Ga naar inhoud


multiswitch,lnb


Gast delange

Aanbevolen berichten

ik heb hier een multiswitch met ingangen voor 2 quatro lnb's.

Nu is mijn vraag of je op zo'n ingang ook een single lnb kan aansluiten en doen werken,of werkt het enkel met een quatro lnb.Ik zou graag 2 single lnb's voor 2 sat willen gebruiken.Volgende vraag:wat is het voor of nadeel van een quatro lnb tov een single lnb?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat hangt ervan af, of je alle programma's wilt zien, die op een satelliet uitgestraald worden.

 

De satelliet zendt uit in 4 verschillende posities, die door de interne switch van een universele lnb worden geschakeld op een kabel naar je ontvanger.

 

De multiswitch, die je hebt, heeft ongetwijfeld meerdere uitgangen voor meer ontvangers.

Opdat je per ontvanger onafhankelijk van de andere ontvanger keuze mogelijkheid wilt hebben, heb je voor elk van de vier mogerlijke ontvangstposities een LNB kabel naar de multiswitch nodig.

 

De 4 mogelijkheden zijn vertikaal lage band, vertikaal hoge band, horizontaal lage band en horizontaal hoge band.

 

Sluit je slechts een single lnb aan op de multiswitch, zal je slechts 25% van de beschikbare zenders kunnen ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bestaat er eigenlijk een switch voor bvb 2 of 3 single lnb´s met een dvb-t ingang?

Ik vind steeds multiswitchen-versterker met bvb een sat-ingang V en eentje H en een dvb-t ingang?

Het systeem met 1 quatro lnb is me nu wel duidelijk maar als een switch 2 sat ingangen(v-h) heeft en 1 dvb-t,mag ik dan 2 single lnb´s aankoppelen of is dat eigenlijk voor 1 duo lnb?Ik denk dat ik het een en ander door elkaar gooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan misschien ook even wat meer uitleg geven over het systeem wat ik wil maken.

Ik zou van 2 verschillende plaatsen sat-tv willen zien en bedienen.naar elke plaats loopt 1 coaxkabel waar ik samen met het dvb-s ook dvb-t wil op inkoppelen.

ik heb 1 schotel met 2 single lnb´s voor astra en hotbird,dus 2 coaxen die tot binnen lopen.alle kabels zowel in als uit komen in 1 gezamelijke ruimte uit.

Graag wat hulp gehad,alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou de 2 lnb's vervangen door exemplaren met 2 uitgangen.(Geen duo-lnb's)

 

Van elke lnb gaat er een kabel naar een diseqc 2-1 switch, waardoor je kunt schakelen tussen astra en hotbird.

De uitgang van die switch sluit je aan op een van de coax kabels, die naar een van je ontvangers gaat.

Voor de andere ontvanger idem.

Via een koppelfilter koppel je op elke kabel ook nog het dvb-t signaal op die kabel en je bent klaar.

 

Je hebt dan 2 ontvangstposities, met elk astra en hotbird en dvb-t.

 

Bij je sat ontvanger split je weer in sat en dvb-t.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: delange
bestaat er eigenlijk een switch voor bvb 2 of 3 single lnb´s met een dvb-t ingang?
Ik vind steeds multiswitchen-versterker met bvb een sat-ingang V en eentje H en een dvb-t ingang?
Het systeem met 1 quatro lnb is me nu wel duidelijk maar als een switch 2 sat ingangen(v-h) heeft en 1 dvb-t,mag ik dan 2 single lnb´s aankoppelen of is dat eigenlijk voor 1 duo lnb?Ik denk dat ik het een en ander door elkaar gooi.


Kijk hier eens! Net wat u zoekt. Klik Dit is 1 switch per positie.
Vergeet dan ook niet de SAT/TV/FM wanddoos te plaatsen.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...