ik kwam ook nog achter een schoonheidsfoutje Ziggo Oost, daarn lijken Ned1HD en Ned2HD niet aanwezig te zijn (misschien dat dat niet gemerkt is omdat die dezelfde service referentie gebruikt als west, maar dat weet ik niet zeker omdat ik hier west heb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wellicht wat offtopic, maar waarom moeite doen om ziggo zenders te mappen?

Die doen het op zich juist prima met hun eigen epg toch?

 

(al mijn autotimers lopen momenteel op ziggo zenders vanwege die reden)

 

Los daarvan kan je ziggo epg niet apart disablen (omdat het standaard EIT is), dus zal je altijd kans hebben op dubbele entries en versprongen tijden enzo, omdat je 'dezelfde' data via verschillende wegen binnenkrijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
wellicht wat offtopic, maar waarom moeite doen om ziggo zenders te mappen?
Die doen het op zich juist prima met hun eigen epg toch?

(al mijn autotimers lopen momenteel op ziggo zenders vanwege die reden)

Los daarvan kan je ziggo epg niet apart disablen (omdat het standaard EIT is), dus zal je altijd kans hebben op dubbele entries en versprongen tijden enzo, omdat je 'dezelfde' data via verschillende wegen binnenkrijgt.

Disablen van EIT EPG per type (bijv. kabel alleen), is dat iets dat zou kunnen bijgeprogrammeerd worden in PLi, of is dat gewoon technisch onmogelijk ?
Ik zou anders wel de ongecodeerde Telenet kanalen via XML EPG willen hebben.
De EPG van Telenet zelf lijkt de laatste tijd meer summier te zijn dan deze die je via bijv. JXMLTV kunt hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
wellicht wat offtopic, maar waarom moeite doen om ziggo zenders te mappen?
Die doen het op zich juist prima met hun eigen epg toch?

(al mijn autotimers lopen momenteel op ziggo zenders vanwege die reden)

Los daarvan kan je ziggo epg niet apart disablen (omdat het standaard EIT is), dus zal je altijd kans hebben op dubbele entries en versprongen tijden enzo, omdat je 'dezelfde' data via verschillende wegen binnenkrijgt.


Dat is waar, maar via de XML krijg ik meer dagen binnen als bij Ziggo (Ziggo is standaard maar een dag of 4, XML een dag of 7). Ook houden de beschrijvingen van Ziggo na 2 dagen op (bij XML is dit ook meer).

Dat de EPG over het algemeen wel goed is klopt, in het verleden programeerde ik ook via de Ziggo EPG (en wees dan een CDS kanaal toe om de DVB-C tuners zo veel mogelijk vrij te houden).

Overigens is het misschien een idee om in de plugin de mogelijkheid te geven om Ziggo te en- of disabelen (net als Nordic e.d.)

Wat ik overigens ook nog mis bij Ziggo zijn diverse kanalen zoals Disc/NGC/History HD, Discovery World, TMF themazenders enz. Zijn deze niet beschikbaar (zeker de HD zenders op Ziggo, want deze hebben helemaal geen programma omschrijving in de standaard Ziggo EPG)?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

Disablen van EIT EPG per type (bijv. kabel alleen), is dat iets dat zou kunnen bijgeprogrammeerd worden in PLi, of is dat gewoon technisch onmogelijk ?


Het gaat al snel een woud aan settings opleveren, dat is een beetje het bezwaar.
Eigenlijk zou je dat dan per zender moeten kunnen instellen namelijk (niet helemaal, in dit geval weet je dat je met een C tuner maar 1 provider zult ontvangen, maar goed, je wilt het wel een beetje universeel houden natuurlijk)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975

Dat is waar, maar via de XML krijg ik meer dagen binnen als bij Ziggo (Ziggo is standaard maar een dag of 4, XML een dag of 7). Ook houden de beschrijvingen van Ziggo na 2 dagen op (bij XML is dit ook meer).


met een epg refresh die elke nacht loopt, en epg van 4 dagen moeten de autotimers het prima af kunnen.

Data van 7 dagen ver neem ik altijd een beetje met een korreltje zout, je merkt het bijvoorbeeld met freesat ook dat er vaak nog wat verandert in de loop van de tijd, en dan heb ik eigenlijk liever dat de autotimer nog even wacht met het plannen van de opnames.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kabeltje87
Origineel bericht van: DIMKING
strange.. met wolfEpg krijg ik kadertje met download 1..2..3. etc.. maar bij e1_rytec.sh krijg ik een kort flitsje van het download kadertje.. en via telnet geprobeert zie ik "
:not found_rytec.sh:10
:not found_rytec.sh:15
:not found_rytec.sh:16
/usr/bin/e1_rytec: 21:syntax error: word unexpected (expecting "in")

7020, pli3, sqlite, bestanden juiste lokatie volgens bijgevoegde pdf en txt file, juiste attrib grrrr.. ogenschijnlijk zit er qua programmeertaal weinig verschil tussen de wolf.sh en de rytec.sh, op regel 21 staat in allebei dezelfde "in" genoemd etc.. mis ik nog een stappie ?!


Het lijkt erop dat de installatie niet helemaal goed is gegaan.

Probeer eens de opnieuw te downloaden via de PLi softwarebeheer - download - Plugins (helemaal onderaan).

PS: De voortgangsbalk loopt niet in deze plug-in.
(Wolf werkt niet meer)

Willy


ah ik snap,, ik had de bijgevoegde handleiding gevolgd.. echter staat daar het installeren van "xmltv-epg rytec" niet in genoemd (tip voor de handleiding update wink ) maar ik had ook eerst even de pli menu update moeten doen want ik zag deze xmltv-epg rytec ook nog niet staan.. maw het werkt nu smile thnx..

DM7020HD (C&S), DM500HD, DM500+, DM7020, DM600.. addicted to Pli..

Link naar reactie
Delen op andere sites

EPG update Film1.3

 

Alles werkt perfect, alleen haal ik geen EPG op van Film 1.3.

Ik kijk film 1.3 via Astra 1, EPG van film 1.1 en film 1.2 doen het wel, film 1.3 staat wel in mijn lijst.

Zijn er meer gebruikers die hier last van hebben?

Of heeft het misschien te maken met EPG film 1.3 via ASTRA 3 dat ik geen volledige EPG krijg, ik heb nu alleen now en next op film 1.3.

 

Piet

Dreambox 7020 - PLI - CCcam - 80 Gig HD - ASTRA 19,2 + 28,2 - Rytec EPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...