Ga naar inhoud


EPG update 27/10/2009


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: marcel1970

Dit had ik al gelezen en toen "Rytec XmlTv" via pli download menu er alsnog ingezet. nu heb ik bij "EPG Configuratie" 2x Rytec XmlTv staan (dan bij "Retrieve" weer een flits verder niets)... rebooten van de box lukt niet meer na dit alles , ik kan hem alleen uitschakelen door de stekker eruit te halen. (stanby werkt wel gewoon). Heb nu vandaag al 2x mijn box moeten flashen omdat hij na de install, bij een nieuwe opstartpoging niet meer door wou starten frown


Het kan zijn dat een installatie mislukt is. Na een nieuwe installatie via de download van PLi in de box of de nieuwe tar.gz file kan het zijn dat je Rytec er tweemaal instaat. Door toevoegen van nieuwe paketten is er een reorganisatie geweest van de bestandsnamen. Het kan dus zijn dat je nog de oude files hebt staan en de nieuwe.

De oude files werken niet, zoals je vast hebt gesteld. Als je die blijft proberen dan blijft het fout gaan.

Verwijder eens alle *.cfg en alle *.dat files uit /var/tuxbox/config/dbepg en de file e1_rytec.sh en rytec.sh uit je /usr/bin dir.

En herinstalleer de files opnieuw ofwel vanuit de download van PLi of vanaf de www.rytec.site (e1_Rytec_Package_20091029.tar.gz)

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: freak
ik had eerst in mapping alle kanaal namen
na een herinstallatie heb ik allemaal nummers
in de pdf staan wel alle nummers met de juiste kanalen
maar hoe krijg ik die weer in de lijst in de dream?
want dat lukt me niet meer


Als je de plug-in van www.rytec.be (e1_Rytec_Package_20091029.tar.gz) download en installeerd, dan zijn alle zenders reeds gelinkt aan de juiste EPG (hopen we). Je hoeft hier niets meer aan te doen.

In de e1_sqlite_rytec_handleiding.pdf file staat beschreven hoe je e.e.a. kunt editten.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak ook gebruik van je epg data inmiddels, maar dan alleen voor cds/tvv (omdat ik over freesat en ziggo epg tevreden ben).

 

De MHW reader uitgeschakeld, de rest van de epg readers doen gewoon hun werk.

 

Dus in de epgimport plugin als sources alleen CDS/TVV aangezet. Maar nu wordt mijn originele freesat epg voor BBC1-4 overschreven met nederlandse titels en beschrijvingen.

Ik zie hier al een aantal incomplete en onjuiste zaken tussen staan, en verder kunnen mijn autotimers nu m'n favoriete programmas niet meer herkennen.

 

Wetende dat CDS/TVV normaal voor die zenders ook geen epg levert, en dat overlaat aan de providers van de betreffende zenders, zou het niet logischer zijn om die zenders buiten het CDS/TVV aanbod te laten, en in plaats daarvan eventueel een CDS/TVV 'externe zenders' pakket of iets dergelijks te maken, wat apart aan/uit te zetten is?

 

Verder kan ik mij ook voorstellen dat mensen die jouw Sky UK data gebruiken, de epg voor de BBC1-4 zenders ook liever daar vandaan halen, dan van van die nederlandstalige bron.

 

Natuurlijk wil ik met alle plezier de ongewenste zenders uit m'n rytec.channels.xml gooien (dat heb ik voorlopig ook maar even gedaan), maar ik kan mij voorstellen dat er meer mensen zijn die hier tegenaan lopen. Dus misschien is het haalbaar om een andere indeling te maken, zodat iedereen kan kiezen waar hij z'n data vandaan wil halen in het geval dat diezelfde data van meerdere bronnen beschikbaar is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is inderdaad een snelle oplossing, en is voor mijn probleem afdoende.

 

Maar nog een overweging; zou het niet handig zijn om je Sky UK bron op te splitsen in freesat / sky kanalen?

Dan kan men voor freesat en sky afzonderlijk kiezen voor sat epg of xmltv epg.

(en daarnaast scheelt het overbodige data voor mensen die geen sky abonnement hebben, en alleen de FTA zenders kunnen bekijken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Rytec
Origineel bericht van: pieterg
00c9:ffff0000:001d:03e8:25:0
Nederland 1 HD
p:Ziggo,c:000065,c:010066,c:020073,c:030065,c:050001,f:40
00ca:ffff0000:001d:03e8:25:0
Nederland 2 HD
p:Ziggo,c:000079,c:01007a,c:0200c3,c:030079,c:050001,C:0604,f:40
00cb:ffff0000:001a:03e8:25:0
Nederland 3 HD
p:Ziggo,c:0000a1,c:0100a2,c:0200a3,c:0300a1,c:050001,C:0604

lamedb formaat, maar bevat wel de gegevens die je nodig hebt.


Ik heb nu voor Ned1 ziggo Oost deze id :
1:0:1:2711:000a:03e8:ffff0000:0:0:0:

Ik zeg niet dat die van jou niet kloppen maar wil je dit toch nog even herbekijken aub?


Die van jou klopt wel, maar die is van ned1 (sd).
Je bedoelde toch de hd versies?

Omgeschreven in serviceref wordt dat voor Ned1HD bijv
1:0:19:C9:1D:3E8:FFFF0000:0:0:0
(servicetype lijkt vreemd genoeg bij wijze van uizondering decimaal in lamedb te staan...)


Deze puntjes zijn nu ook verwerkt, nieuwe xmltv.dat en rytec.channels.xml staan op m'n site.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
Bezorg eens een lijstje met de Freesat zenders van Sky UK, ik zal kijken wat ik kan doen?


Hier de belangrijkste:
http://www.freesat.co.uk/index.php?page=whatson.Main

Of draai eens een CDS fastscan, daar zitten tegenwoordig vrijwel alle gangbare FTA zenders van 28.2 bij in, kan je ze zo uit je bouquet file copieren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Rytec
Bezorg eens een lijstje met de Freesat zenders van Sky UK, ik zal kijken wat ik kan doen?


Hier de belangrijkste:
http://www.freesat.co.uk/index.php?page=whatson.Main

Of draai eens een CDS fastscan, daar zitten tegenwoordig vrijwel alle gangbare FTA zenders van 28.2 bij in, kan je ze zo uit je bouquet file copieren.


Dus ik zou dan een xmltv file met freesat zenders en ene met Sky UK zenders moeten maken. Ik ga dit bekijken.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo moeilijk is dit niet voor sky uk,

maar nadeel is dat sommige zenders al snel veranderen van plaats en id zodat je er elke maand veel werk aan hebt.

ofwel samenwerken met iemand anders die u de info verschaft van sky uk.

als je dit wilt wil ik dit gerust doen ook.

heb de kaart ter beschikking hier.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kabeltje87
Origineel bericht van: marcel1970

Dit had ik al gelezen en toen "Rytec XmlTv" via pli download menu er alsnog ingezet. nu heb ik bij "EPG Configuratie" 2x Rytec XmlTv staan (dan bij "Retrieve" weer een flits verder niets)... rebooten van de box lukt niet meer na dit alles , ik kan hem alleen uitschakelen door de stekker eruit te halen. (stanby werkt wel gewoon). Heb nu vandaag al 2x mijn box moeten flashen omdat hij na de install, bij een nieuwe opstartpoging niet meer door wou starten frown


Het kan zijn dat een installatie mislukt is. Na een nieuwe installatie via de download van PLi in de box of de nieuwe tar.gz file kan het zijn dat je Rytec er tweemaal instaat. Door toevoegen van nieuwe paketten is er een reorganisatie geweest van de bestandsnamen. Het kan dus zijn dat je nog de oude files hebt staan en de nieuwe.

De oude files werken niet, zoals je vast hebt gesteld. Als je die blijft proberen dan blijft het fout gaan.

Verwijder eens alle *.cfg en alle *.dat files uit /var/tuxbox/config/dbepg en de file e1_rytec.sh en rytec.sh uit je /usr/bin dir.

En herinstalleer de files opnieuw ofwel vanuit de download van PLi of vanaf de www.rytec.site (e1_Rytec_Package_20091029.tar.gz)

Willy


Gedaan en het werkt inmiddels.. Thnx voor de support smile

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Rytec, ik heb nog een verzoekje.

Zie jij de mogelijkheid om je xml sources en channels van een versie (desnoods een datum YYYYMMDD) te voorzien?

Dat maakt het makkelijker om op een nette manier telkens de laatste versie 'automatisch' mee te nemen in het image bouwproces.

(scheelt je ook wat downloads wellicht, momenteel worden als workaround door iedereen die een image bouwt voor de zekerheid dezelfde files telkens opnieuw binnengehaald)

 

En is het mogelijk om unix line-endings te gebruiken in de xml?

Of de huidige dos line-endings ook echt een probleem geven weet ik niet, maar momenteel wordt als extra stap de xml nog even door de dos2unix gehaald, die stap zou dan voorkomen kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieterg,

 

op de site van Rytec staat naast iedere file de datum.

zodra er een versie bv vandaag veranderd word, dan zal naast deze file staan (in de kolom Created on) 13/11/2009 en het uur.

 

tijdsaanduidingen heb ik speciaal niet in de filename zelf gezet omdat deze pagina volledig automatisch loopt en er dus geen hardcode toestanden nodig zijn van Rytec zijn kant uit, hij heeft al werk genoeg zo wink

 

ik weet dus niet of je met de kolom created on weg kan, maar ik denk van wel, want als die datum nu in de filename staat of in een kolom daarnaast, tzal niet veel verschil maken zekers? :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
ik weet dus niet of je met de kolom created on weg kan, maar ik denk van wel, want als die datum nu in de filename staat of in een kolom daarnaast, tzal niet veel verschil maken zekers?


Een wereld van verschil... De datum in de filenaam is namelijk ook voor een programma begrijpelijk, HTML pagina's lezen met Engelse of Nederlandse tekst is niet iets wat een computer kan, ook al heeft een mens daar geen moeite mee.

Hoe weet ik of "rytec.sources.zip" van vandaag is of van vorige week? Van "rytec.sources.20091112.zip" weet ik dat wel.

Er komt nog wel een oplossing dat de plugin zelf die lijst ophaalt, maar dat duurt allemaal nog wel even.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...