Ga naar inhoud


Draadloze Philips HDTV Link


Gast pescamigo

Aanbevolen berichten

Ik overweeg een tv in de keuken te plaatsen waar helaas geen SAT kabel ligt, en dacht in eerste instantie een TV met ingebouwde DVB-T tuner te kopen, en deze strak aan de muur kan hangen. Echter las net een stuk over de Philips link. Mijn vraag is nu of het mogelijk om de philips HDTV link, als volgt te koppelen, een 2weg HDMI switch achter de ontvanger, dan een door naar de zeg maar DRAADLOZE TV in de keuken, en de ander poort naar de bestaande TV, denk ik dan te simpel of heb ik dan draadloos en vast het volledige Canal Digitaal pakket op beide TV's ??? dit zou geen goedkope oplossing zijn, maar wel een beter signaal dan DVB-T ???

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wat je wilt is inderdaad mogelijk, wanneer je een HDMI splitter en de wireless HDMI link gebruikt.

 

Het is echter wel een dure oplossing, zoals je zelf al aangeeft.

 

Een beeldscherm met ingebouwde Sat-ontvanger en een antennekabel naar de keuken aanleggen is misschien toch te overwegen.

Huisgenoten in de woonkamer hebben misschien een andere programma voorkeur, en met jou keuze is maar een programma mogelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle antwoorden, inderdaad toch denkfout, want je hebt nu geen vrije keuze van zender op beide toestellen en moet ook de zenderkeuze toch op de ontvanger gekozen worden die dan niet in de keuken staat, ik heb al aardig wat gezocht naar een TV met ingebouwde sat tuner, geschikt voor canal digitaal pakket, en welke ook de A1 en A3 kan ontvangen, heeft er iemand ervaring met een merk, zonder problemen, daar er dan 2 andere LNB's (Triple's) op dak geplaatst moet worden om de keuken(ontvanger) te bereiken, is misschien erg oud vooroordeel maar ben nooit zo van ingebouwde ontvangers. Het volgende probleem dient zich dan wel aan dat ik een 3e smart card moet hebben, daar de 2e reeds in gebruik is in een andere kamer, en deze steeds te wisselen zal niet werken, hier zal ik dan toch aan cardsharing moeten denken, of voor een mooi beeld eventueel de berperkte keuze van zenders moeten accepteren middels draadloos HDMI daar de keuken en woonkamer nooit gelijk aan zullen staan, maar als freak is onafhankelijk wel het mooiste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Louwe Opta en Panasonic zijn o.a. fabrikanten, die ingebouwde HD Sat. ontvangst hebben.

 

Er zijn meerdere forumleden, die ervaring hebben met deze merken, en hierover bericht hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
daar er dan 2 andere LNB's (Triple's) op dak geplaatst moet worden om de keuken(ontvanger) te bereiken


Indien je met triple LNB bedoelt dat je drie verschillende ontvangers van beeld wil voorzien op dezelfde sat positie (dus enkele LNB-kop met drie uitgangen)dan zal je wel ipv die "triple lnb" waar je aan dacht een quad lnb moeten aanschaffen want zover ik weet bestaat zo een "triple lnb" niet.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een triple bestaat niet, ik kies toch maar voor gemak daar in de keuken toch meestal alleen gebruik gemaakt word van het NL boeket en geen zap avondje, en zal een full hd TV met ingebouwde DVB-T tuner kopen voor digitenne, met de optie om toch later of gelijk voor de duurdere draadloze HDMI te kiezen, wetend dat de keuze dezelfde is als de woonkamer.Kan ten slotte ook maar op een TV teglijk kijken,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken je de EX1 serie LCD TV's van Sony? Die heb je ook met een draadloze link af fabriek. Bij de TV hoort een zender waarop je alle bronnen aansluit, HDMI, component etc. Afstand is max 10 meter meen ik.

 

Bravia EX1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...