Ga naar inhoud


Fritzbox WDS verbinding - problemen met telefoon bereikbaarheid


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik heb 2x fritzbox 7140.

 

Box 1 heeft ADSL aansluiting.

 

Box 2 is verbonden aan Box 1 middels WDS.

 

Box 1 en Box 2 hebben beide een eigen inbel en uitbel setup gebruikmakend van de bekende VOIP services die online beschikbaar zijn.

 

Met Box 1 heb ik totaal geen problemen. Als stand alone niet en ook niet wanneer hij het internet signaal doorstuurd middels WDS.

 

Met Box 2 heb ik geen problemen wanneer ik deze direct op het net aansluit middels de telefoon kabel.

 

Met de huidige setup, Box 2 verbonden tot het internet middels WDS, heb ik geen problemen met internet. Ik kan surfen, mailen etc zonder problemen.

 

Echter doet de telefoon setup raar. Ik kan met deze box nooit naar vaste nummers bellen van de bekende telefoon aanbieders. Ik kan echter wel nummers bellen die aan worden geboden door VOIP leveranciers. Hetzelfde probleem geld voor het inbellen.

 

Ik heb Box 2 met een VOIP inbelnummer voorzien en wanneer ik deze bel van een vast nummer werkt het niet. Bel ik deze gebruikmakend van een VOIP account werkt het wel.

 

Het vreemde van het hele verhaal is wanneer ik nu deze Box 2 direct aansluit op de telefoonlijn dan werkt het allemaal prima.

 

Om het nog vreemder te maken, heel af en toe kan ik wel vanaf een vast nummer Box 2 bereiken. Ik kan echter NOOIT een vast nummer bellen met de WDS set up - behalve dan VOIP inbel nummers.

 

Of ik de boxen nu naast elkaar zet of 10 meter uit elkaar, het probleem blijft hetzelfde. Beide boxen hebben dezelfde setup wat betreft het VOIP bellen. Ik gebruik 2 verschillende leveranciers. 1 voor inbellen en 1 andere voor uitbellen. Beide boxen gebruiken dezelfde leveranciers maar hebben unieke accounts.

 

Ik heb verschillende instellingen geprobeerd voor het bellen. Ik heb verschillende WiFi golflengtes geprobeerd. Ik heb het VOIP bellen op box 1 uitgeschakeld. Niets baat...

 

Ik ben radeloos smirk

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vind het eigenlijk raar dat het soms wel werkt.

 

De box die met WDS is verbonden met het net heeft geen 'standaard' route naar het internet. De standaard route is naar keuze adsl of LAN A en niet WDS (tenzij dit bij jouw Fritz wel kan). Je Fritz zal dus via ADSL of LAN A proberen te communiceren en dat gaat niet. Voor extern aangesloten apparaten is dat anders, die worden doorverwezen naar de gateway.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: theparasol
Dit gaat niet werken omdat voip op dezelfde poorten werkt die door box1 geclaimed wordt, die regelt nl de dsl en krijgt dus automatisch voorrang. De voip datagrammen bereiken dus nooit box2 zolang box1 deze afvangt.


Ik vreesde al zoiets... is er een manier deze poorten te wijzigen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...