Ga naar inhoud


CD duo LNB op 70 cm wok


henrybu

Aanbevolen berichten

Ik heb een triax 70cm wok, hier heb ik enige tijd gelden een CD duo LNB opgezet. Nu had ik met een enkele LNB een veel betere ontvangst. Nu hoorde ik een sat boer vertellen dat de CD duo lnb veel beter werkt bij de triax 64cm. Nu is mijn vraag klopt het dat ik met een kleinere schotel betere ontvangst heb met deze duo LNB, sinds de nieuwe LNB er op staat valt het beeld bij regen brij snel weg, terwijl hij door een prof met een prof meter is afgesteld.

 

Jammer dat CD niet helemaal overstapt op 23,5

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hoe groter de schotel, hoe kleiner de openingshoek.

Het klopt, dat de duo lnb het beste werkt bij de juiste schoteldiameter.

Wanneer je de duo lnb in een grotere schotel monteert, staat er nog slechts een positie maximaal afgesteld.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe moet je die monteren dan. Een kameraad heeft nu zo lnb maar dat papiertje zit er niet meer bij.

 

dus op welke lnb houder moet die aan de schotel bevestigd worden.

 

op de linker kan of rechterkant. Dan nog moet die wat schijn zitten maar welke kant moet nu naar beneden als je voor de schotel staat.

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een nieuwe installatie plaats je best de astra 23 lnb in het midden,en de astra 19 er naast.

De andere oplossing is bedoeld voor een bestaande schotel installatie, hiermee laat men de astra 19 lnb ongemoeid, omdat alles daarvoor al afgeregeld stond.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Haenzel
Als je de schotel uitricht op de 19.2 dan op de 19.2 hals. Rechterkant iets naar beneden. Ik meen 11 graden. Sommigen raden aan op de 23.5 te richten omdat deze minder sterk is. Zie ook hier

Onderaan de lijst staan 2 PDF-bestanden voor de DUO LNB.
Het afstellen op de 23.5 is omdat de arabsat er te vlak naast staat , en dat geeft problemen als men op 19.2 focust , als er de zelfde freqeuenties gebruikt worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...