Ga naar inhoud


Laatste Golf 1 in produktie


Outta space

Aanbevolen berichten

Citaat:
Nog duizend keer Volkswagen Golf I

Dat de Zuid-Afrikaanse Volkswagen Citi, ‘onze’ Golf I, dit jaar uit productie zou gaan was al bekend maar Volkswagen of South Africa bouwt nog een serie van duizend afscheidsversies, de Citi Mk1.
© Autoweek

De Citi Mk1 heeft een 100 pk sterke 1.6 met inspuiting onder de kap, staat op 15 inch lichtmetalen wielen, een speciaal uitlaateindstuk, donker getinte achterlichten, dubbele koplampen en chromen accenten in de grille.


Zou je bij ons begin jaren tachtig met een Golf I als deze rondgereden hebben, dan was je helemaal het mannetje.

De Citi Mk1 is er in het zwart of blauw. Er worden 1.000 exemplaren gemaakt en dan is het voor altijd schluß voor de Golf I.

Meer dan ’n half miljoen

In 1978 begon Volkswagen Zuid-Afrika met de productie van de Golf I. In 1984, toen de Golf II zijn intrede deed, werd het model omgedoopt in Citi. Sinds 1987 zijn er 517.384 Citi’s in Zuid-Afrika geproduceerd.



Nou wist ik dat tot een tijdje terug de kever werd gemaakt in Mexico maar dat de Golf 1 (wat ik echt een mooi model auto vind) nog gemaakt wordt wist ik niet.

Weet iemand nog meer van deze leuke autoweetjes.
Zo vind ik het ook grappig om te zien dat verschillende merken met dezelfde modellen rondrijden.
Zo heb je dus bv Opel, Vauxhall en Holden, andere grill, dezelfde auto's

Maar zo zag ik van de week een een Dodge Sprinter die werd verbouwd door Westcoast Customs. (Hé zie ik een Mercedes sprinter :-P)
Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt me opzich aardig om zo'n Golf I te nieuw importeren. Zal waarschijnlijk niet zoveel kosten daar, en de BPM over de cataloguswaarde (van toen dus) lijkt me ook niet zo vreselijk veel...

 

Ik zal eens kijken of ik de nieuwprijs daar kan achterhalen.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Retail price

TenaCiti 1.4i R84,700.00 CitiStorm 1.4i R88,400.00 CitiSport 1.4i R95,400.00 Citi Billabong 1.4iR98,300.00 Citi Xcite 1.4i R98,500.00

 

R 84.700 = Euro 7.500,-- 1 Rand = 0,08815 EUR

 

 

Metallic / Pearlescent Paint R720.00

Alloy Spare Wheel R540.00

Central Locking R1,270.00

Radio / CD R3,180.00

Alloy Wheels R1,670.00

Security Package R810.00

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat niet alleen, het stuur zit aan de verkeerde kant.

Ze rijden links in S.A.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Lijkt me opzich aardig om zo'n Golf I te nieuw importeren. Zal waarschijnlijk niet zoveel kosten daar, en de BPM over de cataloguswaarde (van toen dus) lijkt me ook niet zo vreselijk veel...

Ik zal eens kijken of ik de nieuwprijs daar kan achterhalen.


Heb eens tijdens vakantie daar in zon ding gereden, best grappig. Vergeet niet dat het stuur rechts zit...

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijzen aldaar lopen uiteen van ZAR (Zuid Afrikaanse Rand) 84700 - 113500 (euro 7411,25 - 9931,25), waarbij de GTSi 1.4i 103.400 ZAR kost = 9047,50 (alles tegen de huidige koers van 0,0875). De BPM over de cataloguswaarde (van toen dus) lijkt me ook niet zo vreselijk veel...

 

 

Misschien wel een idee. Niet heel goedkoop, maar wel orgineel, weer zo'n nieuwe Golf I!

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja rijschool, en de auto die nu komt heb ik bewust gekozen voor geen gaspedaal, al heb ik van collega's gehoord dat ze dat soms wel ideaal vinden(leerling die niet genieg gas geeft bij invoegen en een vrachtwagen komt van achter).

 

Maar de eerste keer dat je in de auto zit aan de rechterkant met de pedalen is behoorlijk wennen(net als het doorschakelen op die manier), maar het wordt gewoonte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...